Gå til innhold

sexlyst på bunn

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet-jente23

jeg er en jente på 23 år som alltid har hatt et godt seksualliv og har et naturlig forhold til det. ikke redd for å fremme ønsker i sengen eller for å onanere på egenhånd.

men nå har jeg møtt veggen.

har vært sammen med verdens herligste gutt i litt over et år nå, men de siste 8 mnd har min sexlyst vært på bunn... jeg klarer ikke å bli opphisset i det hele tatt!

har gått på trionetta i tre år nå og har lest at det kan være slik at forskjellige p-piller passer til forskjellige faser i livet og at hvis man merker div symptomer er det lurt å bytte.

har også hørt at en grunn kan være at men har for lavt testosteronnivå og at lysten kommer tilbake hvis man får påfyll hos lege. noen som vet noe om dette?

jeg og kjæresten min snakker åpent om dette problemet, men nå begynner tolmodigheten å renne ut for oss begge. når jeg ikke kan dele det beste man kan gjøre med et annet menneske med han er det kanskje ingen vits i a vi er kjærester selv om vi er glade i hverandre...

derfor, er det noen som har noen gode råd til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95769-sexlyst-p%C3%A5-bunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mislykket

Hei!

Mener du med dette å si at en ikke kan være kjærester uten et sexualliv? Jeg forstår deg slik at du ikke har lyst på sex. Hva med å ta det opp med din partner. Kanskje heller ikke han har lyst på sex -- kanskje han først og fremst vil ha "hjertet" ditt.

Kanskje dere skal prøve å videreutvikle forholdet i en romantisk retning; med innslag av ømhet, nærhet... sjelelig forening, så å si.

Og hvem vet -- kanskje dere begge fpr lyst på sex efterhånden?

Lykke til!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95769-sexlyst-p%C3%A5-bunn/#findComment-537420
Del på andre sider

Hei!

Mener du med dette å si at en ikke kan være kjærester uten et sexualliv? Jeg forstår deg slik at du ikke har lyst på sex. Hva med å ta det opp med din partner. Kanskje heller ikke han har lyst på sex -- kanskje han først og fremst vil ha "hjertet" ditt.

Kanskje dere skal prøve å videreutvikle forholdet i en romantisk retning; med innslag av ømhet, nærhet... sjelelig forening, så å si.

Og hvem vet -- kanskje dere begge fpr lyst på sex efterhånden?

Lykke til!

Vennlig hilsen

"jeg og kjæresten min snakker åpent om dette problemet, men nå begynner tolmodigheten å renne ut for oss begge."

Det tyder vel på at hun har tatt det opp med han - og at hjerter, bamser og blomster ikke er nok...?

For de fleste _er_ faktisk sexlivet en viktig del av forholdet, noe hun tydeligvis ønsker å opprettholde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95769-sexlyst-p%C3%A5-bunn/#findComment-537443
Del på andre sider

Gjest mislykket

"jeg og kjæresten min snakker åpent om dette problemet, men nå begynner tolmodigheten å renne ut for oss begge."

Det tyder vel på at hun har tatt det opp med han - og at hjerter, bamser og blomster ikke er nok...?

For de fleste _er_ faktisk sexlivet en viktig del av forholdet, noe hun tydeligvis ønsker å opprettholde.

Hei!

Det jeg mente var at hun og han burde sette seg ned for ordentlig å snakke igjennom disse tingene. Jeg synes det er underlig om han/hun ikke skal kunne være indelig forelsket i den andre bare fordi de ikke har et sexliv. Men så er jeg en romantiker.

Er sex så viktig at forholdet virkelig står og faller på det, så får man oppsøke psykolog. Da kan det være naturlig først å konsultere sin fastlege.

Vennlig hilsen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95769-sexlyst-p%C3%A5-bunn/#findComment-537448
Del på andre sider

Hei!

Det jeg mente var at hun og han burde sette seg ned for ordentlig å snakke igjennom disse tingene. Jeg synes det er underlig om han/hun ikke skal kunne være indelig forelsket i den andre bare fordi de ikke har et sexliv. Men så er jeg en romantiker.

Er sex så viktig at forholdet virkelig står og faller på det, så får man oppsøke psykolog. Da kan det være naturlig først å konsultere sin fastlege.

Vennlig hilsen.

Når hun sier at hun og partneren snakker åpent om det, så gjør de vel det da...? Sex kan også være romantisk. Du skjønner ikke at hun i sin frustrasjon savner opplevelsen av å få være så nært hun kan til den hun elsker når hun sier dette? At hun savner sex og nærhet og føler at det er en stor del av hennes forhold er et problem for _henne_, og hun søker råd om dette.

Hvordan kan du da be henne søke psykolog bare fordi at _du_ ikke har erfaring på det området?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95769-sexlyst-p%C3%A5-bunn/#findComment-537455
Del på andre sider

Gjest mislykket

Når hun sier at hun og partneren snakker åpent om det, så gjør de vel det da...? Sex kan også være romantisk. Du skjønner ikke at hun i sin frustrasjon savner opplevelsen av å få være så nært hun kan til den hun elsker når hun sier dette? At hun savner sex og nærhet og føler at det er en stor del av hennes forhold er et problem for _henne_, og hun søker råd om dette.

Hvordan kan du da be henne søke psykolog bare fordi at _du_ ikke har erfaring på det området?

Kjære venn!

(1) Selv om jeg hadde hatt erfaring, ville min erfaring ikke hatt gyldighet for andre enn meg. Å overføre egen erfaring på andre, er vel heller tvilsomt?

(2) Helt uavhengig av dette, synes jeg hun skal oppsøke sin fastlege. Han/hun vil da kunne henvise til psykolog, om problemet er av "psykisk" karakter.

(3) Hvordan du kan hevde at en gjennom sexuell kontakt så nær en annen som mulig, er meg ganske så ubegripelig. For meg vil jo en sjelelig nærhet være minst like sterk.

Men jeg erkjenner at det fins mennesker hvis syn på kjærlighet avviker fra mitt. Og er virkelig lysten på sex så viktig, så synes jeg den det gjelder bør oppsøke profesjonell hjelp -- snarere enn å lytte til ufaglærte på DOL.

Enig?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95769-sexlyst-p%C3%A5-bunn/#findComment-537461
Del på andre sider

Annonse

Kjære venn!

(1) Selv om jeg hadde hatt erfaring, ville min erfaring ikke hatt gyldighet for andre enn meg. Å overføre egen erfaring på andre, er vel heller tvilsomt?

(2) Helt uavhengig av dette, synes jeg hun skal oppsøke sin fastlege. Han/hun vil da kunne henvise til psykolog, om problemet er av "psykisk" karakter.

(3) Hvordan du kan hevde at en gjennom sexuell kontakt så nær en annen som mulig, er meg ganske så ubegripelig. For meg vil jo en sjelelig nærhet være minst like sterk.

Men jeg erkjenner at det fins mennesker hvis syn på kjærlighet avviker fra mitt. Og er virkelig lysten på sex så viktig, så synes jeg den det gjelder bør oppsøke profesjonell hjelp -- snarere enn å lytte til ufaglærte på DOL.

Enig?

Vennlig hilsen

For det første må jeg si at jeg ikke ser på deg som en "kjær venn",så... neitakk.

Forøvrig: *gjesp*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95769-sexlyst-p%C3%A5-bunn/#findComment-537698
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...