Gå til innhold

Sex med x'en, vanlig?

Anbefalte innlegg

Må bare understreke at når jeg hadde sex med disse exene så var ikke jeg involvert med noen.

Nei det er greit, og det er ikke ditt ansvar hva dine xer som var i faste forhold bedriver/gjør. Enher har ansvar for seg og sitt, og andre får styre med hva som måtte passe. Du kan selvsagt ikke ta det ansvaret på din kappe, men jeg skjønner ikke at du gadd.

Men det som har gjort deg litt - tja hva skal man si, overnervøs, er vel det faktum at neste gang kan det være deg. Jeg mener siden du har holdt på sånn selv.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

15

• SierDuDet

9

• shandy

7

• favn

6

Mest aktive i denne tråden

petter smart

Nei det er greit, og det er ikke ditt ansvar hva dine xer som var i faste forhold bedriver/gjør. Enher har ansvar for seg og sitt, og andre får styre med hva som måtte passe. Du kan selvsagt ikke ta det ansvaret på din kappe, men jeg skjønner ikke at du gadd.

Men det som har gjort deg litt - tja hva skal man si, overnervøs, er vel det faktum at neste gang kan det være deg. Jeg mener siden du har holdt på sånn selv.

Tenkte slik også før jeg hadde opplevd det selv. Har alltid ment at exer skal en ikke ha kontakt med, i det hele tatt. Unntaket er der en har barn sammen, men det er en annen type kontakt enn vi snakker om her.

Hvorfor er det så viktig for mange å ha kontakt med exene sine? Er ikke følelsene til den en er sammen med, og det er følelser og ikke fornuft vi snakker om her, viktigere enn kontakten med en ex?

Jeg hører til dem som mener at respekt og moral vedørende sex og utroskap også er noe som angår en tredjepart, ikke bare utroskapsutøveren. Om det er å anse for utroskap i akkurat denne saken aner jeg for øvrig ingenting om.

Jeg mener det er den som er i et forhold sitt ansvar, om "koseglad" og andre single benytter seg av deres likegladhet ovenfor sin partner.

Vet ikke om innskrivers x er i et sådant, men han har tydeligvis et eller annet på gang, og denne skal ikke vite om "koseglad", så noe mer enn vennskap er det sikkert.

Om det er moralsk riktig av "koseglad", er ikke min sak å bedømme, og personlig hadde jeg ikke giddet - rett og slett fordi det hadde vært av null interesse (hvis jeg hadde vært singel), og ikke fordi jeg så det som min plikt å oppføre meg korrekt ovenfor HANS ansvar. Skjønner?

La meg si det på en annen måte også: Hvis min sambo hadde vært utro, hadde jeg ikke flydd høl i det andre kvinnemennesket, men jeg hadde blitt forbannet på MIN samboer - det er han som har et ansvar ovenfor meg.

Den "andre" hadde jeg ikke brydd meg en tøddel om, for hadde det ikke vært henne, hadde det vært noen andre. Dvs. hvis han var av typen utro.

Jeg mener det er den som er i et forhold sitt ansvar, om "koseglad" og andre single benytter seg av deres likegladhet ovenfor sin partner.

Vet ikke om innskrivers x er i et sådant, men han har tydeligvis et eller annet på gang, og denne skal ikke vite om "koseglad", så noe mer enn vennskap er det sikkert.

Om det er moralsk riktig av "koseglad", er ikke min sak å bedømme, og personlig hadde jeg ikke giddet - rett og slett fordi det hadde vært av null interesse (hvis jeg hadde vært singel), og ikke fordi jeg så det som min plikt å oppføre meg korrekt ovenfor HANS ansvar. Skjønner?

La meg si det på en annen måte også: Hvis min sambo hadde vært utro, hadde jeg ikke flydd høl i det andre kvinnemennesket, men jeg hadde blitt forbannet på MIN samboer - det er han som har et ansvar ovenfor meg.

Den "andre" hadde jeg ikke brydd meg en tøddel om, for hadde det ikke vært henne, hadde det vært noen andre. Dvs. hvis han var av typen utro.

Joda, i henhold til normalt og direkte ansvar og forpliktelser har du selvsagt rett.

Men likevel: Jeg oppfatter det rett og slett som uttrykk for slett moral når en tredjepart bare driter i denne type problemstillinger. Hører stadig vekk folk som sier 'Pøsj, jeg driter da i kjæresten / kona / mannen..., det får elskeren/-innen min ta seg av'. Trist. Har ikke du og jeg et ansvar for medmennesker i litt større perspektiv?

Jeg er nok gammeldags på feltet. Samt med noe erfaring.

Joda, i henhold til normalt og direkte ansvar og forpliktelser har du selvsagt rett.

Men likevel: Jeg oppfatter det rett og slett som uttrykk for slett moral når en tredjepart bare driter i denne type problemstillinger. Hører stadig vekk folk som sier 'Pøsj, jeg driter da i kjæresten / kona / mannen..., det får elskeren/-innen min ta seg av'. Trist. Har ikke du og jeg et ansvar for medmennesker i litt større perspektiv?

Jeg er nok gammeldags på feltet. Samt med noe erfaring.

Jeg tar ansvar for mitt, så får andre ta ansvar for sitt.

Andres moral, eller manglende sådan, er ikke mitt problem.

Lite å diskutere egentlig, bare å konstatere at vi har forskjellige meninger.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...