Gjest trust:)) Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 I forbindelse med vårt forsøk neste mnd lurer jeg på følgende: Jeg har begynt å ta et vitamintilskudd som heter nycopluss gravid som er et vitamin-mineraltilskudd. Dette inneholder:vit a,d,e,b1,b2,b6,b12,biotin,niacin,pantotensyre,folsyre,vit c. + kalsium,sink,kobber,mangan,krom,selen,jern,magnesium. 2 tabletter skal taes hver dag . + at jeg har begynt å ta omega3 -65% Denne inneholder også 2,6mg e-vit. Jeg tar to kapsler av denne. Det jeg lurer på er om at jeg vil få i meg for mye e-vit. 15mg+ 5,2mg =20,2mg e- vit daglig. Har jeg fått i meg tilstrekklige vitaminer og mineraler som jeg har oppført her? Håper at noen har noen gode råd til meg der ute:) Vennlig hilsen Trust 0 Siter
Gjest siwidi Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Hei! Jeg håper du mener mikrogram og ikke milligram. Man kan godt ha større doser e-vitamin enn det du beskriver (i mikrogram). Det er over den daglige anbefalingen, men den er meget lav i Norge og gir egentlig ingen behandlende effekt. Det er mulig å kjøpe 350 mikrogram E-vitamin på apoteket, og mange homeopater anbefaler denne både for kvinnen og for mannen i forbindelse med prøverør evt. som fertilitetsfremmende vitamin. E-vitamin er et fantastisk vitamin som hjelper for mye likt og ulikt og blir av mange omtalt som fruktbarhetsvitaminet. Toxikologisk dose er rundt 1 mg (dvs. 1000 mikrogram) hvis jeg ikke husker helt feil - correct me if I'm wrong anyone. Lykke til og klem fra 0 Siter
Gjest siwidi Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Hei! Jeg håper du mener mikrogram og ikke milligram. Man kan godt ha større doser e-vitamin enn det du beskriver (i mikrogram). Det er over den daglige anbefalingen, men den er meget lav i Norge og gir egentlig ingen behandlende effekt. Det er mulig å kjøpe 350 mikrogram E-vitamin på apoteket, og mange homeopater anbefaler denne både for kvinnen og for mannen i forbindelse med prøverør evt. som fertilitetsfremmende vitamin. E-vitamin er et fantastisk vitamin som hjelper for mye likt og ulikt og blir av mange omtalt som fruktbarhetsvitaminet. Toxikologisk dose er rundt 1 mg (dvs. 1000 mikrogram) hvis jeg ikke husker helt feil - correct me if I'm wrong anyone. Lykke til og klem fra Jeg vil også anbefale en større dose av C-vitamin. Gjerne 750 mg i tillegg til det du tar (og her mener jeg milligram). Husk å gi mannen din vitaminer også - Nycomed har en som heter Nycomed Mann og den inneholder mye bra. Ekstra dose C-vitamin anbefales også til ham. + Omega 3. Den er veldig bra. 0 Siter
Gjest trust Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Hei! Jeg håper du mener mikrogram og ikke milligram. Man kan godt ha større doser e-vitamin enn det du beskriver (i mikrogram). Det er over den daglige anbefalingen, men den er meget lav i Norge og gir egentlig ingen behandlende effekt. Det er mulig å kjøpe 350 mikrogram E-vitamin på apoteket, og mange homeopater anbefaler denne både for kvinnen og for mannen i forbindelse med prøverør evt. som fertilitetsfremmende vitamin. E-vitamin er et fantastisk vitamin som hjelper for mye likt og ulikt og blir av mange omtalt som fruktbarhetsvitaminet. Toxikologisk dose er rundt 1 mg (dvs. 1000 mikrogram) hvis jeg ikke husker helt feil - correct me if I'm wrong anyone. Lykke til og klem fra her står på pakken: vit A-500 mikrogram vit D-10 mikrogram vit E-15 mg + de andre som jeg ikke orker å repetere. på omega3 pakken står det faktisk 2,6mg E-vit pr pille og jeg tar 2 som er anbefalt på pakken. I Følge det du skriver,tar jeg for mye E-vit, siden det står i mg-ikke mikrogram. Hva skjer hvis jeg får for mye E-vit? I følge pakningsvedlegget er det også 90mgvit.C. Vennlig hilsen trust:) 0 Siter
Gjest siwidi Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 her står på pakken: vit A-500 mikrogram vit D-10 mikrogram vit E-15 mg + de andre som jeg ikke orker å repetere. på omega3 pakken står det faktisk 2,6mg E-vit pr pille og jeg tar 2 som er anbefalt på pakken. I Følge det du skriver,tar jeg for mye E-vit, siden det står i mg-ikke mikrogram. Hva skjer hvis jeg får for mye E-vit? I følge pakningsvedlegget er det også 90mgvit.C. Vennlig hilsen trust:) Det kan se ut til at jeg husker fullstendig feil når det gjelder E-vitamin. Du får nok helt sikkert ikke for mye, for det er ikke lov å selge i Norge. Jeg sjekket opp sidene til de som lager Bio E-vitamin og der står det milligram og ikke mikro. Du kan lese mer om dette her - her står det noe om hvor mye som er for mye osv.: http://www.pharmanord.com/product.htm?l=dk&id=e Det er A-vitamin som måles i mikrogram. Sorry - ikke meningen å gjøre deg urolig. Det står i teksten om E-vitamin at man kan ha så mye som opp til 1 gram uten å merke bi-virkninger og at det ikke er særlig giftig. PharmaNord har forresten veldig OK produkter og jeg bruker selv deres Antioxidant sammen med C-vitamin og Omega-3 hver dag. Er ganske sikker på at det har medført at jeg nesten ikke har vært forkjølet i vinter. Som sagt - ikke meningen å skremme deg. Husket feil i farten og det var ikke meningen. 0 Siter
Gjest trust Skrevet 3. mars 2003 Skrevet 3. mars 2003 Det kan se ut til at jeg husker fullstendig feil når det gjelder E-vitamin. Du får nok helt sikkert ikke for mye, for det er ikke lov å selge i Norge. Jeg sjekket opp sidene til de som lager Bio E-vitamin og der står det milligram og ikke mikro. Du kan lese mer om dette her - her står det noe om hvor mye som er for mye osv.: http://www.pharmanord.com/product.htm?l=dk&id=e Det er A-vitamin som måles i mikrogram. Sorry - ikke meningen å gjøre deg urolig. Det står i teksten om E-vitamin at man kan ha så mye som opp til 1 gram uten å merke bi-virkninger og at det ikke er særlig giftig. PharmaNord har forresten veldig OK produkter og jeg bruker selv deres Antioxidant sammen med C-vitamin og Omega-3 hver dag. Er ganske sikker på at det har medført at jeg nesten ikke har vært forkjølet i vinter. Som sagt - ikke meningen å skremme deg. Husket feil i farten og det var ikke meningen. Jeg trenger vel ikke mer E-vitaminer nå tror du? håper ikke at dette med vitaminene som jeg tar vil gi motsatt virkning i vårt forsøk i april... Er så redd for å gjøre feil nå..... klem trust 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.