Gå til innhold

hei da er jeg såvidt begynt, men......

Anbefalte innlegg

Hei i dag har vi vært på haukeland og fått info om IVF og tatt ultralyd o.s.v. Så nå er vi klar til å begynne, men legen fant til slutt ut at hun ikke ville ta IVF men AIH. Hun ville sprøye sæd direkte inn i egget. Vi fikk ikke så mye info om det, bare om IVF så jeg lurer på om noen av dere vet noe mer om det og har lyst å fortelle meg litt.

Jeg lurer på hvor mye det vil koste?

Er det korte behandlingstid?

Får man oftere resultater enn ved IVF?

Er det flere tvillingfødsler enn ved IVF?

Takk til den som gidder å svare!

Jeg er så glad i dag og har lyst å starte med en gang. Er så utolmodig etter å kjøpe barne-klær og mamma-klær. Desverre vet jeg at jeg har en tøff tid foran meg, men i dag bare smiler jeg....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96657-hei-da-er-jeg-s%C3%A5vidt-begynt-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Svale

Hei og lykke til videre!

Men, du mener kanskje ICSI??

Det er den metoden som brukes når sædcellen blir sprøytet inn i egget! Kommer ikke på i farten at det er det samme som du sier, men jeg er ingen ekspert!

Tror det kommer an på om du tar forsøket privat eller offentlig om det koster mer eller ikke. Når dere tar forsøket offentlig så koster det kun den todelte egenandelen som er på 15000 til medisiner, og 3000 til behandlingen!

Lykke til som sagt, og det går bra i mange tilfeller! Har selv et icsi knert i magen og er 4+0!hehe!!

klem fra

AIH?...Mente du kansje microinjeksjon?

hei dere som har svart meg. Nei det er ikke mikro inj.. eller icsi. vi har ikke problemer med sæden men med eggløsningen.

legen sa at det var bedre å prøve denne metoden først p.g.a mindre stimulering.

det er visst det samme som når en får donor sæd, i utlandet...

AIH er vanlig inseminasjon. Du vil vanligvis få noe medisiner, bla. eggløsningssprøyte for å sikre at du blir inseminert på riktig tidspunkt. Men det er en mye enklere og mindre krevende behandling enn IVF.

Dessverre er suksessraten ikke så stor som ved vanlig IVF. Den ligger på ca. 20%. Det er ikke vanlig med tvillinger etter AIH. Du kan lese mer om behandlingen på www.maigaard.dk. Der bruker de betegnelsen IUI, men det er samme behandling.

Lykke til !

AIH er inseminasjon av din manns sæd. De preparerer en prøve han leverer og setter det beste av den inn i livmora der den selv må finne veien til egget.

Kostnadene vet jeg ikke noe om for de har sikkert endret seg etter de nye betalings-greiene.

ICSI er mikroinjeksjon der de setter sæd-cella inn i egget, gjøres der det er problemer med sæd-kvaliteten. For parene akkurat samme prosedyre som ved IVF, forskjellen utgjøres i laboratoriet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...