steinarness Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg har i lang tid hatt plager med sener og bindevev. Hvis jeg tråkker over eller fortuer noe, leges dette aldri helt. Gamle idretskader kan plutselig begynne å verke igjen, etter å ha vært borte. Noe av skadene er faktisk ti år gamle. Jeg kan også plutselig begynne å værke i håndledd, slik jeg nå nettopp har gjort. Plutselig hadde jeg "forstuet" venstre håndledd. Med det mener jeg at det kjentes slik ut. Men det er aldri i selve leddet liksom, det er i bindevevet, eller senene rundt. Bevegeligheten er som den skal, det gjør bare vondt. Jeg skadet akilles i et idretsuhell for ti år siden. Den skaden dukker av og til opp igjen, og begynner o verke, det samme med en kneskade jeg fikk for fire år siden. noen ganger slik at jeg ikke får sove. Nå har jeg altså det slik i begge ankler, begge albuer, et håndledd, akilles. Alle kommer og går. Er det noe revmatisme inne i bildet? Av en ren tilfeldighet fant jeg ut at min samboers naproxen hjalp når det verker som verst.. Jeg tok rett og slett feil tablett, og det har jeg fortsatt med... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97110-bindevev/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Du kan jo få utelukket reumatisme med endel blodprøver hos legen din. Naproxen og liknende tabletter har ofte god effekt på sener og bindevev, det skulle ikke være noe i veien for å bruke dette, medmindre du får problemer med magen. Synes at du kan kontakte en fysioterapeut som kan hjelpe deg med øvelser som stabiliserer leddene dine. Mekanisk støtte, f.eks. ankel-skinner eller kne-bandasjer kan være nyttig ved enkelte aktiviteter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97110-bindevev/#findComment-546841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.