petter smart Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Og etter mange år...Jeg hadde ikke giddet etter så mange år. Jeg hadde ikke giddet og sendt et sånn brev i det hele tatt. De færreste ville det. Det er jo mulig de har en slags kontakt (ikke seksuell) og at hun vil noe mer, men han sa nei og nå prøver hun å ødelegge for dere (slik at hun kanskje kan få han - eller at ingen skal ha ham) Jeg er blitt kontaktet flere ganger av en x (det ble slutt for 3,5 år siden). Hun vil være venner, hva hun nå enn mener med det, og har foreslått litt av hvert. Dette er jeg selvfølgelig ikke interessert i, og da er det jo mulig at hun prøver å ødelegge mitt nåværende forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-537013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oki1365380363 Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Dere bor sammen? Da er det meget rart om hun skulle sende et slikt brev til deres felles adresse. Da er det minst 50% sjanse for at du tar inn brevet. Du vil rimelig sikkert se det som står utenpå konvolutten. Dersom hun fortsatt har følelser for han ville hun neppe prøve å ødelegge forholdet hans. Dette henger bare ikke på greip. Brevet er helt sikkert sendt for å skape problemer for han. Har selv en x som hadde vært troende til slikt. Jeg veit ikke hva jeg skal tro jeg..Men jeg veit at sånn vil jeg ikke ha det.Og det må være en forklaring på det her.Men det er jo ikke noe fasit svar på slikt desverre.Det hadde vært så lettvindt! Og da kanskje jeg kunne konsentrert meg om jobben.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-537014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg veit ikke hva jeg skal tro jeg..Men jeg veit at sånn vil jeg ikke ha det.Og det må være en forklaring på det her.Men det er jo ikke noe fasit svar på slikt desverre.Det hadde vært så lettvindt! Og da kanskje jeg kunne konsentrert meg om jobben.... Men er det ikke litt rart at vi tror mer på personer vi ikke kjenner enn de vi er glad i? Leste engang en historie om en forfatter i Paris som satt på samme benken hver dag til samme tidspunkt. Han observerte en kvinne som hadde lært opp hunden sin til å løpe bort til den mannen (med dame) hun pekte ut og late som om den kjente han. Hun ville så komme bort å hente hunden. Damene til disse mennene var overbevist om at han kjente henne og at de hadde noe på gang. De ble forbannet, slo ofte til han og gikk sin vei. Han snakket med en som kjente damen, hun hadde vistnok blitt bedratt av sin tidligere mann og ville hevne seg på alle menn. Det er mange rare personer her i verden. Men klarer du ikke å stole på mannen du er glad i har dere ingen framtid sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-537030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oki1365380363 Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Men er det ikke litt rart at vi tror mer på personer vi ikke kjenner enn de vi er glad i? Leste engang en historie om en forfatter i Paris som satt på samme benken hver dag til samme tidspunkt. Han observerte en kvinne som hadde lært opp hunden sin til å løpe bort til den mannen (med dame) hun pekte ut og late som om den kjente han. Hun ville så komme bort å hente hunden. Damene til disse mennene var overbevist om at han kjente henne og at de hadde noe på gang. De ble forbannet, slo ofte til han og gikk sin vei. Han snakket med en som kjente damen, hun hadde vistnok blitt bedratt av sin tidligere mann og ville hevne seg på alle menn. Det er mange rare personer her i verden. Men klarer du ikke å stole på mannen du er glad i har dere ingen framtid sammen. Jepp,der har du det kanskje..Men de siste 8mnd har det vært en del sammentreff( som jeg har vært inne på)Den andre x`n hans sendte mld gjennom en venninne av oss og ville ha tlf nr mitt( det har hun fra før) og adr.Men disse to x`ene kjenner ikke hverandre!Dessuten skreiv hun under med fullt navn.Er ikke det litt merkelig?Uansett,jeg ringer og hører med henne.Eller enda bedre får han til og ringe henne mens jeg hører på.Så kan jeg kanskje finne ut litt.Jeg hadde ihvertfall gjort det for at han skulle stole på meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-537069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 "Hvis dere ikke har barn sammen, er det vel ingen krise. Ingen som dauer av litt kjærlighetssorg." Eh - hallo? Har du lest aviser de siste årene? Folk dauer hver uke som et resultat av kjærlighetssorg Feil. INGEN dør av et knust hjerte. Man dør fordi man feks. tar livet av seg, men kjærlighetssorg i seg selv dreper INGEN. Det er hvordan man håndterer sorgen som dreper. Kjørlighetssorg, uansett hvor vondt det er (I know!) er sunt. Det gir mulighet til refleksjon og utvikling, og er noe man vokser på når man er gjennom det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-537769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inblanderen Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Feil. INGEN dør av et knust hjerte. Man dør fordi man feks. tar livet av seg, men kjærlighetssorg i seg selv dreper INGEN. Det er hvordan man håndterer sorgen som dreper. Kjørlighetssorg, uansett hvor vondt det er (I know!) er sunt. Det gir mulighet til refleksjon og utvikling, og er noe man vokser på når man er gjennom det. "Feil. INGEN dør av et knust hjerte." På samme måte som ingen dør av AIDS... "Kjørlighetssorg, uansett hvor vondt det er (I know!) er sunt." Det er ganske enkelt noe av det dummeste jeg har hørt. Si det til alle ensomme og forlatte. Si det til de etterlatte etter selvmordsofrene. I det siste har vi sett en rekke eksempler der forlatte mennesker i kjærlighetssorg, desperasjon, galskap har tatt livet av ekskoner og samboere - fortell deres familier at dette er sunt! "Det gir mulighet til refleksjon og utvikling, og er noe man vokser på når man er gjennom det. " Kjærlighetssorg er absolutt ikke sunt i seg selv. Noen klarer å få noe positivt ut av det, men slett ikke alle. Og den som har opplevd dyp kjærlighetssorg flere ganger, vet at du vokser svært lite på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-537808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 "Feil. INGEN dør av et knust hjerte." På samme måte som ingen dør av AIDS... "Kjørlighetssorg, uansett hvor vondt det er (I know!) er sunt." Det er ganske enkelt noe av det dummeste jeg har hørt. Si det til alle ensomme og forlatte. Si det til de etterlatte etter selvmordsofrene. I det siste har vi sett en rekke eksempler der forlatte mennesker i kjærlighetssorg, desperasjon, galskap har tatt livet av ekskoner og samboere - fortell deres familier at dette er sunt! "Det gir mulighet til refleksjon og utvikling, og er noe man vokser på når man er gjennom det. " Kjærlighetssorg er absolutt ikke sunt i seg selv. Noen klarer å få noe positivt ut av det, men slett ikke alle. Og den som har opplevd dyp kjærlighetssorg flere ganger, vet at du vokser svært lite på det. Å sammenligne kjærlighetssorg med AIDS blir for dumt. Får en AIDS vil en dø i løpet av kort tid (kan forlenges ved bruk av diverse medisiner). En dør ikke av kjærlighetssorg, mer enn en dør av andre typer sorg. At sorgen for enkelte (veldig få) blir så stor at en tar sitt eget liv hender, men det er ikke selve kjærlighetssorgen som dreper en, men heller en depresjon som kommer av denne. Noen begår selvmord fordi de ikke trvies på skolen, skal vi da trekke konklusjonen at en kan dø av å gå på skolen? Klart man voksen på kjærlighetssorg. De første gangene raser verden sammen, men en lærer seg at slikt skjer og kommer raskerer over det etterhvert. Det hjelper deg også å takle andre typer sorg. Dersom en er glad i noen og det blir slutt er det naturlig med sorg. Det er en grunn til denne sorgen. En trenger å bearbeide sine følelser og sorgen hjelper på dette. Så en kan komme seg videre i livet. Det er ikke særlig kjekt der og da, men uten sorg hadde vi kanskje gått hele livet uten å ha fått bearbeidet tapet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-537867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 "Feil. INGEN dør av et knust hjerte." På samme måte som ingen dør av AIDS... "Kjørlighetssorg, uansett hvor vondt det er (I know!) er sunt." Det er ganske enkelt noe av det dummeste jeg har hørt. Si det til alle ensomme og forlatte. Si det til de etterlatte etter selvmordsofrene. I det siste har vi sett en rekke eksempler der forlatte mennesker i kjærlighetssorg, desperasjon, galskap har tatt livet av ekskoner og samboere - fortell deres familier at dette er sunt! "Det gir mulighet til refleksjon og utvikling, og er noe man vokser på når man er gjennom det. " Kjærlighetssorg er absolutt ikke sunt i seg selv. Noen klarer å få noe positivt ut av det, men slett ikke alle. Og den som har opplevd dyp kjærlighetssorg flere ganger, vet at du vokser svært lite på det. 'Desperasjon og galskap' som fører til mord må skilles fra kjærlighetssorg. Det er noe _helt_ annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-537876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inblanderen Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 'Desperasjon og galskap' som fører til mord må skilles fra kjærlighetssorg. Det er noe _helt_ annet. "'Desperasjon og galskap' som fører til mord må skilles fra kjærlighetssorg. Det er noe _helt_ annet. " Men kjærlighetssorgen kan være utløsende. Det går det ikke å komme bort fra, selv om det ikke er en unnskyldning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-537913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inblanderen Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Å sammenligne kjærlighetssorg med AIDS blir for dumt. Får en AIDS vil en dø i løpet av kort tid (kan forlenges ved bruk av diverse medisiner). En dør ikke av kjærlighetssorg, mer enn en dør av andre typer sorg. At sorgen for enkelte (veldig få) blir så stor at en tar sitt eget liv hender, men det er ikke selve kjærlighetssorgen som dreper en, men heller en depresjon som kommer av denne. Noen begår selvmord fordi de ikke trvies på skolen, skal vi da trekke konklusjonen at en kan dø av å gå på skolen? Klart man voksen på kjærlighetssorg. De første gangene raser verden sammen, men en lærer seg at slikt skjer og kommer raskerer over det etterhvert. Det hjelper deg også å takle andre typer sorg. Dersom en er glad i noen og det blir slutt er det naturlig med sorg. Det er en grunn til denne sorgen. En trenger å bearbeide sine følelser og sorgen hjelper på dette. Så en kan komme seg videre i livet. Det er ikke særlig kjekt der og da, men uten sorg hadde vi kanskje gått hele livet uten å ha fått bearbeidet tapet. "sammenligne kjærlighetssorg med AIDS blir for dumt. Får en AIDS vil en dø i løpet av kort tid (kan forlenges ved bruk av diverse medisiner)." (Sammenligningen gikk på det at du ikke dør av AIDS, men av andre sykdommer som følge av svekket imunforsvar (hvis jeg har skjønt rett) - men jeg er enig i at det er søkt.) "En dør ikke av kjærlighetssorg, mer enn en dør av andre typer sorg. At sorgen for enkelte (veldig få) blir så stor at en tar sitt eget liv hender, men det er ikke selve kjærlighetssorgen som dreper en, men heller en depresjon som kommer av denne." Nemlig! "Noen begår selvmord fordi de ikke trvies på skolen, skal vi da trekke konklusjonen at en kan dø av å gå på skolen?" Nei, men av å mistrives på skolen. "Klart man voksen på kjærlighetssorg." Det er overhodet ikke klart! Det er ekstremt individuelt. "Dersom en er glad i noen og det blir slutt er det naturlig med sorg. Det er en grunn til denne sorgen. En trenger å bearbeide sine følelser og sorgen hjelper på dette. Så en kan komme seg videre i livet." Det er jeg selvsagt enig i. Likevel det er ganske sikkert sunnere å slippe å oppleve denne typen situasjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-537921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 "'Desperasjon og galskap' som fører til mord må skilles fra kjærlighetssorg. Det er noe _helt_ annet. " Men kjærlighetssorgen kan være utløsende. Det går det ikke å komme bort fra, selv om det ikke er en unnskyldning. Det aller meste kan utløse depresjoner, og evt mord/selvmord. Skal en unngå all følelsesmessig stimulans for å unngå alle muligheter for slikt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-537988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inblanderen Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Det aller meste kan utløse depresjoner, og evt mord/selvmord. Skal en unngå all følelsesmessig stimulans for å unngå alle muligheter for slikt? Nei, selvsagt ikke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-538062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 "sammenligne kjærlighetssorg med AIDS blir for dumt. Får en AIDS vil en dø i løpet av kort tid (kan forlenges ved bruk av diverse medisiner)." (Sammenligningen gikk på det at du ikke dør av AIDS, men av andre sykdommer som følge av svekket imunforsvar (hvis jeg har skjønt rett) - men jeg er enig i at det er søkt.) "En dør ikke av kjærlighetssorg, mer enn en dør av andre typer sorg. At sorgen for enkelte (veldig få) blir så stor at en tar sitt eget liv hender, men det er ikke selve kjærlighetssorgen som dreper en, men heller en depresjon som kommer av denne." Nemlig! "Noen begår selvmord fordi de ikke trvies på skolen, skal vi da trekke konklusjonen at en kan dø av å gå på skolen?" Nei, men av å mistrives på skolen. "Klart man voksen på kjærlighetssorg." Det er overhodet ikke klart! Det er ekstremt individuelt. "Dersom en er glad i noen og det blir slutt er det naturlig med sorg. Det er en grunn til denne sorgen. En trenger å bearbeide sine følelser og sorgen hjelper på dette. Så en kan komme seg videre i livet." Det er jeg selvsagt enig i. Likevel det er ganske sikkert sunnere å slippe å oppleve denne typen situasjoner. Det er de som aldri har opplevd motgang, som ikke takler en ubehagelig situasjon. Alt har kommet rett i hendene på dem, og alt har gått glatt og problemfritt. Livet er ikke sånn for de fleste, ingen motgang = ingen styrke. Og den som luller seg inn i kjærlighetsromaner, og tror at livet er en dans på roser, får selvsagt et møte med den virkelige verden som ei bøtte isvann i hode. Det er ingen som har godt av å BARE ha det godt, men selvsagt finnes det grenser. Men kjærlighetssorg - ærlig talt, det har alle bare godt av. Det kan selvsagt være bakenforliggende grunner, men da snakker vi om noe helt annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-538398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 "Feil. INGEN dør av et knust hjerte." På samme måte som ingen dør av AIDS... "Kjørlighetssorg, uansett hvor vondt det er (I know!) er sunt." Det er ganske enkelt noe av det dummeste jeg har hørt. Si det til alle ensomme og forlatte. Si det til de etterlatte etter selvmordsofrene. I det siste har vi sett en rekke eksempler der forlatte mennesker i kjærlighetssorg, desperasjon, galskap har tatt livet av ekskoner og samboere - fortell deres familier at dette er sunt! "Det gir mulighet til refleksjon og utvikling, og er noe man vokser på når man er gjennom det. " Kjærlighetssorg er absolutt ikke sunt i seg selv. Noen klarer å få noe positivt ut av det, men slett ikke alle. Og den som har opplevd dyp kjærlighetssorg flere ganger, vet at du vokser svært lite på det. Innblanderen - jeg sa ikke at SELVMORD er sunt - jeg sa at KJÆRLIGHETSSORG er sunt. Altså bearbeidet kjærlighetssorg. Det du dør av er den depresjonen du går inn i som leder til selvmordet. Sorgen i seg selv er en mulighet for vekst og utvikling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-538678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inblanderen Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Innblanderen - jeg sa ikke at SELVMORD er sunt - jeg sa at KJÆRLIGHETSSORG er sunt. Altså bearbeidet kjærlighetssorg. Det du dør av er den depresjonen du går inn i som leder til selvmordet. Sorgen i seg selv er en mulighet for vekst og utvikling. "Innblanderen - jeg sa ikke at SELVMORD er sunt - jeg sa at KJÆRLIGHETSSORG er sunt. Altså bearbeidet kjærlighetssorg." Hva iallverden er "bearbeidet kjærlighetssorg?" Kjærlighetssorg som har gått over? Ja det er klart det ikke er farlig - problemene oppstår først når det ikke går over. "Det du dør av er den depresjonen du går inn i som leder til selvmordet. Sorgen i seg selv er en mulighet for vekst og utvikling. " Sorgen er også en mulighet til det motsatte. Depresjon, krise. Det er vel ikke positivt vel! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-539076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inblanderen Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Det er de som aldri har opplevd motgang, som ikke takler en ubehagelig situasjon. Alt har kommet rett i hendene på dem, og alt har gått glatt og problemfritt. Livet er ikke sånn for de fleste, ingen motgang = ingen styrke. Og den som luller seg inn i kjærlighetsromaner, og tror at livet er en dans på roser, får selvsagt et møte med den virkelige verden som ei bøtte isvann i hode. Det er ingen som har godt av å BARE ha det godt, men selvsagt finnes det grenser. Men kjærlighetssorg - ærlig talt, det har alle bare godt av. Det kan selvsagt være bakenforliggende grunner, men da snakker vi om noe helt annet. "Det er de som aldri har opplevd motgang, som ikke takler en ubehagelig situasjon. Alt har kommet rett i hendene på dem, og alt har gått glatt og problemfritt. "' Sjekk de siste avis-tilfellene, tror du virkelig at "alt har gått glatt og problemfritt" for disse menneskene? " Men kjærlighetssorg - ærlig talt, det har alle bare godt av. " Det der sier du enten bare for å provosere, eller så aner du ikke hva kjærlighetssorg faktisk kan være. Det finnes mange eksempler på mennesker som har tatt sitt liv fordi de ikke klarte å leve uten sin kjære. Det finnes mengder av mennesker som reagerer på et brudd med en å stenge seg inne og separere seg fra all sosial kontakt, som aldri mer orker nærhet til det annet kjønn. Du kan godt si dette er depresjon - men hvor går grensen? Når blir kjærlighetssorg til depresjon til varige sinnslidelser? "Det kan selvsagt være bakenforliggende grunner, men da snakker vi om noe helt annet." Eh? Hæ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-539082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emoh Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hvorfor er det alltid hankjønnet i et forhold som får brev av sine tidligere x-er?Det er som regel de som også får brev og lignende fra damer de tidligere har hatt kontakt med. Har ikke mannfolkene noen respekt for damene de er sammen med når de mottar et slikt brev, som inneholder ulike kommentarer som: likte vår siste samtale, tenker masse på siste gang vi hadde sex, vart overrasket da du tok kontakt sist, ser du på naken bildene av meg?osv. Skal slike ting aldri stoppe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-542545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
naiv Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hvorfor er det alltid hankjønnet i et forhold som får brev av sine tidligere x-er?Det er som regel de som også får brev og lignende fra damer de tidligere har hatt kontakt med. Har ikke mannfolkene noen respekt for damene de er sammen med når de mottar et slikt brev, som inneholder ulike kommentarer som: likte vår siste samtale, tenker masse på siste gang vi hadde sex, vart overrasket da du tok kontakt sist, ser du på naken bildene av meg?osv. Skal slike ting aldri stoppe? Hm! Er menn skyldig fordi noen gale kvinner skriver til dem lenge etter at forholdet er slutt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-542597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emoh Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Hm! Er menn skyldig fordi noen gale kvinner skriver til dem lenge etter at forholdet er slutt? Menn er ikke flinke nok til å kvitte seg med tidligere x-er. De tenker ikke på at den damen de er sammen med nå kanskje ikke vet hvilken kontakt de har har og blir usikker på om det er fortsatt noen følelser innblandet. Vær ærlig og fortel alt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95765-utro/page/4/#findComment-554742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.