Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er en jente på 31 år. Har brukt P-pillen Trinordiol siden jeg var 18 år.De siste 2 åra har jeg vært sterkt plaget av smerter / ubehag i brystet.Har alltid vært plaget av kraftig hodepine, men den siste tiden har jeg hatt underlige smerter også i hodet. Har ellers smerter /ubehag konstant i bena og armene. Dette har medført at jeg sover lite / dårlig.Armene lammes også til stadighet.Bør jeg oppsøke lege for å undersøke dette ? Har vært i kontakt med lege for 2 år siden vedrørende smertene i brystet, men det jeg fikk var Orudis til å smøre på. Han mente at det var stramme muskler. Hvorfor reageres det ikke siden jeg har mange symptomer på bivirkninger ved P-pille bruk ? Det har vært snakk om at stress kan være en av årsakene. Jeg begynner å bli veldig bekymret og redd.Bør jeg slutte med Trinordiol umiddelbart ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95253-bivirkninger-ved-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er du veldig stresset til vanlig da? Det at armene lammes vil jeg tro kommer fra nakken, at du enten går å strammer nakken, eller at du har stiv nakke til vanlig. ( Stram nakke kan også føre til svimmelhet). (At det blir et slags press på nervene). En lege vil kunne kontakte en fysioterapaut for deg, som kanskje kan hjelpe.

Hvis du tror at plagene dine kan komme av p-pillene, ville jeg ha sluttet å ta disse en tid fremover for å se om det blir bedre. Kanskje det heller kan være aktuelt å bytte til et annet prevensjonsmiddel som f.eks spiral.

Nå vet ikke jeg hva bivirkningene ved p-pille bruk er, men jeg ville fått en legetime hvis jeg var deg. Ikke fordi at jeg tror at noe er alvorlig galt, men bare for å få sjekket hva plagene dine kommer av. Bruker ikke bivirkninger å komme bare etter en tids bruk, og ikke etter så mange år?!

Du må oppsøke lege så raskt som mulig!

I pakningsvedlegget står det at du skal oppsøke lege med en gang hvis du opplever dette her:

Plutselige synsforstyrrelser, talevansker, lammelser, kraftig hodepine, tungpustethet, sterkt ubehag eller smerter i brystet, sterke smerter i mage, hevelser eller smerter i bena.

Dette kan være tidlige symptomer på alvorlige bivirkninger som blodpropp i hjerne, lunger eller dyp venetrombose.

Mette Moen, Gynekolog

Jeg er ikke sikker på at det er sammenhang mellom dine symptomer og p-pillene. Hvis de hadde forårsaket f.eks. en blodpropp, ville symptomene være mer lokalisert, ikke både til hode og begge armer. Jeg synes du skal snakke med din lege om dine symptomer og få en grundig undersøkelse. Du kan selvsagt også slutte med pillen og se om du får det bedre, men umiddelbart kan jeg ikke se at det er sammenhang.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...