Gå til innhold

Hvor mye kan en tilgi - og hvor mye tillit skal man gi?

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet Jente 24

Jeg har den siste måneden opplevd at samboeren min gjennom 5 år har vært utro. En gang for 4 år siden og en gang for 2 år siden. Begge gangene var han svært full. Han har hatt problemer, men skal nå få hjelp. Men hvor mye kan en tilgi? Han har sjekket opp folk også, uten at noe har skjedd - iflg ham selv og venner. Problemet er -er dette hele sannheten? Kan jeg tilgi? Bør jeg? Tenk om han har vært med flere, tenk om det skjer igjen. Lurer på om vi noen ang kan bli lykkelige sammen etter dette, om vi har noe håp.

Er det noen andre som har erfaringer rundt dette som de vil dele med meg? Om dere gikk fra partneren, om dere klarte å bygge opp igjen forholdet - jeg vil gjerne høre! Jeg vet at det er mitt valg, men vil gjerne ha råd.

Fortsetter under...

Gjest til "fortvilet"

Jeg ville ikke tilgitt utroskap! Har han gjort det, kan han gjøre det igjen! Finn en annen du kan stole på! Elsker dere hverandre? Kan dere stole på hverandre? Vanskelig... Har dere barn sammen? Snakk sammen i alle fall. Angrer han? Håper det ordner seg for deg.

Gjest anti-utroskap

Jeg ville ikke tilgitt utroskap! Har han gjort det, kan han gjøre det igjen! Finn en annen du kan stole på! Elsker dere hverandre? Kan dere stole på hverandre? Vanskelig... Har dere barn sammen? Snakk sammen i alle fall. Angrer han? Håper det ordner seg for deg.

VET at jeg ville hatt store problemer med å stole på en slik partner. Han virker for å være ganske lite tillitsvekkende... At han har villet/prøvd tidligere også, ville vært nok til at jeg hadde satt hardt mot hardt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...