Gå til innhold

Depresjon og separasjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

yourbestfriend2

Kommer depresjonen av at hun er ulykkelig i ekteskapet, eller vil hun ut av ekteskapet fordi hun er depressiv?

Du setter vel fingeren paa et vesentlig punkt.Hvis ekteskapet er aarsaken til depresjonen, har jeg en vesentlig "skyld" i dette. Hvis det er depresjonen som gjoer at hun vil ut, saa vedroerer det meg paa en helt annen maate. Det er vel dette som er kjernen i min tvil. Egentlig tror jeg at depresjonen hennes er noe som har vaert der lenge og at jeg har gjort sa godt jeg har kunnet. Bruddet kom da hun innledet et forhold til en annen mann.

Gjest bebba

Du setter vel fingeren paa et vesentlig punkt.Hvis ekteskapet er aarsaken til depresjonen, har jeg en vesentlig "skyld" i dette. Hvis det er depresjonen som gjoer at hun vil ut, saa vedroerer det meg paa en helt annen maate. Det er vel dette som er kjernen i min tvil. Egentlig tror jeg at depresjonen hennes er noe som har vaert der lenge og at jeg har gjort sa godt jeg har kunnet. Bruddet kom da hun innledet et forhold til en annen mann.

Du behøver ikke å føle skyld uansett. At et ektepar glir sakte fra hverandre med årene er vanlig. Hvis hun har funnet seg en ny så har hun sannsynligvis savnet noe. Det behøver ikke å være noe galt i det, og for all del ikke noe galt med deg. Har dere prøvd parterapi, eller ønsker dere ikke det? Hvis hun har bestemt seg for å skilles så må du respektere det. Et depressivt menneske kan ta egne beslutninger.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...