Gå til innhold

Anbefalte innlegg

petter smart

Det er faktisk viktigere for meg å se mangfoldet, og å være åpen for at ikke alle er like. De aller fleste vil også utvikle seg i løpet av livet, og ikke stå på stedet hvil.

Det virker til tider som om du leter med lys og lykte etter saker der du kan henge kvinner fram som skyldige for det meste som er galt, er det en spesiell grunn til at du syns det er så viktig å dra fram mest mulig negativt i forhold til kvinner?

Skal en følge din logikk burde ikke denne dama klage da ikke alle menn er sånn. Men det hjelper jo ikke henne stort.

Er det å sette søkelys på problemer og negative ting en heksejakt på kvinner? Er dere så hårsåre at dere ikke kan innrømme feil?

Jeg har i flere innlegg gitt kvinnen/kvinner rett, jeg har ofte kritisert menn og menns oppførsel. Men de innleggene har du vel ikke tatt deg bryet med å lese?

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

16

• libra

8

• -Riksklysa

5

• laguna1365380434

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skal en følge din logikk burde ikke denne dama klage da ikke alle menn er sånn. Men det hjelper jo ikke henne stort.

Er det å sette søkelys på problemer og negative ting en heksejakt på kvinner? Er dere så hårsåre at dere ikke kan innrømme feil?

Jeg har i flere innlegg gitt kvinnen/kvinner rett, jeg har ofte kritisert menn og menns oppførsel. Men de innleggene har du vel ikke tatt deg bryet med å lese?

Det er jo det jeg prøver å fortelle deg her, at jeg har lest en hel del innlegg som du har skrevet.

Ofte er det første innlegget kategorisk, bombastisk og tilsynelatende kvinnefiendtlig. Etterhvert som du får motbør modererer du deg mer og mer, for til slutt å framstå som relativt sympatisk og med evnen til å se flere sider av saken.

Jeg forstår bare ikke hvorfor du ofte starter så ensidig? Går ut fra at du vet at en sak har flere sider allerede når du skriver første innlegg :-)

petter smart

Det er jo det jeg prøver å fortelle deg her, at jeg har lest en hel del innlegg som du har skrevet.

Ofte er det første innlegget kategorisk, bombastisk og tilsynelatende kvinnefiendtlig. Etterhvert som du får motbør modererer du deg mer og mer, for til slutt å framstå som relativt sympatisk og med evnen til å se flere sider av saken.

Jeg forstår bare ikke hvorfor du ofte starter så ensidig? Går ut fra at du vet at en sak har flere sider allerede når du skriver første innlegg :-)

Hovedgrunnen til at jeg går sterkt ut er å piske opp stemningen litt. Jeg liker å provosere. Det er med på å skape liv her inne.

Tror nok mange hadde blitt overrasket om de traff meg i virkeligheten. Jeg er verken så kvinnefiendlig, bombastisk eller kontroversiell som jeg kan virke her inne.

Det må også sies at jeg ofte tar det motsatte standpunkt av det "alle andre" tar. Dersom et innlegg bare får støtte føler jeg at noen bør komme med motargumenter og få litt nyanse. Da blir det gjerne litt vel bombastisk.

Er det så ille å diskutere "tunge filosofiske" spørsmål da?:-) Men okay, det er jo slitsomt å diskutere med fulle personer.

Det høres litt ut som om du er klar for å avslutte forholdet. Du nevner at han tar lite ansvar hjemme, og det er jo et kjent problem. Det kommer neppe til å forandre seg, og du kommer vel heller neppe til å slutte å irritere deg over det, så hva da? Du nevner lite om hans positive sider da. For alt jeg veit kan selvfølgelig de totalt overskygge de negative.

Men det høres ut som det er dårlig kommunikasjon mellom dere. Når måten dere takler fyllekula hans på, er at han bor hos mora si i dager og uker, så tegner ikke det bra. Og god komunikasjon er det viktigste i et forhold. (Til tross for at mange påstår det er sexen;-)

Så summa summarum, jeg synes det høres ut som forholdet deres kanskje ikke har så mye mer å gi dere. Ikke har dere barn heller, så det å fløtte fra hverandre er igrunnen ganske problemfritt.

Gjest popse

NÅ var det jo hun som fortalte at mora hans skjemte han bort (faren var jo død). Døde personer kan ikke skjemme bort noen.

Menn har sikkert feil de også, men her er det nok mora som har skjemt han bort. Er det så vanskelig å akseptere?

For å nyansere litte grann her :) Det er mora, i dette tilfellet som har skjemt ham bort, og hun gjør det fortsatt. Ved å la ham la være å ta ansvar for sine handlinger, eller finne egne løsninger på egne problemer. Hun har alltid vært slik, og tror at det er det som er kjærlighet til barna :)

Faren (som forresten ikke er død,men på pleiehjem) må ta sin del av ansvaret ved at han selv har vært en redd og underkuet person overfor moren, og derfor ikke har lært sønnen om frigjøring.

Jeg har ofte vært forbannet på den moren, og følt at hun motarbeider forholdet vårt, i all sin egoisme. Men jeg har etterhvert kommet til at jeg må forholde meg til hans egen væremåte. Det er han som velger og det er hans valg jeg må forholde meg til. Det er han som ikke klarer å frigjøre seg fra henne. Hun spiller på hans følelser ustoppelig, når jeg ikke er tilstede, og det er den biten han ikke mestrer.

Gjest popse

Er det så ille å diskutere "tunge filosofiske" spørsmål da?:-) Men okay, det er jo slitsomt å diskutere med fulle personer.

Det høres litt ut som om du er klar for å avslutte forholdet. Du nevner at han tar lite ansvar hjemme, og det er jo et kjent problem. Det kommer neppe til å forandre seg, og du kommer vel heller neppe til å slutte å irritere deg over det, så hva da? Du nevner lite om hans positive sider da. For alt jeg veit kan selvfølgelig de totalt overskygge de negative.

Men det høres ut som det er dårlig kommunikasjon mellom dere. Når måten dere takler fyllekula hans på, er at han bor hos mora si i dager og uker, så tegner ikke det bra. Og god komunikasjon er det viktigste i et forhold. (Til tross for at mange påstår det er sexen;-)

Så summa summarum, jeg synes det høres ut som forholdet deres kanskje ikke har så mye mer å gi dere. Ikke har dere barn heller, så det å fløtte fra hverandre er igrunnen ganske problemfritt.

Neida :) Jeg er ikke så glad i overfladisk tomprat. Men han har en tendens til å snakke om det samme hver gang, og det er flere en meg som er lei av det...Han blir veldig voldsom i kroppsspråket, og intens i framføringen, for å si det slik:)

Selvfølgelig har han mange gode sider, som jeg setter stor pris på. Men jeg takler altså ikke dette "trekantforholdet"lenger.

Annonse

Gjest julianne

Huff, for en vott av en fyr. Det finnes da mange flotte og voksne mannfolk der ute. Så hvorfor skal du slite rundt med akkurat han der? Du høres voksen nok ut til å ikke tenke at "jamen jeg er jo glad i ham". Du får sette deg ned og tenke over hva du vil ha ut av livet og et forhold. Så får du se om du synes han er verdt det... Lykke til, klemmer fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...