Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lyon

10

• shandy

8

• petter smart

5

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Håkki

Ikke det at det trenger å ha noe å si for deg, men...

...e-mail kan være skummelt fordi det kan være vanskelig å si om senderen er frustrert, lei seg, ironisk, sarkastisk, morsom... Og av og til har en dårlig tid, og svarer på e-mail uten å lese det skikkelig.

petter smart

Dette høres ut som et eksempel på det jeg skrev et innlegg om forleden, kvinners oppførsel under en graviditet. Det virker som om denne mannen er verdiløs, en slask og at du nærmest hater ham.

Dere har vært sammen i 14 år og har 4 barn sammen, da må det være noe ved han du liker. Men akkurat nå tåler du ikke trynet på han. Men er det pga noe han har gjort/ikke gjort, eller er det hormonene dine som snakker? Du ville jo ikke vite av andre menn heller. Da er det neppe han. Kanskje er du sint for "det han har gjort mot deg", dvs gjort deg gravid.

Du virker vanskelig å leve med for tiden, kanskje er det derfor han ikke gidder gjøre stort eller bry seg. Kanskje han er lei hele graviditeten pga ditt dårlige humør. Han prøver å holde seg unna deg.

Du skulle prøvd å levd med en gravid kvinne selv, med alle humørsvingninger og prøvd å gjøre henne til lags hele tiden. Og uansett hva du gjorde var det ikke bra nok.

Husker en på gravid-forum for en tid tilbake som i graviditetssinne hadde kastet ut samboeren! Og da barnet var vel ute og hormonene hadde roet seg ned kunne hun ikke fatte at han ikke ville flytte hjem igjen....

Ja akkurat Lillemus. Det går ann å skjerpe seg litt, selv om man er gravid. Jeg har mange ganger inntrykk av at enkelte bruker det å være gravid, som en unnskyldning for alt, og nærmest ser på seg selv i en slags form for sykdommstilstand.

Det er tross alt verdens mest naturlige ting, selv om enkelte tror de er den ENESTE her på jord som har fått barn.

Uff hørtes leit ut Lyon.

Husker selv ved den siste graviditeten min noe mannen min gjorde / sa som såret meg kraftig.

Vil ikke komme inn på hva det akkuart var , men det såret meg SKIKKELIG!

Jeg sa rett ut at jeg ville få det bedre uten han om det skulle være slik.

Men det viste seg at HAN også slet med sitt. Jobben , etc...han hadde sine problemer og lot det gå ut over den nærmeste ; meg.

Vi fikk ordnet opp i det , og med hånden på hjertet : Jeg har aldri hatt det bedre noensinne ;o)

Kan det være tanker eller noen problemer mannen din også sliter med ? Også lar han det gå utover deg?

Når det gjelder hjelp i huset , har du kanskje latt han slippe lett unna alltid?

"Gammel vane , vond å vende?"

Ta deg en skikkelig prat med han du , for selv med disse dårlige sidene , er det vel noe godt ved han du er glad i ?

Ønsker deg og dine lykke til Lyon !!!

Annonse

Gjest Willowa

Ja akkurat Lillemus. Det går ann å skjerpe seg litt, selv om man er gravid. Jeg har mange ganger inntrykk av at enkelte bruker det å være gravid, som en unnskyldning for alt, og nærmest ser på seg selv i en slags form for sykdommstilstand.

Det er tross alt verdens mest naturlige ting, selv om enkelte tror de er den ENESTE her på jord som har fått barn.

Gravide er ikke vanskelige fordi de synes det er så allervettes morsomt å være vanskelige! Å være gravid er ingen sykdom, det vet jo alle, og man vet også utmerket godt at det til enhver tid er ganske så mange flere som også går gravide. Man føler seg kanskje likevel litt unik når man går gravid, for det er i gjennomsnitt i dette landet slik at kvinenr bare gjør dette to ganger i livet sitt.

MEN:

gravide sover dårlig, de HAR ymse plager, som det å ikke kunne spise ordentlig, kaste opp eller ha halsbrann som den værste akevittdrikker, ikke kunne knyte skoene sine fordi magen er i veien og maten klemmes oppover, tisse konstant på do

OG:

føle seg tjukke, med fett hår, kviser, hemorroider og andre mindre lekre-i-sexsammenheng-ting (samtidig som man faen-heller ikke greier å barbere seg selv nedentil engang fordi man rett og slett ikke kommer til!!)

SAMTIDIG:

som kvinner som Cindy Crawford og andre modellberter står fram med verdens nydeligste søte mager, friske og lekre og klare til ny omgang i senga

IMENS:

altså de vanlige, dødelige (og ofte lykkelige, men dog) litt slitne gravide slettes ikke føler seg bra.

Det er ikke enkelt, skjønner du, å være alt på en gang. Det er kanskje for mye å forlange at en mann skal forstå det hormorrodeoshowet og de følelsene en gravid kan ha, men kanskje, kanskje, kanskje de skjønner en flik av det, og dermed kan bidra til at de ni månedene blir litt enklere, om de bare får høre om det??

Gravide er ikke vanskelige fordi de synes det er så allervettes morsomt å være vanskelige! Å være gravid er ingen sykdom, det vet jo alle, og man vet også utmerket godt at det til enhver tid er ganske så mange flere som også går gravide. Man føler seg kanskje likevel litt unik når man går gravid, for det er i gjennomsnitt i dette landet slik at kvinenr bare gjør dette to ganger i livet sitt.

MEN:

gravide sover dårlig, de HAR ymse plager, som det å ikke kunne spise ordentlig, kaste opp eller ha halsbrann som den værste akevittdrikker, ikke kunne knyte skoene sine fordi magen er i veien og maten klemmes oppover, tisse konstant på do

OG:

føle seg tjukke, med fett hår, kviser, hemorroider og andre mindre lekre-i-sexsammenheng-ting (samtidig som man faen-heller ikke greier å barbere seg selv nedentil engang fordi man rett og slett ikke kommer til!!)

SAMTIDIG:

som kvinner som Cindy Crawford og andre modellberter står fram med verdens nydeligste søte mager, friske og lekre og klare til ny omgang i senga

IMENS:

altså de vanlige, dødelige (og ofte lykkelige, men dog) litt slitne gravide slettes ikke føler seg bra.

Det er ikke enkelt, skjønner du, å være alt på en gang. Det er kanskje for mye å forlange at en mann skal forstå det hormorrodeoshowet og de følelsene en gravid kan ha, men kanskje, kanskje, kanskje de skjønner en flik av det, og dermed kan bidra til at de ni månedene blir litt enklere, om de bare får høre om det??

Han her har sikkert fått høre om det i bøtter og spann, virker det som. Såpass mye at det slår motsatt vei.

Jeg har to unger selv, så jeg vet hva det er å gå gravid. Kan ikke si jeg kjenner meg noe særlig igjen i beskrivelsen nedenfor.

Det som irriterte meg mest, var på slutten, at jeg måtte opp å tisse hele natten.

Han her har sikkert fått høre om det i bøtter og spann, virker det som. Såpass mye at det slår motsatt vei.

Jeg har to unger selv, så jeg vet hva det er å gå gravid. Kan ikke si jeg kjenner meg noe særlig igjen i beskrivelsen nedenfor.

Det som irriterte meg mest, var på slutten, at jeg måtte opp å tisse hele natten.

shandy - tror du at alle svangerskap er like?

Men du kan ikke tale for alle gravide !

Selv har jeg hatt 3 utrolig lette svangerskap. Ikke bekkenløsninger , vann i kroppen , halsbrann , humørsvingninger, etc, etc...

Men jeg har hatt veninner som jeg ikke har missunt akkurat.

Jeg har sett hvordan de har slitt seg gjennom svangerskapene !

Så ingen er like vet du !

Det går an å ha forståelse for de som ikke har det like lett ;o)

Selv har jeg hatt 3 utrolig lette svangerskap. Ikke bekkenløsninger , vann i kroppen , halsbrann , humørsvingninger, etc, etc...

shandy - tror du at alle svangerskap er like?

Nei, men jeg tror det er mange pyser ute å går, og det

jeg reagerte på her var hovedinnlegget - og måten det var skrevet på.

Det var ikke plagene ved svangerskapet hun fokuserte på, men at mannen ikke var interessert nok. Fykende sinna og furieaktig.

Dette er tross alt hennes femte unge, og det blir kanskje ikke helt den store nyhetsinteressen for mannen da. Kanskje han også er sliten, sliten av jobb, og ei kone som maser og kjefter, både hjemme og via mail.

Forøvrig vet jeg ingenting annet om de virkelige forholdene, annet enn det jeg leser av innleggene til vedkommende. Det sier en god del.

Mulig du vet mer.

Jeg har svart nanna.

Annonse

Nei, men jeg tror det er mange pyser ute å går, og det

jeg reagerte på her var hovedinnlegget - og måten det var skrevet på.

Det var ikke plagene ved svangerskapet hun fokuserte på, men at mannen ikke var interessert nok. Fykende sinna og furieaktig.

Dette er tross alt hennes femte unge, og det blir kanskje ikke helt den store nyhetsinteressen for mannen da. Kanskje han også er sliten, sliten av jobb, og ei kone som maser og kjefter, både hjemme og via mail.

Forøvrig vet jeg ingenting annet om de virkelige forholdene, annet enn det jeg leser av innleggene til vedkommende. Det sier en god del.

Mulig du vet mer.

Jeg vet ikke mer om akkurat hennes svangerskap. Jeg reagerte bare på ordlyden din. Ingen svangerskap er helt like - noen sklir rett gjennom uten en eneste kroppslig eller psykisk forandring, andre sliter mer. Det må vi akseptere.

Jeg vet ikke mer om akkurat hennes svangerskap. Jeg reagerte bare på ordlyden din. Ingen svangerskap er helt like - noen sklir rett gjennom uten en eneste kroppslig eller psykisk forandring, andre sliter mer. Det må vi akseptere.

Ja det er forsåvidt greit nanna, men jeg tror neppe innskriver får mer støtte og sympati av sin mann, ved å oppføre seg som et monster.

Det virker bare mot sin hensikt, og hun støter han enda lenger unna. Det er kanskje ikke så lurt, for som Lillemus skrev om et annet tilfelle, så kan det hende hun ikke ønsker det allikevel når ungen er vel ute.

Ja det er forsåvidt greit nanna, men jeg tror neppe innskriver får mer støtte og sympati av sin mann, ved å oppføre seg som et monster.

Det virker bare mot sin hensikt, og hun støter han enda lenger unna. Det er kanskje ikke så lurt, for som Lillemus skrev om et annet tilfelle, så kan det hende hun ikke ønsker det allikevel når ungen er vel ute.

"Re: Jeg skal skilles! Ehhh..hmm..

Dette skrev du forrige måned :

Kanskje det bare er hormonene som svinger nå :) ??

"Som hjemmeværende med barn + gravid vil jeg si min mening:

Altså, min "jobb" er å være hjemme, da forventer ikke jeg at mannen min skal komme hjem fra jobb og gjøre masse husarbeid. Han jobber tross alt 8 timer "ute" hver dag og er sliten når han kommer hjem. Så husarbeidet er i hovedsak mitt ansvar. Men av og til så blir jeg sliten også, og da kan jeg be ham gjøre noe, f.esk tømme oppvaskmaskinen eller kjøre på kiosken for meg å kjøpe smågodt og brus. Det er aldri nei i hans munn da :o)

Men vasket dassen har han aldri gjort. Men ei heller skifter jeg dekk på bilen, og hvis vasken går tett så ber jeg ham om å ha i plumbo, jeg gjør det ikke selv. Og jaggu er det ikke han som må ut med snøfreseren om kveldene også.

Jeg _vet_ om kvinner som sitter å ser på såper, eller sover, går på kafe og greier om dagene, og så klager de over at de er så sliten og mannen stakkar må dele alt husarbeidet når han kommer hjem. Det synes jeg er en SKAM!

Har forresten fire barn og venter nr. fem. "

- Lyon

- livet går opp og ned vennen"

------------------------------

Dette så jeg NÅ, siden jeg tenkte jeg skulle ta en tur innom graviditetsforum og se om det var skrevet noe der.

Det er helt klart at innskriver trenger litt mer enn klapp, medhold og godord ja.

Hva blir neste måneds rapport tro?

Jaja :)

Jepp. Av en eller annen grunn tror mange gravide at helel verden kun dreier seg om deres mage og det underet som skjer der inne. Jaja. Kanskje jeg skal være glad jeg ikke hadde så voldsomme hormongreier i mine svangerskap.

"Re: Jeg skal skilles! Ehhh..hmm..

Dette skrev du forrige måned :

Kanskje det bare er hormonene som svinger nå :) ??

"Som hjemmeværende med barn + gravid vil jeg si min mening:

Altså, min "jobb" er å være hjemme, da forventer ikke jeg at mannen min skal komme hjem fra jobb og gjøre masse husarbeid. Han jobber tross alt 8 timer "ute" hver dag og er sliten når han kommer hjem. Så husarbeidet er i hovedsak mitt ansvar. Men av og til så blir jeg sliten også, og da kan jeg be ham gjøre noe, f.esk tømme oppvaskmaskinen eller kjøre på kiosken for meg å kjøpe smågodt og brus. Det er aldri nei i hans munn da :o)

Men vasket dassen har han aldri gjort. Men ei heller skifter jeg dekk på bilen, og hvis vasken går tett så ber jeg ham om å ha i plumbo, jeg gjør det ikke selv. Og jaggu er det ikke han som må ut med snøfreseren om kveldene også.

Jeg _vet_ om kvinner som sitter å ser på såper, eller sover, går på kafe og greier om dagene, og så klager de over at de er så sliten og mannen stakkar må dele alt husarbeidet når han kommer hjem. Det synes jeg er en SKAM!

Har forresten fire barn og venter nr. fem. "

- Lyon

- livet går opp og ned vennen"

------------------------------

Dette så jeg NÅ, siden jeg tenkte jeg skulle ta en tur innom graviditetsforum og se om det var skrevet noe der.

Det er helt klart at innskriver trenger litt mer enn klapp, medhold og godord ja.

Hva blir neste måneds rapport tro?

Jaja :)

*Fniser og rister oppgitt på hodet*

petter smart

Men det var ikke plagene ved graviditeten hun klaget på, det var mannen. Det er da nærliggende å tro at det ikke er mannen som har gjort noe galt, det er hun som har problemene. Det blir feil å ta ut frustrasjonen over graviditeten og alle dens plager på mannen. Eller?

Gjest ydnahs

Du verden så slarvkjerring-aktig du virker. Gosser deg virkelig når du får slenge dritt om andre og fremheve din egen fortreffelighet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...