Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært bruker av den

såkalte "lykkepille" siden 1998

Først Cipramil 20 mg, og for

ett år siden skiftet jeg til

Zoloft 50 mg.

Jeg prøver nå via "Tankefelt-

terapi" å slutte med denne pillen. Den første uken trappet jeg ned til en halv tbl

pr dag, den siste uken har jeg ikke tatt noe. Synes det mentalt går veldig bra, og

S K A L / V I L ikke begynne

igjen. Hvilke bivirkninger kan jeg forvente, og over hvor lang tid?

Jeg føler en intens kløe / stikking over hele kroppen, samt til tider stor uro, har dette noe med opphold av denne medisin å gjøre?

Har ikke kontaktet min fastlege

da jeg helst vil klare dette selv. Er 50 år og kvinne, - ikke kommet i overgangsalder.

Kan du gi meg litt informasjon?

Hilsen annaas

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96370-lykkepille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

All avslutting med antidepressiva skal skje gradvis for å hindre et såkalt seponerings-syndrom. Symptomene på dette kan være svette, synsplager og ilinger i kroppen mm. Dette har ikke noe med abstinens eller avhengighet å gjøre. Plagene forsvinner ofte i løpet av 1-2 uker.

Synes vel du bør informere legen din om at du har sluttet. Fint om du videre kan klare deg uten tabletter. Samtaleterapi er nok viktig for deg den første tiden nå. du bør også kontakte legen din dersom depresjonen vender tilbake. Kanskje bør du gå til psykolog da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96370-lykkepille/#findComment-542298
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...