Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kine80

Fikk for en tid tilbake en rift i skjeden. Ble ikke voltatt eller noe, bare litt "heftig sex".

I ettertid har jeg hatt smerter ved samleie. Det verste er når han skal "trenge inn". Det gjør ganske vondt. Hjelper selfølgelig hvis jeg er veldig opphisset men det er vanskelig da jeg binner meg litt i frykt.

Virker som om min lille rift sprekker opp igjen ved samleie, selv om det kanskje har gått to uker siden sist. Blir fryktelig hoven rundt "åpningen", og er veldig øm og sår i noen dager etterpå.

Dette er frytelig plagsomt. Noen som har opplevd det samme?

Hvor lenge må jeg evt avstå fra sex før det er helt grodd?

Har hørt at man ikke anbefales å ha samleie de første seks ukene etter fødsel. Er det på grunn av rifter??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96069-rift-i-skjeden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Willowa

Etter en fødsel har underlivet fått såpass mye juling at man bør vente i min. seks uker før man har samleie. Rifter er en ting, noe helt annet er at man faktisk er mer eller mindre "åpen" hele veien opp til livmora etter en fødsel og dermed utsatt for infeksjoner i livmor ol.

For din relativt harmløse, men sikkert plagsomt nok, skade vil jeg tro at om du feks bruker godt med glidemiddel under sex for å hjelpe naturens egne smøringssystemer vil du komme bedre ut av det. Vet også at ren grønnsåpe (litt!) gjør at ytre sår gror raskere - kanskje du kan vaske deg forsiktig med det i noen dager?

Å avstå totalt fra sex til det hele føles bra er vel det aller beste...?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96069-rift-i-skjeden/#findComment-538806
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...