Gå til innhold

Sopp - vanskelig å bli kvitt?

Anbefalte innlegg

Gjest hmmmmmmmmm....

Jeg bare lurer på en liten ting ang sopp... er det normalt at infeksjonen oppstår igjen og igjen? Hvor hyppig? Finnes det i det hele tatt noe man kan gjøre for å forebygge sopp? Takknemlig for alle svar!

Så til dette med sex: Bør man avstå under soppinfeksjon, eller er det ok dersom ikke ubehaget er stort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95401-sopp-vanskelig-%C3%A5-bli-kvitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Da jeg var gravid var jeg veldig mye plaget av soppinfeksjoner.

Jeg brukte Canesten pillere og krem, og da ble jeg kvitt soppen....i alle fall for noen uker fremover. Det jeg så gjorde var at jeg brukte noen stikkpillere som heter Vivag. Disse hjelper til med å opprettholde det sure miljøet i sjeden, og gjør det dermed slik at soppbakteriene ikke trives.

(Miljøet i sjeden skal være surt. Jeg tror man skal ha en ph på ca 3 - 3,5. Det som vanligvis har skjedd når man får sopp, er at miljøet i sjeden er blitt mer basiskt.

Da trives soppbakteriene).

Andre ting som kan føre til soppinfeksjoner er at det enten er for tett eller for fuktig i underlivet. Det kan derfor være lurt å ikke bruke stringtruse en periode,(f.eks å ikke bruke undertøy om natten). Dersom du er plaget med mye utflod el. er mye fuktig, kan det være lurt å skifte undertøy event. truseinnlegg ofte.

Jeg har også hørt at naturell youghurt kan hjelpe mot sopp.

Du kan sikkert ha sex når du har sopp, men bare dersom plagene er veldig små. Har du veldig mye kløe, kan det begynne å gå over til svie ved samleie.

Gutter kan normalt sett ikke få sopp, men soppbakteriene kan gjøre at de får ubehag.

Det kan jo f.eks være lurt å bruke kondom?!

vennlig hilsen meg

• 4 uker senere...
Hufsetufsa1365380496

Med en gang du kjenner at en soppinfeksjon er på vei, tar du joughurt naturell på fingeren og smører inn i skjeden like før du går i dusjen. Når du er ferdig å dusje, skyller du det ut med hånddusjen. Dette fortsetter du med i noen dager og problemet blir mye mindre hvis ikke borte!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...