Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Husk at webmaster kan stenge forumet hvis dere prøver å selge medisiner her.

Vi trenger hverandre når vi er i den situasjonen vi er i(c:=

Både før, under og etter forsøk. I startperioden, under utredning og i en eventuell graviditet. Og fremdeles når man er ferdig med forsøk, for en gang ufb'er alltid ufb'er.

La oss passe på forumet vårt!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97188-ikke-pr%C3%B8v-%C3%A5-selge-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sidsel i FUB

Det er dumt at folk ikke kan respektere de reglene som finnes på DOL og at det trues med total nedleggelse av hele forumet. Det vandrer så mange ulike mennesker inn og ut på dette relativt åpne forumet at jeg føler det blir feil å straffe mange pga feil som gjøres av en eller to. Vil bare si fra at HVIS DOL velger å stenge dette forumet så er ikke alt håp ute.

Men jeg vil også fortelle at FUB planlegger en lansering av et eget forum om ikke så altfor lenge. Det blir et forum for oss ufrivillig barnløse og vil også inneholde muligheter til å stille spørsmål til leger. Forumet vil være gratis for brukerne. Vi har idag både ekspertforum og brukerforum, men disse er litt lite tilgjengelige og vi ser derfor behovet for en fornyelse. Vi vil selvfølgelig heller ikke tillate salg av medisiner, men kommer til å bruke helt andre metoder enn trussel om stenging for å gjøre slutt på slik aktivitet.

Vi kommer tilbake til dette om ikke så lenge. Inntil da tastes vi her.

Gjest Monja

Tar klinikkene imot de? Hva med apotekene? Kan man få penger tilbake. Jeg kjøpte altfor mye, tok ut hele resepten uten å vite at det var "godt mål".

Jeg bare undrer.... Det er vel ikke bare meg som sitter med noe i skapet? Hva er riktig å gjøre?

Gjest graøt

Tar klinikkene imot de? Hva med apotekene? Kan man få penger tilbake. Jeg kjøpte altfor mye, tok ut hele resepten uten å vite at det var "godt mål".

Jeg bare undrer.... Det er vel ikke bare meg som sitter med noe i skapet? Hva er riktig å gjøre?

Det finnes en liste som ufbére opprettet til dette formålet.Der er det endel medlemmer som kan gi deg "gode råd" for hva du skal gjøre med overskytende medisiner,noen her har sikkert linken!

Ellers kan du velge og gi de tilbake til klinikken, de gir de så videre(gratis) til kvinner som trenger dem.Noen gynekologer kjøper de også tilbake for halv pris, og selger de videre for halv pris slik at det ikke blir så dyrt for neste i køen(men dette er vel mer uoffisielt...).

Tror ikke du får pengene tilbake på apoteket, for apoteket har ikke lov og selge disse medisinene videre da de ifølge regelverket skal kasseres etter de har vært i ditt eie.

Jeg ga mine overskudds medisiner til sykehuset hvor jeg fikk behandling. De var kjempe glad for det og lovet å gi dem til andre som trengte den.

Apoteket tar også i mot men de kaster dem.

Håper jeg ikke sa eller gjorde noe galt nå!

Gjest Moderator

Det er dumt at folk ikke kan respektere de reglene som finnes på DOL og at det trues med total nedleggelse av hele forumet. Det vandrer så mange ulike mennesker inn og ut på dette relativt åpne forumet at jeg føler det blir feil å straffe mange pga feil som gjøres av en eller to. Vil bare si fra at HVIS DOL velger å stenge dette forumet så er ikke alt håp ute.

Men jeg vil også fortelle at FUB planlegger en lansering av et eget forum om ikke så altfor lenge. Det blir et forum for oss ufrivillig barnløse og vil også inneholde muligheter til å stille spørsmål til leger. Forumet vil være gratis for brukerne. Vi har idag både ekspertforum og brukerforum, men disse er litt lite tilgjengelige og vi ser derfor behovet for en fornyelse. Vi vil selvfølgelig heller ikke tillate salg av medisiner, men kommer til å bruke helt andre metoder enn trussel om stenging for å gjøre slutt på slik aktivitet.

Vi kommer tilbake til dette om ikke så lenge. Inntil da tastes vi her.

Vi kunne godt tenke oss å få vite om hva slags metoder dere anser som riktige reaksjoner på forsøk på medisinsalg. Vi tar gjerne imot en mail med forslag til [email protected]

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...