Gå til innhold

Anbefalte innlegg

lidob1365380483

Jeg er en kvinne som er separert fra en mann som fremdeles etter tre års separasjon har et stort hat til meg. Han forandret personlighet etter ca 15 års ekteskap og hans hat og oppførsel mot meg gjorde at jeg flyttet ut og tenkte at alt ville roe seg for oss. Vi har to voksne barn. Min eksmann holder på å snakke nedsettende om meg og min familie til våre barn og jeg har derfor lite kontakt med den yngste, fordi han hører på ddet faren forteller. Min eksmann vil ikke snakke med meg og vil heller ikke at våre barn skal besøke meg. Han skaper hele tiden vonde situasjoner og jeg lurer på om dette aldri skal ta slutt. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95886-hva-skal-vi-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er dere ikke skilt for lengst? I dag holder det med ett års separasjon, da kan den ene parten kreve skilsmisse uten flere spørsmål. Eller var det bare en forsnakkelse, altså at dere _er_ skilt?

Men hvorfor hater han deg slik? Har dette hatet sin opprinnelse i en historie? Og evt. hvilken versjon av historien er 'sann'?

Uansett ville _jeg_ skrevet eller ringt til barna, fortalt det som kan fortelles og appellert til deres fornuft og følelser.

Det er også viktig at du skaffer deg en eller flere fortrolige som kan støtte deg og gi konstruktive råd. Venner og familie er fint, men det er også familievernkontor o.l.

Til slutt ville jeg gjort mitt aller, aller beste for å heve meg over dusten.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95886-hva-skal-vi-gj%C3%B8re/#findComment-537676
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...