Gjest trust:) Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Heisann! Vi sitter og lurer på hva vi skal regne med at forsøket vårt vil koste i april. Vi reiser til Danmark for egg uttak og innsetting. Hva vil medisin kostnadene bli for ett forsøk? + ett icsi forsøk med hatching + ca 4-5 dager i århus? Vil det lønne seg å bestille en 3-pack? Håper at noen kan hjelp oss:) Vennlig hilsen Trust 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96455-ca-pris/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hei trust ) Det vil uten tvil lønne seg å kjøpe en 3-pack fremfor et og et forsøk. Hos f.eks. Maigaard koster en 3-pack ICSI 43.000 DKR. Et enkelt forsøk koster 22.000. De pleier ikke ta noe ekstra for hatching. (vi har tatt 3 forsøk der, og de pleier å si at "det er på huset"!!) Hvor mye hormonmedisinene kommer på er vanskelig å si. Det kommer an på hvor høy dose du må ha. Er det ditt første forsøk? I så tilfelle er det vanlig at en starter med f. eks. Gonal-F 150 ie, i følge www.legemiddelsiden.no koster denne medisinen for 10 dager kr. 6513,50. Nesespray må du også ha og den kommer på 1301,10 (suprecur) eller 1207,20 (synarela). I tillegg kommer eggløsningssprøyte (Profasi 10.000 ie) kr. 124,50 og progesterontilskudd (som du må ta etter innsetting av egg) Fant ikke noe pris på dette, men hos Maigaard pleier man å få med seg det en trenger, og så kommer det regning i posten etter noen uker. Du kan også få tilsendt de andre medisinene fra Maigaard, (et annet billigere merke), men da må du huske på at du ikke kan få refundert noe her i Norge. Alle medisinkostnader over 15.000 blir jo refundert også for oss som tar forsøk i utlandet. Husk å spar på kvitteringer!! Da vi reiste, kom reisa på mellom 5-6.000. Da tok vi ferje fra Kr.sand-Hirtshals. Kjørte til Århus, tar ca. 2,5 time. Bodde på hotell Royal (knallfint hotell midt i smørøyet!!) i 5 døgn. Prisene varierer jo en del, det lønner seg ikke å reise midt i høysesongen f. eks.! Men hotellpakke gjennom Colorline fremfor å kjøpe reise og hotell separat lønner seg absolutt!! Huff..dette ble sikkert veldig rotete, men jeg håper du fikk noe ut av det! Har dere bestemt dere for hvilken klinikk dere skal velge? Både Ciconia og Maigaard er gode klinikker. Det finns andre klinikker i Århus også, men de kjenner jeg ikke så godt til! Lykke til! Håper det snart blir baby på dere ) Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96455-ca-pris/#findComment-541311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trust Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hei trust ) Det vil uten tvil lønne seg å kjøpe en 3-pack fremfor et og et forsøk. Hos f.eks. Maigaard koster en 3-pack ICSI 43.000 DKR. Et enkelt forsøk koster 22.000. De pleier ikke ta noe ekstra for hatching. (vi har tatt 3 forsøk der, og de pleier å si at "det er på huset"!!) Hvor mye hormonmedisinene kommer på er vanskelig å si. Det kommer an på hvor høy dose du må ha. Er det ditt første forsøk? I så tilfelle er det vanlig at en starter med f. eks. Gonal-F 150 ie, i følge www.legemiddelsiden.no koster denne medisinen for 10 dager kr. 6513,50. Nesespray må du også ha og den kommer på 1301,10 (suprecur) eller 1207,20 (synarela). I tillegg kommer eggløsningssprøyte (Profasi 10.000 ie) kr. 124,50 og progesterontilskudd (som du må ta etter innsetting av egg) Fant ikke noe pris på dette, men hos Maigaard pleier man å få med seg det en trenger, og så kommer det regning i posten etter noen uker. Du kan også få tilsendt de andre medisinene fra Maigaard, (et annet billigere merke), men da må du huske på at du ikke kan få refundert noe her i Norge. Alle medisinkostnader over 15.000 blir jo refundert også for oss som tar forsøk i utlandet. Husk å spar på kvitteringer!! Da vi reiste, kom reisa på mellom 5-6.000. Da tok vi ferje fra Kr.sand-Hirtshals. Kjørte til Århus, tar ca. 2,5 time. Bodde på hotell Royal (knallfint hotell midt i smørøyet!!) i 5 døgn. Prisene varierer jo en del, det lønner seg ikke å reise midt i høysesongen f. eks.! Men hotellpakke gjennom Colorline fremfor å kjøpe reise og hotell separat lønner seg absolutt!! Huff..dette ble sikkert veldig rotete, men jeg håper du fikk noe ut av det! Har dere bestemt dere for hvilken klinikk dere skal velge? Både Ciconia og Maigaard er gode klinikker. Det finns andre klinikker i Århus også, men de kjenner jeg ikke så godt til! Lykke til! Håper det snart blir baby på dere ) Hilsen fra Tusen takk for svar! det jeg også lurer på er om du må betale for hele "gildet"på forhånd? forsøket og medisiner, eller vil vi få regning? Vi skal til ciconia klinikken fordi de er de eneste som har gynekolog knyttet til her jeg bor. Blir langt å reise 50mil til gynekolog.... Hvordan bestiller du medisinene? kommer det resept i fra klinikken som vi bare kan levere inn på apoteket? Vi skal ringe klinikken når jeg har fått mensen for å avtale forløpet i neste mnd. Vi har hatt forsøk før i norge da det var gratis behandling så dette blir litt uvant! håper alt vil gå vår vei nå når stoffskiftet er helt på plass som det ikke var ved våre forrige forsøk!! Vi har heldigvis svært optimistiske leger ved dette forsøket så det er veldig bra:) Klem fra trust 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96455-ca-pris/#findComment-541655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Tusen takk for svar! det jeg også lurer på er om du må betale for hele "gildet"på forhånd? forsøket og medisiner, eller vil vi få regning? Vi skal til ciconia klinikken fordi de er de eneste som har gynekolog knyttet til her jeg bor. Blir langt å reise 50mil til gynekolog.... Hvordan bestiller du medisinene? kommer det resept i fra klinikken som vi bare kan levere inn på apoteket? Vi skal ringe klinikken når jeg har fått mensen for å avtale forløpet i neste mnd. Vi har hatt forsøk før i norge da det var gratis behandling så dette blir litt uvant! håper alt vil gå vår vei nå når stoffskiftet er helt på plass som det ikke var ved våre forrige forsøk!! Vi har heldigvis svært optimistiske leger ved dette forsøket så det er veldig bra:) Klem fra trust Hei igjen, trust ) Vi betalte for 3-packen mens vi var til behandling der nede. Men jeg forstod det som om vi kunne fått med en giro hjem til Norge og betalt senere. Du vil få behandlingsplan og resept i posten. Resepten leverer du på apotek her. Har dere tatt forsøk i Norge etter den nye ordningen med 18.000 kom? Det har jo blitt "nullstillt", dvs at selv om dere har hatt gratis forsøk tidligere, så får dere 3 nye forsøk. Vi kommer dessverre ikke under denne ordningen fordi vi er nødt til å reise utenlands. Dette pga av at vi må ha operativt sæduttak! Det er jo "selvfølgelig" ikke lov i Norge! Men nå blir det barn på oss i mai. Var jo så heldig å bli gravid på det siste forsøket, er i uke 31 nå ) Lykke til videre! Hvis det er mer du lurer på, bare spør!! Du kan også lese på www.ciconia.dk Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96455-ca-pris/#findComment-541960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trust Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hei igjen, trust ) Vi betalte for 3-packen mens vi var til behandling der nede. Men jeg forstod det som om vi kunne fått med en giro hjem til Norge og betalt senere. Du vil få behandlingsplan og resept i posten. Resepten leverer du på apotek her. Har dere tatt forsøk i Norge etter den nye ordningen med 18.000 kom? Det har jo blitt "nullstillt", dvs at selv om dere har hatt gratis forsøk tidligere, så får dere 3 nye forsøk. Vi kommer dessverre ikke under denne ordningen fordi vi er nødt til å reise utenlands. Dette pga av at vi må ha operativt sæduttak! Det er jo "selvfølgelig" ikke lov i Norge! Men nå blir det barn på oss i mai. Var jo så heldig å bli gravid på det siste forsøket, er i uke 31 nå ) Lykke til videre! Hvis det er mer du lurer på, bare spør!! Du kan også lese på www.ciconia.dk Klem fra Heisann! Hva mente du med 18000? Vi tok våre forsøk for snart 2 år siden.Hadde 3 gratis forsøk i trondheim. Mener du at vi maksimalt skal betale 18000 for 3 forsøk? har jeg forstått deg rett? + 15000 i medisiner? Håper virkelig at du kan svare meg på dette raskt! vil dette gjelde også hvis vi ønsker å dra til utlandet? Koz trust:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96455-ca-pris/#findComment-542123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Heisann! Hva mente du med 18000? Vi tok våre forsøk for snart 2 år siden.Hadde 3 gratis forsøk i trondheim. Mener du at vi maksimalt skal betale 18000 for 3 forsøk? har jeg forstått deg rett? + 15000 i medisiner? Håper virkelig at du kan svare meg på dette raskt! vil dette gjelde også hvis vi ønsker å dra til utlandet? Koz trust:) Hei! beklager, så ikke dettte innlegget før nå!! Skulle tro dere har krav på 3 nye forsøk på totalt 18.000. Behandlingen må skje i Norge på et offentlig sykehus. Selve behandlingene kommer på 3000 for 3 forsøk, og 15.000 for medisiner for alle forsøkene. Dere får refundert medisiner over 15.000. Jeg ville sjekket opp dette hvis jeg var dere! blir jo mye billigere enn å dra til DK. Da får man ikke dekket noe for hverken behandling eller reise/opphold. Kun refundert medisiner over 15.000. Lykke til videre! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96455-ca-pris/#findComment-543049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.