Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i den senere tid, ca. 14 dager hatt svart/grønnlig avføring. Jeg kan neppe tenke meg at dette skyldes noe jeg spiser da jeg ikke har endret kosten. jeg har tidligere hørt at dersom dette vedvarer bør lege kontaktes. Jeg har ingen problemer og kjenner heller ikke smerte på noen som helst måte og fungerer helt bra. Eller for å bruke et mer clicheaktig uttrykk "Frisk og rask".

Jeg lurer på hva dette skyldes og om det er nødvendig å oppsøke lege for å bekreftet/avkreftet hva som kan være årsaken.

Er det ulilke årsaker er det fint om dette kan listes opp slik at jeg selv kan se om det er noe jeg kan eliminere eller noe jeg bør endre på.

Setter pris på en rask tilbakemelding.

Med vennlig hilsen

Ivar T. Christensen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97202-svart-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Kom deg til lege snarest!

Det er noe galt med galleutskillelsen din. Da blir avf. grønn. Sort avf. tyder på at du muligens blør et sted i mageregionen. Avf er løs/tyntflytende? Ikke sant?

Har du virkelig ikke hatt vondt? Har du en sterk sultfølelse? -som ikke gir seg når du spiser?

Du kan ha magesår.

jeg skjønner ikke at du har turt å gå så lenge med dette her uten å gå til lege.

Du vil sannsynnligvis bli lagt inn på sykehus. Først må de selfølgelig ha en prøve av avf.

Så må du nok ta ultralyd av magen, deretter enten gastroskopi eller endoskopi.

Er du heldig har du "bare" bakterier. Dem fjernes lett med god medisin, og du trenger aldri mer å få dette igjenn.

Men er det ikke bakt. (kanskje du har familie som har ømtålig mage? -kan være "arvelig" dette her, ja eller stressrelatert.) så er du så heldig at du kan få det igjenn.. Da er det en fordel å være forsiktig med inntak av rødvin, kaffe(spes på tom mage), og RØYK(spes på tom mage). Sterk mat bør du også være forsiktig med.

Jeg skremmer deg vel nå..men det er alvorlig dette her.

Jeg håper jeg klarer å skremme deg såpass at du går til legen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97202-svart-avf%C3%B8ring/#findComment-554882
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...