Rebecka1365380485 Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg er i uke 35+4. Jeg var på kontroll for en uke siden, og da fortalte jordmor meg at fosdteret hadde festet seg. Jeg synes at dette er lit tidlig. Er tredjegangsfødende. Nr. 2 festet seg 14 dager før fødsel. Har hørt at når du har født før så fester fosteret seg alt fra 1-14 dager før fødsel. Stemmer dette? Er veldig stor, så jordmor sa at barnet i magen var veldig stort. Synes at jeg hadde litt mye utflod og slim siste uke. Har vært i dårlig for om dagen. Vondt i magen og ryggen. Har også gått på Bricanyl. Gjordt det de andre gangene også. Kan jeg vente at fødselen starter snart? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95854-festet-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Det er ikke så lett å stole på at hodet har festet seg når man er flergangsfødende. I realiteten er hodet ofte bevegelig, men står dypt. Dessuten er det slettes ikke så lett å anta når fødselen kommer til å starte når man er 3.gangsfødende. De fleste jordmødre kan bekrefte at disse kvinnene utgjør en liten utfordring. I blant kan hodet stå dypt, det kan være en relativt stor åpning i mormunnen (kanskje 3 cm), man kan ha en del kynnere som nesten minner om rier, men likevel kommer ikke fødselen i gang når man skulle forventet det utifra de funnene man har. Du sier ikke noe om hvorvidt du fødte før termin med nr. 1 og nr. 2. Fødte du tidlig de andre gangene, er det sjanser for at du gjør det denne gangen også. At du har mye utflod nå er normalt, de fleste har det mot slutten. Livmorhalsen modnes og blir mye mykere og produserer mere slim. Er det slimproppen som kommer, vil du nok oppleve at utfloden er blodtilblandet. Har du vondt i magen og ryggen er det viktig at du følger med på om dette kommer samtidig som du blir stram i magen. Da er det tegn på at kynnerne dine har blitt så kraftige at de begynner å ligne på rier. Hvis magen gjør vondt og det er mer kontinuerlig, evt. økende, synes jeg du skal kontakte din lege/jordmor/sykehuset for en ekstra sjekk. Jeg ønsker deg lykke til med fødselen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95854-festet-seg/#findComment-541840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.