Gå til innhold

Problemer med diagnose

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 31 år og har vært sykemeldt siden september. Min fastlege har ment jeg har hatt lavt stoffskifte og gitt meg thyroxin for det. Problemet er at jeg ikke blir noe bedre. Symptomene jeg har er særlig nedsatt fysisk utholdenhet, slapp og i dårlig form. Kjertlene på halsen varierer også i størrelse. Kan få svettetokter om natta og blir utrolig sliten selv av de minste fysiske utskeielser. Har etter å ha økt dosen av thyroxin opplevd å fått lavere stoffskifte og har nå økt dosen til dobbel dose i 4 dager i uken.Siden jeg ble sykemeldt har jeg vært på normalområde for stoffskifte men blir allikevel ikke i bedre form. Jeg forsøker å gjøre vanlige oppgaver men kjenner fort at det ikke går. Vil nå ha råd om hva det kan være, legen har tatt alle mulige slags blodprøver men alle viser normalverdier. Uansett blir ikke jeg noe bedre av det... Håper på godt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96223-problemer-med-diagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Noen som har lavt stoffskifte og normale prøver kan ha nytte av en annen variant thyroxin som heter Liothyronin. Dette er noe man bare må forsøke, det kan ikke vises på blodprøver. Vanlig dose av denne er 1/4 tablett per døgn.

Depresjon bør også utelukkes.Lavgradig, kronisk infeksjon bør kanskje også utelukkes, bl.a bør det kanskje teste mtp mononukleose og cytomegalovirus.Det er viktig at du har god kommunikasjon med legen din. Kanskje du sliter med "utbrenthet", og trenger avlastning i hverdagen. Noen trenger psykolog for å lære å sette grenser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96223-problemer-med-diagnose/#findComment-541287
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...