MsVenus Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg har et problem som sliter veldig både psykisk og fysisk. For 4 mnd siden begynnte jeg 7 dager inn i et p-pillebrett å få små blødninger(jeg hadde da brukt Microgynon i 2,5 år uten noe som helst problem). Blødningene kom nesten hver dag, og det rakk å bruke et truseinnlegg. Da dette forts. mnd etter(også denne gangen 7 dager inn i pillebrettet), gikk jeg til gynekologen min. Etter en nøye undersøkelse fant hun ikke noe galt, men skrev ut Loette til meg. Første mnd med Loette begrenset blødningene seg veldig mye. Nå er jeg på slutten av 2 mnd med Loette og blødningene har blitt flere og sterkere. Denne mnd har jeg totalt hatt 4 dager uten blødning(mot 14 dager sist mnd). Blødningene har blitt kraftigere og mer langvarige, må nå bruke tynne bind. Jeg har fått beskjed om å prøve Loette i 3 mnd, i håp om at evt bivirkninger skal gi seg. Dette sliter veldig på meg. Sexlivet mitt lider og humøret er på bånn. Er det mulig jeg hadde hatt bedre av p-piller med mer hormoner, ikke mindre? Jeg tar pillene mine om morgenen(ca kl. 6.30), og ved 10-11 tiden på formiddagen er det alltid en "pause" eller mindre blødning. Så tiltar blødningen igjen på kvelden, og natten. Hadde mindre blødninger med Microgynoen enn med Loette, sistnevnte har jo mindre mengde hormoner. Kan p-sprøyte hjelpe meg?(har hørt at den kan føre til økt mellomblødning) Begynner å bli ganske så desperat, mønsteret er ganske så stabilt, alltid første blødning 7 dager inn i p-pille brettet. Alltid mer på kvelden og morgenen enn midt på dagen(fra og med 3-4 timer etter at jeg har tatt en pille). Burde jeg begynne med Microgynon igjen? Eller er det et annet alternativ som ville hjelpe bedre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96737-sterkere-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 jeg måtte slutte med p-pillen pga av samme problem. Noen kvinner tåler rett og slett ikke p-piller. Du kan jo vurdere hormonspiral, persona, ladycomp, nuvaring eller som jeg - være forsiktig:) Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96737-sterkere-p-piller/#findComment-546125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nica1 Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Det er vanlig at mellomblødningene går over etter 3 månders bruk hos enkelte. Hvis de ikke gjør det, må man prøve et annet merke. Det er mange som må prøve seg frem med forskjellige merker. Ved bruk av Depo-Provera (p-sprøyte) er det helt individuelt om man får mellomblødninger. Noen får det ikke, mens enkelte kan blør i flere måneder. Prøv Yasmin eller Trionetta..Ikke gi opp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96737-sterkere-p-piller/#findComment-552563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.