Tilde1 Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hei! Jeg og mannen min skal ta prøverørbehandling ved Haukeland. Jeg har nå tatt nesespray i 13 dager og skal begynne på sprøyter snart.Er litt nervøs for dette,håper jeg ikke blir dårlig.Men jeg har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på. 1) Vi må ta fly til Bergen fordi vi bor langt unna.Bør vi bare vente der etter uttak til insetting av egg,eller er det vanlig å reise hjem?Har noen ligget på sykehushotellet og kan forklare meg litt om det? 2) Blir en veldig dårlig etter uttak? Er det sannsynlig at jeg kan gå på jobb dagen etterpå? 3)En får bare sykemelding for uttaksdagen?Og to dager etter innsetting? Hva viss jeg da er dårlig i dagene imellom? 4) Kan en drikke alkohol når en går på sprøytene?(Er bedt i fest...) Håper noen kan svare meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95916-noen-som-kan-svare/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nido1365380467 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Det med å reise hjem mellom uttak og innsetting er vel noe dere bør sjekke med lommeboka deres. Selv liker jeg at det ro rundt alt sammen. Får en det best hjemme eller borte? Om en blir dårlig er vel individuelt. Men jeg tror det er sjeldent. Blir du dårlig får du nok sykemelding. Om en kan drikke alkohol. Det kan du sikkert, men jeg tviler på at legene anbefaler noen rotbløyte. Litt vin kan i mange tilfeller være bra, da det visstnok skal øke blodgjennomstrømingen i livmora. Uansett lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95916-noen-som-kan-svare/#findComment-537835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
væren-74 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hei på deg Tilde1 Jeg kan ikke svare deg på noen av spørsmålene angående Bergen, men jeg kan prøve å svare på noen av de andre! Jeg blir i bedre form etter at jeg har begynt med sprøytene. Jeg blir dårligst av sprayen, men dette er induviduelt. 2) Jeg pleier å bli øm i magen etter uttak. Jeg hører at de fleste her inne blir det. 3)Du skal ikke jobbe dagen etter uttak. Du blir sykmeldt t.o.m.. dagen etter innsetting. Mange pleier å snakke med fastlegen sin om sykmelding enda noen dager. 4)Du bør ikke drikke alkohol mens du går på sprøyter. (på Kk sa de at jeg kunne drikke en øl da jeg skulle på 50-årsdag under mitt forrige forsøk). Håper at noe av dette hjalp deg. Når skal du begynne med sprøyter? Jeg begynner 12. mars. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95916-noen-som-kan-svare/#findComment-537837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 1) Vi må ta fly til Bergen fordi vi bor langt unna.Bør vi bare vente der etter uttak til insetting av egg,eller er det vanlig å reise hjem?Har noen ligget på sykehushotellet og kan forklare meg litt om det? Jeg vil absolutt anbefale å bli i Bergen til innsetting er overstått. Man blir vel normalt ikke så veldig _dårlig_ etter uttak, men man blir litt susete hvis man har fått mye smertestillende. Noen blir også dårlige i form av kvalme, uvelhet mv. Men viktigst: Det er ikke særlig godt å bevege seg rundt etter uttak, så transportetapper med tilhørende bæring av bagasje og alt mulig, synes jeg ikke høres lurt ut. For min del har jeg knapt nok orket å gå ut av hotellrommet på uttaksdagen. 2) Blir en veldig dårlig etter uttak? Er det sannsynlig at jeg kan gå på jobb dagen etterpå? Det er ikke sannsynlig at du kan gå på jobb dagen etter uttak. Ikke fordi du blir så veldig dårlig, men fordi bevegelse ikke føles noe særlig bra. Dessuten trenger du å slappe av så du er i best mulig form til rugeperioden. 3)En får bare sykemelding for uttaksdagen?Og to dager etter innsetting? Hva viss jeg da er dårlig i dagene imellom? Jeg har fått sykemelding fra eggløsningssprøyte til ut uken etter innsetting ved mine forsøk. Da har vi vært i Danmark for uttak/innsetting. Jeg vil tro at legen din gir dere begge sykemelding for den perioden dere må være borte, samt noen dager til for deg. 4) Kan en drikke alkohol når en går på sprøytene?(Er bedt i fest...) Ja. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95916-noen-som-kan-svare/#findComment-537841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hei Tilde og lykke til med forsøket ditt. ) Vi har hatt våre fire forsøk på Haukeland og har veldig god erfaring derfra. Forsøk nr. 2 var særdeles vellykket og vi har nå ei veslejente på 3 år. Vi har hatt to søskenforsøk, men disse endte dessverre med abort. Vi har hoppet av IVF karusellen nå og går for adopsjon. Først og fremst, ikke grue deg så mye for sprøytene. Regner med at du har fått Puregonpennen utlevert. Det stikket kjenner du ikke så mye til. Du blir neppe så veldig dårlig av Puregonen heller. Kanskje vil du heller oppleve at tilværelsen blir litt lettere etter å ha sprayet en periode. Vi bor heller ikke i Bergen og har måtte reise dit. Anbefaler dere å reise til Bergen kvelden før uttak. Dere skal møte tidlig på IVF avdelingen og da er det godt å ikke stresse med fly om morgenen. Jeg har ikke selv erfaring med sykehushotellet, men noen i familien har overnattet der og har bare gode erfaringer. Bra hotell og bra mat. Det ligger også i gåavstand fra Kvinneklinikken. Jeg anbefaler deg å hvile lengst mulig etter uttaket. Haukeland gir morfin under uttaket som kan gi en del ubehag etterpå (det trenger ikke være slikt for deg). Jeg sleit veldig etter to av forsøkene mine. Den ene gangen satt vi på flyet hjem. Det var helt forferdelig. Jeg svimlet, ble kvalm og veldig dårlig. Gangen etterpå tok jeg det litt mer rolig, men den gang var det også ubehagelig. Derfor, ved siste forsøk, fikk jeg Afipran stikkpille som hjelper mot bivirkningene av morfinen. Det hjalp veldig. Jeg var veldig trett etterpå og sov ved hver eneste anledning. Ta det derfor veldig rolig den dagen. Hvis dere har mulighet, ha rommet på hotellet lengst mulig og ta et senere fly hjem. Dere må gjerne overnatte, men det er like så greitt å komme seg hjem. Hvis jeg husker riktig, du blir sykemeldt den dagen du har uttak. Så får du sykemelding for innsettings dagen + noen dager til. Det kan være at dette har endret seg. Om du går på jobb dagen etter, kommer litt an på formen din. Jeg har stort sett vært i fin form dagen etter, men ved det siste forsøket hadde jeg en del vondt i magen. Dette varierer veldig fra person til person. Det kan være smart å gardere seg med fastlegen sin og få en eventuell sykemelding av han/henne. Sjekk det med om du kan drikke alhohol med legen din, eventuelt ring Haukeland og spør. Nok en gang, riktig lykke til. Du får spørre mer hvis du lurer. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95916-noen-som-kan-svare/#findComment-537861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
luske Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hei! Jeg har selv vært på Haukeland nylig. Jeg ville bare vært i Bergen mellom uttak og innsetting. På Haukeland er det aller vanligste at man setter inn eggene bare 2 dager etter uttak, dvs det går bare en dag imellom, av og til 2. Så det kan jo lett bli litt stress med mye reising frem og tilbake. Sykehotellet er dessuten fint og koselig. Dere kan jo benytte anledningen til å kose dere litt sammen - dere får sikkert sykemelding begge to:-)) Lykke til! Jeg skal sette inn frossne embryoer i uke 12 så vi er ikke så langt fra hverandre. Jeg hadde veldig vondt dagen etter uttak nå sist, men var stimulert litt i meste laget. Hadde også vondt innsettingsdagen og noen dager etter. Ville holdt meg mest mulig i ro jeg - man vet jo ikke hvordan det blir før man er oppi det. Lykke til!! klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95916-noen-som-kan-svare/#findComment-537893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffe40 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Dette har jeg lest om dette tidligere; Du bør holde deg unna alkohol under stikkperioden, noen leger mener at effekten av stimuleringen blir dårligere om du drikker alkohol under denne medisineringen.Hvorfor ta den sjansen?medisinene er jo også så dyre(rundt 15.000 pr runde) at du burde gjøre alt for at de skal funke maksimalt. Det er individuellt om du blir dårlig etter uttak,noen har veldig vondt etterpå,andre ikke.Og du får selvfølgelig sykemelding så lenge du trenger det, om det er snakk om to dager eller flere uker(har hørt om de som har fått en mnd.). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95916-noen-som-kan-svare/#findComment-538096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde1 Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Hei på deg Tilde1 Jeg kan ikke svare deg på noen av spørsmålene angående Bergen, men jeg kan prøve å svare på noen av de andre! Jeg blir i bedre form etter at jeg har begynt med sprøytene. Jeg blir dårligst av sprayen, men dette er induviduelt. 2) Jeg pleier å bli øm i magen etter uttak. Jeg hører at de fleste her inne blir det. 3)Du skal ikke jobbe dagen etter uttak. Du blir sykmeldt t.o.m.. dagen etter innsetting. Mange pleier å snakke med fastlegen sin om sykmelding enda noen dager. 4)Du bør ikke drikke alkohol mens du går på sprøyter. (på Kk sa de at jeg kunne drikke en øl da jeg skulle på 50-årsdag under mitt forrige forsøk). Håper at noe av dette hjalp deg. Når skal du begynne med sprøyter? Jeg begynner 12. mars. Klem fra Takk for svar! Jeg begynner også 12.mars!!! Det var jo litt morsomt at vi ligger likt :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95916-noen-som-kan-svare/#findComment-538204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde1 Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Tusen takk for svar alle sammen!! Det hjalp veldig.Veldig greit å få høre ting av dere som har vært igjennom det og er i samme situasjon selv. Tror jeg vil prøve å være i Bergen hele tiden.Får vel ringe og bestille plass på hotellet snart.Pluss kanskje gardere meg med fastlegen min for de svarene jeg fikk fra sykehuset når vi var der tilsa at de dagene imellom ville jeg ikke få sykemelding for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95916-noen-som-kan-svare/#findComment-538213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.