Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hvorfor det?

Hvorfor har det seg sånn at noen lyver uten at det er en reell grunn til å gjøre det?

For to år siden opplevde vi en krise i ekteskapet og holdt på å gå ifra hverandre. Vi bestemte oss imidlertid for å prøve igjen, og vi hadde det relativt bra.

For halvannet år siden ble min mann kontaktet av en dame som skulle bestille noe datautstyr og noen hadde anbefalt henne å kontakte han.

Dette fortalte min mann meg, og det var greit. En dag jeg vasket klær og tømte bukselommen hans lå det et sammenbrettet ark der. Jeg så selvfølgelig på det. Det var en ordrebekreftelse fra henne på mail som han hadde printet ut. Og så hadde hun signert med klem og navnet sitt.

Jeg ble litt mistenksom og spurte han om det. Han benektet enhver kontakt med henne utover å skaffe henne oversikt over det utstyret hun trengte. Den satt ikke helt hos meg, så en kveld så sjekket jeg mobilen hans. Der var det flere meldinger ifra henne, relatert til datan vel og merke, men de var alle signert med klem og navnet hennes.

Jeg ble skikkelig sint det må jeg innrømme, og gravid som jeg var på det tidspunktet så ble jeg veldig dårlig.

Han bedyret sin uskyld og at det ikke var noe og bla bla bla...

Den siste tiden synes jeg at han har oppført seg litt merkelig. Ikke de store tingene, men småting. Jeg kjenner han egentlig godt, vi har vært sammen i mange år.

I gårkveld så spurte jeg han om han hadde hatt noe mer kontakt med ho dama der. Han sa nei, hadde ikke hørt fra henne siden den gang med det datautstyret...

Jeg hadde en uggen følelse, og da vi la oss fikk jeg ikke sove, så jeg sto opp igjen. Jeg slo på datamaskinen og logget meg inn på hans jobbmaskin. (noe jeg aldri har gjort før)

Jeg forsøkte å åpne mailprogrammet hans, men det gikk ikke, jeg tenker kanskje han har lagt inn en slags "sperre" på det?

Så jeg bare kikket litt, og gikk inn på HD (harddisken)

Der sto det et "bilde" datert 23 februar. Jeg åpnet det, og det var brukernavn og passord til hennes mail!

Jeg sov selvsagt ikke særlig godt i natt.

Jeg fortalte han i morres hva jeg hadde gjort og hva jeg hadde funnet.

Da sa han: "å ja, det stemmer det... hun ringte meg og var stressa fordi hun ikke kom inn på mailen sin. Beklager at jeg ikke sa det, men jeg hadde rett og slett glemt det av. Men jeg burde jo ha sagt det i går sorry"

Hvorfor løy han om det? Ikke det at jeg tror at han har et forhold til henne, men hvorfor løy han om det?

Så tenker jeg at hvis han lyver om sånne trivielle ting, hva lyver han ellers om???

Vil bare nevne at han jobber myye overtid i perioder. Jeg har aldri stilt spørsmål om det, men nå begynner jeg å lure.

Nå tror jeg at jeg vil få problemer med å tro på han.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

10

• -Riksklysa

4

• serendipity

3

• dewey

2

Mest aktive i denne tråden

"å ja, det stemmer det... hun ringte meg og var stressa fordi hun ikke kom inn på mailen sin. Beklager at jeg ikke sa det, men jeg hadde rett og slett glemt det av. Men jeg burde jo ha sagt det i går sorry"

men løy han? han gjorde jo ikke det, kan jo være som han sa, at han glemte det? slikt skjer, er ikke noe galt i det. hadde han hatt noe å skjule, sp hadde han kommet opp med en lang og dårlig unskyldning ang hele saken...

og nå er det faktisk så at han kan hjelpe med slike problemer via mail eller web.

nei, slapp av og ikke tenk og analyser så mye, det bir det bare mas av... typisk kvinnfolk å analysere seg frem til trøbbel...

lykke til...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/#findComment-538057
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Jeg mener du er hysterisk!

Når jeg sender meldinger til andre gutter skriver jeg nesten alltif klem NNN, en vennskaplig klem og ikke noe mer!

At han hjelper en med datautsyr, mann eller kvinne burde ikke du blande deg oppi. Han har et liv han og, utenom det han har emd deg. Hadde han vært utro ville meldingene inneholdt noe annet enn data-"prat".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/#findComment-538142
Del på andre sider

Annonse

Gjest sol og varme

Var det ikke 1,5 år siden han hjalp henne med data utstyret...

Også Også fant du lappen med ordrebekreftelse nå i februar, samt mailen?!

Finn ut av det. Men ellers høres det ikke ut som om han har noe å skjule for deg.

Hadde han det, ville han nok ha vært snar til å slette meldingene...før du så de!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/#findComment-538154
Del på andre sider

Gjest Hvorfor det?

Var det ikke 1,5 år siden han hjalp henne med data utstyret...

Også Også fant du lappen med ordrebekreftelse nå i februar, samt mailen?!

Finn ut av det. Men ellers høres det ikke ut som om han har noe å skjule for deg.

Hadde han det, ville han nok ha vært snar til å slette meldingene...før du så de!

Nei, det er 1,5 år siden jeg fant lappen, i den tiden han hjalp henne.

og ikke noe mer før i gårkveld, da jeg fant ut at han har hatt kontakt med henne nylig men nektet for det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/#findComment-538157
Del på andre sider

Gjest sol og varme

Nei, det er 1,5 år siden jeg fant lappen, i den tiden han hjalp henne.

og ikke noe mer før i gårkveld, da jeg fant ut at han har hatt kontakt med henne nylig men nektet for det.

Okey!

Har du hvert inne på tlf hans tidligere da? Hvis ikke ville jeg ha forsatt med det, hvis jeg var deg!

Men det er fordi jeg har veldig dårlig erfaring med slike ting som du beskriver her.

Men for all del, det trenger ikke være noe "greier".

Han kunne jo faktisk ha glemmt å si det til deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/#findComment-538161
Del på andre sider

serendipity

Han ville selvsagt ikke si det for han visste hvordan du ville reagere siden du ble så sint sist. Skjønner at du ble skuffet over at han løy, men han ville vel spare seg for mistenksomheter. Dumt, av han, men sant. Hadde han inrømmet det hadde ikke dette vært noen sak. Skjnner deg godt på den måten. Legg ikke noe mer i det. Jeg ville også ringt/mailet den jeg hadde kjøpt utstyret av om det var noen problemer. Slengt på en klem i mailen hadde jeg sikkert også gjort :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/#findComment-538166
Del på andre sider

petter smart

Jeg mener du trenger hjelp.

Hva har han løyet om? At en kvinne som ikke kan seg på data og som sikkert er meget takknemlig for hjelpen hun fikk skriver klem er da vel ikke noe rart? Kjenner mange kvinner som underskriver brev og SMSer med klem NN.

At han ikke forteller deg om evt kontakt de har hatt kan være fordi den kun var i forbindelse med datahjelpen og han ikke tenkte mer over det. Evt vet han hvor sykelig sjalu og kontrollerende du er og lot være å si noe for å unngå bråk.

All kommunikasjon mellom dem hadde med dataen å gjøre. Hva er problemet da? Har han ikke lov å ha kontakt med kvinner?

Har selv hjulpet folk med ulike dataproblemer og da trenger en ofte passord o.l.

Alle bør ha passord på sine mailprogrammer, de er ikke noe andre har noe med å lese.

Er det ikke lov å jobbe overtid heller lenger nå? Herregud du må være slitsom å leve med.

Du sjekker han ut, sjekker brev, lapper i lommene hans, mobilen, mailen osv. Du er syk og trenger hjelp. Dette er selvdestruktivt og du vil med sikkerhet ødelegge dette forholdet.

Har han gjort noe galt som "rettferdiggjør" en slik mistenksomhet fra din side?

Han har ikke løyet om trivieller ting. Og skulle han gjøre det har han min fulle støtte. Det er bedre med en hvit løgn enn dine overreaksjoner på alt mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/#findComment-538179
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvorfor det?

Jeg mener du trenger hjelp.

Hva har han løyet om? At en kvinne som ikke kan seg på data og som sikkert er meget takknemlig for hjelpen hun fikk skriver klem er da vel ikke noe rart? Kjenner mange kvinner som underskriver brev og SMSer med klem NN.

At han ikke forteller deg om evt kontakt de har hatt kan være fordi den kun var i forbindelse med datahjelpen og han ikke tenkte mer over det. Evt vet han hvor sykelig sjalu og kontrollerende du er og lot være å si noe for å unngå bråk.

All kommunikasjon mellom dem hadde med dataen å gjøre. Hva er problemet da? Har han ikke lov å ha kontakt med kvinner?

Har selv hjulpet folk med ulike dataproblemer og da trenger en ofte passord o.l.

Alle bør ha passord på sine mailprogrammer, de er ikke noe andre har noe med å lese.

Er det ikke lov å jobbe overtid heller lenger nå? Herregud du må være slitsom å leve med.

Du sjekker han ut, sjekker brev, lapper i lommene hans, mobilen, mailen osv. Du er syk og trenger hjelp. Dette er selvdestruktivt og du vil med sikkerhet ødelegge dette forholdet.

Har han gjort noe galt som "rettferdiggjør" en slik mistenksomhet fra din side?

Han har ikke løyet om trivieller ting. Og skulle han gjøre det har han min fulle støtte. Det er bedre med en hvit løgn enn dine overreaksjoner på alt mulig.

Jada, stemple meg bare som hysterisk du! Akkurat som om ikke han har kikket på mine sms´er og mine mailer!

Forresten for noen år siden jobbet min mann i en periode utenbys.

Vi hadde noen felles venner som hadde gått fra hverandre, de bor på en annen kant av landet, men hans hjemplass er her. Han kom innom meg på jobben og snakket litt, han var jo lei seg og hadde behov for å prate med noen. Vi avtalte at han skulle stikke innom en tur om kvelden. Dette fortalte jeg min mann pr telefon den ettermiddagen. Han ble så sur at jeg måtte ringe NN og finne på en unnskyldning for å avlyse.

I ettertid viste det seg faktisk at mannen min hadde besøk på hybelen sin av andre kvinner (tidligere kamerater av hunkjønn) mens han jobbet utenbys, fordi han hadde bodd i den byen tidligere.

En gang spurte jeg han om han hadde truffet på noen av dem og han sa nei. Jeg trodde han. Mange år senere viste det seg at han hadde det, men unnlot å fortelle det til meg.

Så han kunne liksom, men ikke jeg!

Og forresten de jentene der oppe hadde jeg aldri møtt, mens han fyren som skulle komme til meg var en god venn av oss begge og var nettopp blitt dumpet av min kusine som han var forlovet med.

Det har vært mange "ting" i forholdet vårt opp igjennom årene, begge veier, men vi tok et oppgjør for to år siden og bestemte oss for å være 100 % ærlige.

Og nå tviler jeg på han igjen, fordi han har jo løyet før!

Så faen meg ikke gjør dette til en "hysterisk kvinneting"!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/#findComment-538192
Del på andre sider

petter smart

Jada, stemple meg bare som hysterisk du! Akkurat som om ikke han har kikket på mine sms´er og mine mailer!

Forresten for noen år siden jobbet min mann i en periode utenbys.

Vi hadde noen felles venner som hadde gått fra hverandre, de bor på en annen kant av landet, men hans hjemplass er her. Han kom innom meg på jobben og snakket litt, han var jo lei seg og hadde behov for å prate med noen. Vi avtalte at han skulle stikke innom en tur om kvelden. Dette fortalte jeg min mann pr telefon den ettermiddagen. Han ble så sur at jeg måtte ringe NN og finne på en unnskyldning for å avlyse.

I ettertid viste det seg faktisk at mannen min hadde besøk på hybelen sin av andre kvinner (tidligere kamerater av hunkjønn) mens han jobbet utenbys, fordi han hadde bodd i den byen tidligere.

En gang spurte jeg han om han hadde truffet på noen av dem og han sa nei. Jeg trodde han. Mange år senere viste det seg at han hadde det, men unnlot å fortelle det til meg.

Så han kunne liksom, men ikke jeg!

Og forresten de jentene der oppe hadde jeg aldri møtt, mens han fyren som skulle komme til meg var en god venn av oss begge og var nettopp blitt dumpet av min kusine som han var forlovet med.

Det har vært mange "ting" i forholdet vårt opp igjennom årene, begge veier, men vi tok et oppgjør for to år siden og bestemte oss for å være 100 % ærlige.

Og nå tviler jeg på han igjen, fordi han har jo løyet før!

Så faen meg ikke gjør dette til en "hysterisk kvinneting"!

Om han er bedre enn deg eller ikke kan jeg ikke uttale meg om. Kanskje han er like ille eller verre. Men det du gjør er likevel ikke akseptabelt, normalt eller sunt.

At han får besøk av kvinnelige venner trenger ikke bety noe. Men det kan være at han ikke ville si noe for å unngå bråk.

Kanskje mener han at du heller ikke skal få besøk av menn siden han ikke får ha besøk av kvinner.

Dere er kanskje like ille, men det gjør ikke det dere gjør noe bedre.

Jeg hadde aldri holdt ut meg noe slikt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/#findComment-538202
Del på andre sider

petter smart

Okey!

Har du hvert inne på tlf hans tidligere da? Hvis ikke ville jeg ha forsatt med det, hvis jeg var deg!

Men det er fordi jeg har veldig dårlig erfaring med slike ting som du beskriver her.

Men for all del, det trenger ikke være noe "greier".

Han kunne jo faktisk ha glemmt å si det til deg.

Ville du fortsatt å snoke i hans private ting? Med en slik tillit skjønner jeg ikke poenget med å være i et forhold.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/#findComment-538206
Del på andre sider

Gjest Hvorfor det?

Om han er bedre enn deg eller ikke kan jeg ikke uttale meg om. Kanskje han er like ille eller verre. Men det du gjør er likevel ikke akseptabelt, normalt eller sunt.

At han får besøk av kvinnelige venner trenger ikke bety noe. Men det kan være at han ikke ville si noe for å unngå bråk.

Kanskje mener han at du heller ikke skal få besøk av menn siden han ikke får ha besøk av kvinner.

Dere er kanskje like ille, men det gjør ikke det dere gjør noe bedre.

Jeg hadde aldri holdt ut meg noe slikt.

Neida, du hadde vel holdt ut med ei tilsynelatende søt og grei jente som aldri brydde seg med hva du bedrev i det hele tatt, ikke sant.

Så kanskje var hun ofte ute å knulla rævva av seg? hva vet du?

Hvis du spurte henne, ville hun ikke nektet?

Selvfølgelig ville hun det!

Tar nok mange år før du blir tørr bak ørene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/#findComment-538210
Del på andre sider

petter smart

Neida, du hadde vel holdt ut med ei tilsynelatende søt og grei jente som aldri brydde seg med hva du bedrev i det hele tatt, ikke sant.

Så kanskje var hun ofte ute å knulla rævva av seg? hva vet du?

Hvis du spurte henne, ville hun ikke nektet?

Selvfølgelig ville hun det!

Tar nok mange år før du blir tørr bak ørene.

Å bry seg er en ting, å være sykelig sjalu er noe annet. Dama mi fotfølger meg ikke og sjekker mobil, mail, brev, lommer osv.

Jeg stoler på henne. Vet hun ikke ville gjort noe sånn. Og skulle hun gjort hadde jeg tidsnok funnet ut av det.

Dersom den andre vil være utro hjelper det lite å overvåke vedkommende. Det kan tvert imot virke mot sin mening. Du driver han fra deg med slik overdreevn sjalusi og kontrollsyke.

Er det å stole på andre mennesker å ikke ære tørr bak øra? Da foretrekker jeg å være våt bak øra.

Du virker kynisk og veldig bitter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/#findComment-538214
Del på andre sider

Gjest Hvorfor det?

Å bry seg er en ting, å være sykelig sjalu er noe annet. Dama mi fotfølger meg ikke og sjekker mobil, mail, brev, lommer osv.

Jeg stoler på henne. Vet hun ikke ville gjort noe sånn. Og skulle hun gjort hadde jeg tidsnok funnet ut av det.

Dersom den andre vil være utro hjelper det lite å overvåke vedkommende. Det kan tvert imot virke mot sin mening. Du driver han fra deg med slik overdreevn sjalusi og kontrollsyke.

Er det å stole på andre mennesker å ikke ære tørr bak øra? Da foretrekker jeg å være våt bak øra.

Du virker kynisk og veldig bitter.

Jeg er overhode ikke kynisk, men ja jeg er veldig bitter.

Dessuten så florerer det med utroskap rundt om kring.

Fint for deg at du stoler på dama di. Synd ikke jeg har vært like heldig i mitt valg av partner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/#findComment-538219
Del på andre sider

Gjest sol og varme

Ville du fortsatt å snoke i hans private ting? Med en slik tillit skjønner jeg ikke poenget med å være i et forhold.

Visst mistanken var VELDIG stor,Da ville jeg ha snoket i hans ting, ja!!

Det er den eneste måten å finne ut av om han lyver, og om han går bak ryggen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95960-om-%C3%A5-lyve/#findComment-538230
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...