Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres ut som et eksempel på det jeg skrev et innlegg om forleden, kvinners oppførsel under en graviditet. Det virker som om denne mannen er verdiløs, en slask og at du nærmest hater ham.

Dere har vært sammen i 14 år og har 4 barn sammen, da må det være noe ved han du liker. Men akkurat nå tåler du ikke trynet på han. Men er det pga noe han har gjort/ikke gjort, eller er det hormonene dine som snakker? Du ville jo ikke vite av andre menn heller. Da er det neppe han. Kanskje er du sint for "det han har gjort mot deg", dvs gjort deg gravid.

Du virker vanskelig å leve med for tiden, kanskje er det derfor han ikke gidder gjøre stort eller bry seg. Kanskje han er lei hele graviditeten pga ditt dårlige humør. Han prøver å holde seg unna deg.

Du skulle prøvd å levd med en gravid kvinne selv, med alle humørsvingninger og prøvd å gjøre henne til lags hele tiden. Og uansett hva du gjorde var det ikke bra nok.

Herregud petter smart da!

Du har jo ikke barn selv engang! Du eier ikke grunnlag for å uttale deg om dette emnet.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lyon

10

• shandy

8

• petter smart

5

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

petter smart
Skrevet

Herregud petter smart da!

Du har jo ikke barn selv engang! Du eier ikke grunnlag for å uttale deg om dette emnet.

Da er det svært mange som ikke burde uttalt seg om svært mye. En trenger ikke nødvendigvis personlig erfaring for å si noe om en situasjon. Jeg kjenner mange kvinner som har vært gravide, har kompiser med barn, er onkel og leser både her inne og andre steder hva gravide kvinner skriver. Jeg har også lest hva leger og psykologer skriver om emnet.

Men er det ikke slik at du kanskje overreagerer her? Er han virkelig så ille? At du da har holdt ut i 14 år, at dere har 4 barn og nå skal ha ett til dersom han er slik en slask skjønner jeg ikke.

Skrevet

Men det var ikke plagene ved graviditeten hun klaget på, det var mannen. Det er da nærliggende å tro at det ikke er mannen som har gjort noe galt, det er hun som har problemene. Det blir feil å ta ut frustrasjonen over graviditeten og alle dens plager på mannen. Eller?

Nå ble det jo litt på siden, i og med at jeg kommenterte noe shandy sa. Poenget mitt var at ingen svangerskap er like, noen er veldig hormonelle - andre ikke i det hele tatt.

Innlegget mitt myntet på Lyon kan du lese litt lenger opp i tråden.

Skrevet

Da er det svært mange som ikke burde uttalt seg om svært mye. En trenger ikke nødvendigvis personlig erfaring for å si noe om en situasjon. Jeg kjenner mange kvinner som har vært gravide, har kompiser med barn, er onkel og leser både her inne og andre steder hva gravide kvinner skriver. Jeg har også lest hva leger og psykologer skriver om emnet.

Men er det ikke slik at du kanskje overreagerer her? Er han virkelig så ille? At du da har holdt ut i 14 år, at dere har 4 barn og nå skal ha ett til dersom han er slik en slask skjønner jeg ikke.

Kanskje, kanskje ikkje... eg veit ikkje

Men kan jeg få spørre deg om noe jeg har lurt litt på... hvorfor er du så "aktiv" på nettet om dagene? Har du ikke jobb? Du trenger ikke svare hvis du ikke vil, og det er _ikke_ sarkastisk ment, jeg er bare nyskjerrig...

Forøvrig så synes jeg du generelt sett virker som en ganske "likanes kar" :o)

petter smart
Skrevet

Kanskje, kanskje ikkje... eg veit ikkje

Men kan jeg få spørre deg om noe jeg har lurt litt på... hvorfor er du så "aktiv" på nettet om dagene? Har du ikke jobb? Du trenger ikke svare hvis du ikke vil, og det er _ikke_ sarkastisk ment, jeg er bare nyskjerrig...

Forøvrig så synes jeg du generelt sett virker som en ganske "likanes kar" :o)

Det var hyggelig. Jeg liker å provosere litt, ellers blir det fort dødt her inne.

Jeg "jobber" nok, men det er perioder da det er veldig lite å gjøre. I andre perioder er det svært mye å gjøre og da er jeg sjelden inne, kun noen ganger på kveldene.

Håper det ordner seg for dere. Det er jo mulig han er vanskelig å leve med, men du kan jo forandre mening etter at barnet kommer.

Når du er gravid, blir mye av den andre barnepassen og husarbeidet gjort av han?

Skrevet

Det var hyggelig. Jeg liker å provosere litt, ellers blir det fort dødt her inne.

Jeg "jobber" nok, men det er perioder da det er veldig lite å gjøre. I andre perioder er det svært mye å gjøre og da er jeg sjelden inne, kun noen ganger på kveldene.

Håper det ordner seg for dere. Det er jo mulig han er vanskelig å leve med, men du kan jo forandre mening etter at barnet kommer.

Når du er gravid, blir mye av den andre barnepassen og husarbeidet gjort av han?

Jeg vil ikke snakke mer om det nå, her, klarer ikke ta imot mer pepper akkurat nå.

Rart, men egentlig så har jeg lyst til å strekke ut halsen og gi deg en klem :o) Du har noe godt over deg selv om du kan være litt krass her inne. Kan ikke helt sette fingeren på det.

petter smart
Skrevet

Jeg vil ikke snakke mer om det nå, her, klarer ikke ta imot mer pepper akkurat nå.

Rart, men egentlig så har jeg lyst til å strekke ut halsen og gi deg en klem :o) Du har noe godt over deg selv om du kan være litt krass her inne. Kan ikke helt sette fingeren på det.

Håper jeg ikke rødmer for mye nå, blir litt pinlig å sitte på jobben med plommerøde kinn:-)

Det har kanskje blitt litt mye pepper, men det meste har ikke vært rettet mot deg, men mot de som sa meg imot.

Skrevet

Håper jeg ikke rødmer for mye nå, blir litt pinlig å sitte på jobben med plommerøde kinn:-)

Det har kanskje blitt litt mye pepper, men det meste har ikke vært rettet mot deg, men mot de som sa meg imot.

Du Petter du Petter... :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...