Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skriver dette i håp om å få noen råd. Jeg og min samboer har vært sammen i 8 år med litt avbrekk noen ganger. Vi har 2 barn sammen. Det siste 8mnd har det vært meget frem og tilbake mellom oss å hun har flyttet frem å tilbake mellom meg og en annen fyr. Nå tok jeg henne tilbake for 4. gang men allerede etter 1 uke hadde hun lyst til å flytte igjen. Jeg satte da foten ned pga at jeg mente at nå fikk det være nok med hensyn til barna. Hun gikk da med på å prøve i 3mnd for å se hvordan det gikk. Etter denne diskusjonen for 2 mnd siden har vi ligget på hvert vårt rom å ikke hatt kropslig kontakt. Bør også nevne at hun sliter med psykiske problemer og har nå kommet inn på sykehuset til psykolog. Hun er 26 år gammel. Når vi ikke har bodd sammen har vi hatt 1 barn hver (jeg en gutt på 7, hun en jente på 3) dette er en ordning som ikke har fungert da begge barna ønsker nesten KUN å være hos meg. Helsevesen og andre etater som jeg har pratet med dette om, mener at barna bør bli boende hos meg hvist hun skal flytte igjen. Det virker som at hun tar kun 1 dag av gangen og det er ikke mulkig å planlegg noenting fremover. Hun sier bare "får se" Det viser nesten ingen interesse i meg og jeg har ikke fått en klem på 2 mnd..... Hun sier at hun er usikker på seg selv og at hun er usikker på hva hun føler for meg. Mitt store spørsmål er om det er noe håp i at hun nå begynner til psykolog og om det er mulig å redde samlivet vårt??? Jeg er utrolig glad i henne og har gitt allt jeg kan, men klarer snart ikke mere..... Kan noen hjelpe meg????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96088-vanskelig-sammliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen formening om deres samliv og håp om å forenes, ut over at dette høres temmelig håpløst ut.

Ditt største domene må være hensynet til barna. Hvordan du som far kan akseptere at dama flytter ut av huset FIRE GANGER med et av barna, for så å flytte tilbake? Hva det gjør med et barnesinn?

Du må se til å kalle en spade for en spade, evnt satse ordentlig eller avslutte dette AV HENSYN TIL BARNA!

At barna vil bo hos deg, er jo sikkert fint - men det kan ikke fortsatt på denne måten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96088-vanskelig-sammliv/#findComment-538892
Del på andre sider

hare1365380455

Jeg håper det ordner seg for dere. Men dere kan ikke ha det på denne måten! Hun kan ikke flytte slik fram og tilbake. Tenk på barna og deg selv. Si hun må bestemme seg en gang for alle, men dersom hun ikke bryr seg om deg (hun gir deg ingen kroppskontakt!) må du bare gjøre det helt slutt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96088-vanskelig-sammliv/#findComment-538897
Del på andre sider

Gjest elskov

Du skriver lite om hva slags psykiske problemer hun har. Kanskje hennes problemer bidrar sterkt til at dere får problemer. Dere burde gi psykologbehandlingen en sjanse, samtidig burde dere gå og få profesjonell hjelp sammen; særlig hvis dere skal klare å ta vare på barna sammen i framtida. Hva med familieterapi i tillegg? Ungene bør ikke lide i denne situasjonen. Du bør forsøke å beskytte dem som best du kan!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96088-vanskelig-sammliv/#findComment-539017
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...