Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest nico27

Hei,

jeg lurer på noe som har plaget meg det siste halvåret. Avogtil, når jeg og mannen min har hatt samleie, så lukter det skrekkelig ille fra skjeden - nesten som fisk. Det hender ikke hver gang, men bare av og til. Har värt hos lege men de fant ikke noe. Leste om dette en gang men husker ikke helt hva det sto, men mener at det var noe med en bakterie som ble aktiv etter samleie, og som man kunne få medisin for? Det begynner å bli et stort problem nå, og det påvirker sexlivet vårt i veldig stor grad. Fikk resept på et legemiddel når jeg var hos legen, Flagyl, men problemet kom jo tilbake bare noen uker etter at både jeg og mannen min ble behandlet.Jeg har ingen andre symptom på at noe er galt. Den skrekkelige lukten oppstår under samleiet og forsvinner i löpet av den neste eller de neste to dagene - akkurat som om det renner ut av meg. (men mannen min er også undersökt)

Håper på snarlig svar - det tar virkelig på samlivet vårt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97140-lukter-ille-etter-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det lyder som du kan ha tilstanden BV (bakteriell vaginose). Det kommer da en endring i de normale bakterieforhold i skjeden så de naturlige melkebakterier som gir lavt pH erstattes av andre (f.eks. Gardnerella) og det kommer høyere pH og karakteristisk fiskelukt. Man kjenner ikke årsaken til dette, men samleie kan være en risikofaktor. Flagyl kan fjerne de uheldige bakterier, men de kommer fort igjen. Det har ingen hensikt å behandle mannen da det ikke er en seksuelt overført sykdom. Jeg foreslår at du snakker med din lege igjen og hvis BV påvises (ved å foreta en ’lukte-test’, mikroskopere og evt måle pH) kan du f.eks. få Dalacin-krem som du kan bruke ved minste symptom, evt forebyggende etter samleie. Jeg poengterer at det ikke er en seksuelt overført sykdom og det har ingenting med urenslighet å gjøre.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...