Gjest Sidsel i FUB Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 På vegne av FUB vil jeg gjerne få takke for et flott oppmøte på vårt seminar på lørdag. Arrangementet gikk veldig bra, og referater vil komme etterhvert. Vil bare dele et par tanker med dere når det gjelder debatten. Vi var veldig spent på forhånd og usikre på om vi ville få konkrete resultater. Men det klarte vi!!! For det første ble det fortalt av Line Henriette Hjemdal fra Helsedepartementet at de nå går helt bort fra bruk av betegnelsen "kunstig befruktning" og erstatter den med assistert befruktning i alt vedrørende bioteknologiloven og ellers i deres papirer. Seier nr. 1!! Videre er jeg overbevist av vi klarte å få Olav Gunnar Ballo i SV på gli i vår retning. Han gikk langt i å beklage sine uttalelser som falt i starten av egenbetalingsdebatten, bl.a. at de ufrivillig barnløse var en ressurssterk gruppe som derfor kunne betale for seg (fordi han fikk masse e-post...) og han ble tydelig rørt av innlegg fra våre gode DOL-venninner Nord-Trønder og Agape. Dr. Vidar von Düring, som på svært kort varsel steppet inn for Dr. Åbyholm, kom også med et følelsesladet innlegg om hvordan ufrivillig barnløshet stigmatiserer og skremmer mange og at de fleste er svært redd for å være åpne om dette. Han hadde selv forespurt 20 par om å stille opp til intervju med media og INGEN av de 20 ville stille. Det sier mye om den saken! Dr. Magnus og Dr. von Düring analyserte i etterkant debatten dithen at de ser det som svært sannsynlig at ICSI vil bli permanent godkjent og at operativt sæduttak blir tillatt også i Norge. En stor takk til Dr. Karsten Petersen som i sitt innlegg klarte å ufarliggjøre flere av de metoder som de benytter i Danmark og som ikke er lov i Norge. Det er en lang vei igjen å gå før det tillates eggdonasjon i Norge, dessverre. Følelsene rundt dette er sterke og det er en vanskelig etisk debatt. Dette er noen høydepunkter - vi kommer tilbake til mer når vi får satt oss ned og skrevet ferdig referatene, men vi er i allefall meget fornøyde og vi tror at vi vil få positive resultater til det beste for de ufrivillig barnløse som et resultat av denne debatten. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97195-seminaret-p%C3%A5-l%C3%B8rdag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
agape Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Takk og gratulerer med et flott seminar på lørdag; jeg for min del er veldig glad for at jeg deltok. Det var en fin opplevelse, og et profesjonelt og bra arrangement. Jeg oversender herved en stor takk til alle dere i styret; dere gjør en formidabel jobb! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97195-seminaret-p%C3%A5-l%C3%B8rdag/#findComment-546874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest corsica Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg synes det virket veldig bra jeg også, som en begynnelse. Jeg håper også att de kan en gang i fremtiden godkjenne assistert Hathcing, selv om det er fremdeles i forskningstadiet og alt forskning på befruktede egg blir regnet som "farlig". Det kan jo hende at det er akkurat det lille jeg trenger for å klare det, etter tre forsøk i Norge. Ps. Jeg var der jeg også, og jeg synes vi gjorde en bra jobb. Hilsen Corsica 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97195-seminaret-p%C3%A5-l%C3%B8rdag/#findComment-547100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobla1365380358 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 høres ut som dere har gjort en kjempejobb allerede, for at vi skal komme noen skritt nærmere de målene som er satt!! skulle ønske jeg kunne være der, og skal definitivt være der neste gang!!!! klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97195-seminaret-p%C3%A5-l%C3%B8rdag/#findComment-547467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.