skedsmo32 Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hei. Jeg har vært testet for Klamydia to ganger, begge ganger med negativt resultat (ikke påvist Klamydia). Jeg har hatt symptomer (utflod fra penis) som jeg tenkte kunne tyde på denne sykdommen. Første gang jeg merket dette var høsten 2001. Jeg har ikke hatt slik utflod ofte, bare en sjelden gang. Er en test for Klamydia alltid til å stole på? Jeg har tatt disse testene i den senere tid. I de siste månedene (etter nyttår) har jeg også hatt noe ubehag (ikke smerter) i området nedenfor magen. Dette ubehaget er der ikke hele tiden, og virker også som det ikke alltid er helt på samme sted. Jeg har også merket rødlig hudfarge (utslett) i deler av ansiktet som også har variert. Kan jeg ha fått en form for infeksjon? I den samme perioden (siden 2001), har jeg også hatt små spor av blod i urinen. Rundt nyttår hadde jeg en ultralydundersøkelse av urinveiene uten at det ble funnet noe unormalt. Det ble imidlertid funnet noe forkalkning i prostata. Dette ble det sagt at ikke er farlig, men er det noe jeg vil merke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96308-testing-for-klamydia/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Utflod fra penis kan være forårsaket av forskjellige mikroorganismer. Klamydia er nok den hyppigste her i landet, men det finnes endel vanlige bakterier (plus enkelte noe spesielle, som f. eks. gonokokker). Disse kan påvises ved å ta en prøve og sende den til bakteriologisk undersøkelse. Når det gjelder sikkerheten på Klamydiatester er det kommet en betydelig forbedring i de siste 4-5 årene. Praktisk talt alle mikrobiologiske laboratorier bruker nå testsystemer som er bygget på molekylærbiologiske prinsipper og de har en over 99% sensitivitet og nesten like høy spesifisitet. Så er du gjentatte ganger negativ for Klamydia er det ganske mikroskopiske sjanser for at det er feil. Hvorvidt dine symptomer fra andre områder har noe sammenheng med dine symptomer fra penis er det vanskelig å si, men jeg ville tippe at det ikke er tilfelle. Kan ikke tenke meg at rødfargen på ansiktet har noe med det å gjøre. Jeg ville være tilbøyelig til å tro at det er mer i retning av allergi enn infeksjon. Men det er ikke mulig å stille noe diagnose på de fpå opplysningene du har gitt. Noe forkalkning i prostata forekommer hos mange uten at det er grunnlag til bekymring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96308-testing-for-klamydia/#findComment-541021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.