Gå til innhold

Advarsel til tigertrollet og andre!!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Amiga

10

• Ulv I Faarikaal

10

• tigertrollet

10

• tonie

5

Annonse

tigertrollet

Tre: slår seg og setter fliser i hullet. Litt finere med mahogny, men mahognyfliser gjør like vondt selv om det er finere.

Metall: kaldt og tungt, ikke bruk aluminium, sink, kobber, nikkel, natrium eller messing da det korroderer. Natrium kan eksplodere ved kontakt med vann. Nikkel skaper allergi. (noen er jo også allergiske mot dumme og overkåte mannfolk likevel)

Titan, ulv. Titan.

tigertrollet

Lett og sterkt. I gamle dager laget vi helikopterkryss av dette metallet, betan som er i midten av rotoren.

Ikke allergiframkallende.

Men veldig kaldt da.

Er det kaldt? Næsj, nå tuller'u...På følelser også?

Sånn at man kan skylde på det når man får slengt i trynet at man er følelseskald? *s*

Annonse

tigertrollet

Jeg regnet ut at på en 20 cm lang rund stang med ulegert titan, 30 mm tykk, trenger du et trykk på 25 tonn for å bøye den.

"Jeg regnet ut at på en 20 cm lang rund stang med ulegert titan, 30 mm tykk, trenger du et trykk på 25 tonn for å bøye den."

Det var faktisk nyttig info, ulv! Enn med to flate på 15cm hver som er 4mm tykk? Men de har 5 skruehull hver. Kan du anslå hvor mye de vil tåle? (De er jo legert, så jeg skjønner at styrken blir svekket). Mener du forresten at disse ikke kan bøyes for hånd?

Ulv I Faarikaal

"Jeg regnet ut at på en 20 cm lang rund stang med ulegert titan, 30 mm tykk, trenger du et trykk på 25 tonn for å bøye den."

Det var faktisk nyttig info, ulv! Enn med to flate på 15cm hver som er 4mm tykk? Men de har 5 skruehull hver. Kan du anslå hvor mye de vil tåle? (De er jo legert, så jeg skjønner at styrken blir svekket). Mener du forresten at disse ikke kan bøyes for hånd?

>>Enn med to flate på 15cm hver som er 4mm tykk?

Bredde ?

>>Men de har 5 skruehull hver.

Hvor er skruehullene ? Hvor store ? Gjengetype ? Startretning ? Stigning ? dybde ? Tegning må være vedlagt.

>>Kan du anslå hvor mye de vil tåle?

Nei, ikke uten mer data.

>>(De er jo legert, så jeg skjønner at styrken blir svekket)

Du skjønner ikkeno, fordi legering med jern, aluminium, kobber og magnesium kan man få fram en legering med bedre egenskaper til ulike formål.

>>Mener du forresten at dsse ikke kan bøyes for hånd?

Selv ikke en rund 8 mm, 200 mm lang kan bøyes for hånd av _noen_.

petter smart

Bredde ?

Hvor er skruehullene ? Hvor store ? Gjengetype ? Startretning ? Stigning ? dybde ? Tegning må være vedlagt.

Nei, ikke uten mer data.

Du skjønner ikkeno, fordi legering med jern, aluminium, kobber og magnesium kan man få fram en legering med bedre egenskaper til ulike formål.

Du må huske at tigertrollet har trent opp musklene der nede i mange år. Hun kan nok bøye det meste.

tigertrollet

Bredde ?

Nei, ikke uten mer data.

Hmm, jeg tror bredden er 2cm, men vet ikke dimensjonen på skruehullene/skruene. Helgjengskruer er det ihvertfall.

"Startretning ? Stigning ? dybde ? Tegning må være vedlagt."

Man skrur da inn skruer med klokka -regner med det er gjort her også. Stigning? Nå tuller'u?.. Det er rett gjennom metallet da og inn i det bakenforliggende materialet. Dybde på hva? Tykkelsen på metallet er 4mm. Lengden på 8 skruer er 15mm (mener jeg) og 2 skruer er 40mm.

Jeg trodde legering betød uthullet og dermed svekkes metallets styrke..så jeg skjønner antakelig ikkeno, det har du rett i:-)

"Selv ikke en rund 8 mm, 200 mm lang kan bøyes for hånd av _noen_."

Jo, men dette metallet ER bøyd for hånd. Derfor er det nok enda svakere -i tillegg til at det er full av hull. Og det kan brekke, det vet jeg. Sikkert fordi det er bøyd og uthullet:-)

Ulv I Faarikaal

Hmm, jeg tror bredden er 2cm, men vet ikke dimensjonen på skruehullene/skruene. Helgjengskruer er det ihvertfall.

Man skrur da inn skruer med klokka -regner med det er gjort her også. Stigning? Nå tuller'u?.. Det er rett gjennom metallet da og inn i det bakenforliggende materialet. Dybde på hva? Tykkelsen på metallet er 4mm. Lengden på 8 skruer er 15mm (mener jeg) og 2 skruer er 40mm.

Jeg trodde legering betød uthullet og dermed svekkes metallets styrke..så jeg skjønner antakelig ikkeno, det har du rett i:-)

Jo, men dette metallet ER bøyd for hånd. Derfor er det nok enda svakere -i tillegg til at det er full av hull. Og det kan brekke, det vet jeg. Sikkert fordi det er bøyd og uthullet:-)

Må være en blokkfløyte det. Kan ikke bruke blokkfløyte til sånt.

Ulv I Faarikaal

Må være en blokkfløyte det. Kan ikke bruke blokkfløyte til sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...