Gå til innhold

Imptoens hos menn over 40

Anbefalte innlegg

Gjest 40 åringen

Kanskje ikke rette plassen å stille et slikt spørsmål, de fleste her er vel under 40?

Jeg er selv en enslig kvinne over 40. Har ikke hatt så mange sexpartnere over 40 år, i grunnen begrenser det seg vel til 3.

To av disse hadde problemer med potensen.

Er det vanlig med potensproblemer så tidlig i livet, eller har jeg vært spesielt uheldig?

Jeg er på "søken" etter en fast sexpartner, og jeg vet at jeg ikke vil ha problemer med å få partnere som er yngre, men jeg føler meg mer på bølgelengde med menn på egen alder. Men så var det dette med potensen da.......??

Noen som vil dele sine erfaringer med meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95667-imptoens-hos-menn-over-40/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Det blir vel litt privat, men jeg er 45 og merker ingen forskjell fra jeg var 20. Det har jeg sett andre har skrevet også her. Men i snitt har halvparten av gutta på 40 det de selv føler som problemer.

Som kvinne må det være litt kinkig å oppdage at mannen har problemer hvis man er glad i sex.

Jeg tror også på teorien om at mye er psykisk, og at det må finnes et overskudd, da stress, sykdom og depresjon kan gjøre store utslag. Mange har kanskje forlatt en mangeårig partner og trenger tid for å komme over det. Jo eldre en blir jo mer har slikt å si.

Annonse

Kan ikke si den plager meg sånn i det daglige, snarere tvertimot ;-)

Ellers da, står til?

Jo takk, bortsett fra at jeg er litt stiv og støl så har jeg det bra:-) Men forsåvidt er jo forbigående stølhet et bra tegn. Og stivhet og impotens er jo rake motsetninger... Bare sånn apropos, mener jeg*humrer* Det snør ute da, men det går nå mot vår uansett. For den saks skyld kan en jo også si at det går mot jul... ;-) Hm. Dagene er lysere nå enn for to måneder siden ihvertfall.

Og alt står vel til i Libraheimen?:-)

Jo takk, bortsett fra at jeg er litt stiv og støl så har jeg det bra:-) Men forsåvidt er jo forbigående stølhet et bra tegn. Og stivhet og impotens er jo rake motsetninger... Bare sånn apropos, mener jeg*humrer* Det snør ute da, men det går nå mot vår uansett. For den saks skyld kan en jo også si at det går mot jul... ;-) Hm. Dagene er lysere nå enn for to måneder siden ihvertfall.

Og alt står vel til i Libraheimen?:-)

Snø har jeg ikke sett noe til på lenge, heldigvis!

Joda, det står absolutt bra til i libraheimen. Flyttekaoset pågår fortsatt, og til tider går bølgene høyt - men det må til når to (tre) sta mennesker skal finne ut av hverdagslivet :-)

Snø har jeg ikke sett noe til på lenge, heldigvis!

Joda, det står absolutt bra til i libraheimen. Flyttekaoset pågår fortsatt, og til tider går bølgene høyt - men det må til når to (tre) sta mennesker skal finne ut av hverdagslivet :-)

Ja, stakkars den mannen som skal leve sammen med deg, hehe;-)

Ulv I Faarikaal

Er det noe gæærnt med sexforumet eller driver webbis å sletter meg? Jeg er da nesten helt sikker på at jeg svarte på dette innlegget, samt et i går...

Jaja, får svare igjen: Nei, da blir jeg vel sletta.

Jeg så innlegget ditt et øyeblikk, og så var det vekk :-)

Annonse

Gjest mann over 40

Tror det er riktig som Ulv I Faarikaal skriver at mye er psykisk.

En lite forståelsefull kvinnelig partner kan godt gjøre vondt verre ved sårende ord eller andre negativer utsagn. Det blir man bare enda mer deprimert eller stresset av. Så kommer ereksjonssvikt i etterkant.

Denslags er vanskelig å si fra til en partner som viser lite forståelse. Menn flest velger gjerne taushet nå de er deprimente. Da får du ikke vite hva som er galt.

Har opplevd noe ereksjonsvikt, men ingen problem om jeg ordner det selv. Problemet var verst da det ikke var så godt mellom oss. Nå som det er forholdsvis bra mellom oss, er det heller lite problem med ereksjon.

Har vel lært at jeg aldri skal ta initiativ til sex før/under hennes mens. Da har hun "alle piggene ute" og sier ting hun ellers angrer på. Ikke lett å få til noe i senga da.

Hørte en gang en ekteskapsrådgiver si at den kjappeste måten å kastrere en mann på er ved sårende ord/aggresivitet. Har man ikke noe godt å si til den andre, får man heller la det være. Regn med å bli avvist i lang tid etterpå om den feilen gjøres. Hvem gidder vel å ha sex med ei hurpe ?

Vil du oppnå noe bra hos en mann med det problemet, får du heller være tolmodig, ikke bli irritert om det svikter eller ta det som tegn på at han ikke bryr seg om deg. Ta nok tid til forspill, mye kos og klem. Ikke vær redd for å ta initiativ og bli avvist. Det verste som kan skje, er at han gir opp i første runde. Kanskje det går bedre senere.

Gjest IngenLurerDenneGuttenHome

Er det noe gæærnt med sexforumet eller driver webbis å sletter meg? Jeg er da nesten helt sikker på at jeg svarte på dette innlegget, samt et i går...

Jaja, får svare igjen: Nei, da blir jeg vel sletta.

Det er jo _helt greit_ å være dust på dette forum når det gjelder useriøse ting. Men når folk tar opp ting som de forventer å få et seriøst svar på bør vi tullinger holde oss unna. *hint* til SDD og ILDG - som er 48 *sukk*

Gjest 40-åringen

Tror det er riktig som Ulv I Faarikaal skriver at mye er psykisk.

En lite forståelsefull kvinnelig partner kan godt gjøre vondt verre ved sårende ord eller andre negativer utsagn. Det blir man bare enda mer deprimert eller stresset av. Så kommer ereksjonssvikt i etterkant.

Denslags er vanskelig å si fra til en partner som viser lite forståelse. Menn flest velger gjerne taushet nå de er deprimente. Da får du ikke vite hva som er galt.

Har opplevd noe ereksjonsvikt, men ingen problem om jeg ordner det selv. Problemet var verst da det ikke var så godt mellom oss. Nå som det er forholdsvis bra mellom oss, er det heller lite problem med ereksjon.

Har vel lært at jeg aldri skal ta initiativ til sex før/under hennes mens. Da har hun "alle piggene ute" og sier ting hun ellers angrer på. Ikke lett å få til noe i senga da.

Hørte en gang en ekteskapsrådgiver si at den kjappeste måten å kastrere en mann på er ved sårende ord/aggresivitet. Har man ikke noe godt å si til den andre, får man heller la det være. Regn med å bli avvist i lang tid etterpå om den feilen gjøres. Hvem gidder vel å ha sex med ei hurpe ?

Vil du oppnå noe bra hos en mann med det problemet, får du heller være tolmodig, ikke bli irritert om det svikter eller ta det som tegn på at han ikke bryr seg om deg. Ta nok tid til forspill, mye kos og klem. Ikke vær redd for å ta initiativ og bli avvist. Det verste som kan skje, er at han gir opp i første runde. Kanskje det går bedre senere.

Så flott at det er menn over 40 her som svarer. :-)

Jeg har tenkt på en ting til som kanskje kan ha medvirket til impotensen.. La oss si at mannen har levd i ekteskap i mange år og dermed ikke har så mye erfaring utenom kona. Etter skilsmissen treffer han en kvinne - meg for eksempel - som ikke er redd for å ta initiativ - som gjør ting han kanskje ikke er bortskjemt med - og kanskje tar jeg styringa også - jeg liker å være aktiv - kan det bidra til at han får prestasjonsangst?? Fordi dette er nytt og gjerne litt kinky?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...