Gå til innhold

Hva mener DU om dette?sex...

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg føler meg skuffet

Min samboer og jeg er begge enige i at utroskap er drepen for et samliv. Vi har samme bastante meninger om dette.

MEN... i går sa samboeren til meg at han ikke så på det som utroskap om jeg hadde funnet på å ha sex med en annen kvinne.

Er ikke dette en merkelig tankegang? Jeg ble veldig såret og kvalm av det. For utroskap er jo med et annet MENNESKE. Og da betyr det vel ikke noe hva kjønn den personen har? Jeg greier ikke å forstå hva han mente med dette. Etterpå sa han at han ikke gikk rundt og ønsket at jeg skulle ligge med en jente, men at OM jeg hadde gjort det hadde han ikke slått opp. Men hadde jeg hatt sex med en annen mann ville han jagd meg bort fra livet sitt for godt.

Er jeg "rar" som synes dette var ekkelt og en litt rar tankegang? Er det noen menn som har lignende tankegang som

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97205-hva-mener-du-om-dettesex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Clue1365380406

8

• conan

7

• favn

6

• petter smart

2

Mest aktive i denne tråden

Ah, en gammel klassiker til glede for nye lesere.

Selvsagt har han en seksuell drøm om se deg/delta i litt pikesex/trekant. Det er jo den eneste begrunnelsen for den logiske bristen i hans moralske oppfatning, som du så klart påpeker.

Og, etikk er fornuft og rasjonalitet ut fra et sett forutsetninger. Her kommer det i konflikt med det noe mer irrasjonelle seksuelle ønsket, og da taper "fornuften"...

Som mann forstår jeg han godt, og jeg tror neppe han er alene om denne "drømmen" eller denne oppfatningen om at det er greit for han at dama er "utro" med en annen kvinne. Det hverken truer hans "eiendomsrett" til deg som kvinne, det truer ikke hans selvbilde om at han er "Mannen med den beste pikken" i ditt liv, samtidig som det tilfredstiller et udekket seksuelt ønske. Men, ikke forvent eller tro at dette er rasjonelt, det er kun menneskelig....

Så hva gjør du? Skal du kveste han fordi han deler sine innerste tanker og drømmer med deg, til tross for de åpenbare logiske manglene, og til tross for at det at han satte ord på sine tanker for deg, byr deg i mot, eller skal du nøye deg med hans forsikringer om dette kun var en tanke?

Mange menn synes pikesex er tirrende. Dem om det.

Jeg tror det er viktig å skille mellom en (uoppnåelig) fantasi og realitet.

Det er slett ikke sikkert han hadde blitt så overvettes begeistret hvis du en dag kom og sa:"Hei, elskede. Jeg knulla litt med Kari på jobben i dag, jeg. Gjør det noe?"

Skjønner du hva jeg mener?

Jeg skjønner ikke hvorfor du er såret eller kvalm av dette. Han har jo ikke gjort noe galt, han bare sier hvilken grenser han har. Det betyr heller ikke at du trenger å gjøre det.

Slike reaksjoner du har i dette tilfelle vil gjøre at han ikke vil dele sine innerste tanker med deg lenger. Det hadde i alle fall ikke jeg gjort for en slik ubetydelig sak.

Men jeg er enig med deg at utroskap ikke har med kjønn å gjøre, men at du gjør noe som partneren ikke vil du skal gjøre. Nå vil ikke jeg kalle dette utroskap hvis din mann sier det er ok.

Det er jo ikke utroskap hvis dere ble enige om at du kunne knulle med en annen mann heller.

Annonse

Clue1365380406

Jeg tror ikke nødvendigvis at han har en sånn pikesex-fantasi, som andre her mener.

Heller det at han ikke hadde betraktet ei jente som en konkurrent, som conan sier lenger ned.

Se det som positivt at han sier det han mener til deg, og som et tegn på tillit. Og prøv å ikke tolk det han sier i negative vendinger.

Gjest Jentesex

Nei!!

Ikke alle menn drømmer om to kvinner! Men det er en myte som sier det!

Ellers var det en fyr som fikk seg en "på trynet" her. Han hadde lenge hintet frempå at han ville likt om damen hadde sex med en annen dame, og så hadde hun da det, men da fikk pipen en annen låt. Og nå er det slutt!!

Tror dette er drømmen for noen menn, men ikke så mange av dem vil at det skal bli realitet!

Ah, en gammel klassiker til glede for nye lesere.

Selvsagt har han en seksuell drøm om se deg/delta i litt pikesex/trekant. Det er jo den eneste begrunnelsen for den logiske bristen i hans moralske oppfatning, som du så klart påpeker.

Og, etikk er fornuft og rasjonalitet ut fra et sett forutsetninger. Her kommer det i konflikt med det noe mer irrasjonelle seksuelle ønsket, og da taper "fornuften"...

Som mann forstår jeg han godt, og jeg tror neppe han er alene om denne "drømmen" eller denne oppfatningen om at det er greit for han at dama er "utro" med en annen kvinne. Det hverken truer hans "eiendomsrett" til deg som kvinne, det truer ikke hans selvbilde om at han er "Mannen med den beste pikken" i ditt liv, samtidig som det tilfredstiller et udekket seksuelt ønske. Men, ikke forvent eller tro at dette er rasjonelt, det er kun menneskelig....

Så hva gjør du? Skal du kveste han fordi han deler sine innerste tanker og drømmer med deg, til tross for de åpenbare logiske manglene, og til tross for at det at han satte ord på sine tanker for deg, byr deg i mot, eller skal du nøye deg med hans forsikringer om dette kun var en tanke?

Ja menns tankegang kommer jeg aldri til å bli klok på. Det samme føler nok mange menn om kvinner også jeg vet det.

Men jeg bare lurer på hvordan gutten min hadde reagert om jeg hadde lyst til å se han i full aksjon med en annen mann opp i rompa på han. Det er bare så fjernt å tenne på noe sånt.

Huff jeg hater å ikke finne logikken i ting.

Jeg tror ikke nødvendigvis at han har en sånn pikesex-fantasi, som andre her mener.

Heller det at han ikke hadde betraktet ei jente som en konkurrent, som conan sier lenger ned.

Se det som positivt at han sier det han mener til deg, og som et tegn på tillit. Og prøv å ikke tolk det han sier i negative vendinger.

Jeg tror du har mye rett i det du sier at han kanskje ikke ser på en annen kvinne som en konkurrent på samme måten som en annen mann.

Men den der tror jeg kan være en fallgruve for menn og forholdene de er inne i. For det mange menn kanskje ikke tenker over er følgende: Om en kvinne er bifil og er glad i å ha sex med begge kjønn står det absolutt ingenting i veien for at hun blir forelsket i en kvinne og dermed forlater sin mannlige kjæreste til fordel for en kvinne. Blir det ikke da til slutt samme utfallet som om det var utroskap med motsatte kjønn. Utfallet blir jo at en mister den en elsker... Det er vel like trist uansett.

Ja menns tankegang kommer jeg aldri til å bli klok på. Det samme føler nok mange menn om kvinner også jeg vet det.

Men jeg bare lurer på hvordan gutten min hadde reagert om jeg hadde lyst til å se han i full aksjon med en annen mann opp i rompa på han. Det er bare så fjernt å tenne på noe sånt.

Huff jeg hater å ikke finne logikken i ting.

Det er da helt logisk at han har lyst til å se eller vite at du har litt lesbesex. Før det første er det litt rått (om enn aldri så vanlig etterhvert), for det andre så er det jo første steg på veien for han til å ha seg med to damer.

Logikken der er jo ikke problemet, det logiske bruddet kommer når hans uttalte holdning om utroskap ikke omfatter din ev. utroskap med andre damer.

Men, etikk og moral er jo ikke noe annet enn hjernens og viljens forsøk på å undertrykke naturen, så at det glipper titt og ofte er jo også bare logisk.. :-)

Forresten, kanskje hadde han tent på litt bisex selv, også?

Annonse

Sikkert ikke uvanlig å tenke slik. MEN. Jeg tror at hvis du faktisk hadde hatt sex med en annen jente så ville han blitt såret, sint etc.

Tanken på jentesex er kanskje pirrende for han, men realiteten trenger ikke å samsvare med fantasien.

Han var litt "het" da han kom med denne uttalelsen til meg. Så kanskje han ikke greide helt å skille en fantasi fra virkelighet?

Men jeg får brekkninger av å tenke på å kysse eller ha sex med en annen jente. Det er like motbydelig for meg som å ete bikkjedritt. Da forstår du kanskje litt bedre hvorfor jeg ble kvalm ved tanken på at han hadde en slik tanke/fantasi.

Jeg skal ta å snakke ut ordentlig med han om det. Dere menn er litt rare;) Men jammen er dere gode å ha også

Det er da helt logisk at han har lyst til å se eller vite at du har litt lesbesex. Før det første er det litt rått (om enn aldri så vanlig etterhvert), for det andre så er det jo første steg på veien for han til å ha seg med to damer.

Logikken der er jo ikke problemet, det logiske bruddet kommer når hans uttalte holdning om utroskap ikke omfatter din ev. utroskap med andre damer.

Men, etikk og moral er jo ikke noe annet enn hjernens og viljens forsøk på å undertrykke naturen, så at det glipper titt og ofte er jo også bare logisk.. :-)

Forresten, kanskje hadde han tent på litt bisex selv, også?

Han er veldig ærlig når det gjelder det seksuelle. Han har aldri villet hatt sex med en annen jente enn meg mens vi har vært sammen. Det vet jeg. Ikke alle menn fantaserer om det selv om du kanskje gjør det vet du.

Sex blir gjort mer og mer skittent. Sex skal være like rått som det er godt synes jeg, men det er så mange elementer som blir dratt inn som skitner det ut. I et forhold mener jeg det skal være kun to som har nær kroppslig og emosjonell kontakt med hverandre. Har en behov for trekanter og sjukanter etc.... ja da burde en egentlig bare gjøre det slutt. Det kan jo umulig være ekte kjærlighet. Mulig kåthet, men ikke kjærlighet.

Takke meg til den "gode gamle" rene kjærligheten der en har den lille "eiendomsretten" til hverandre.

Han er veldig ærlig når det gjelder det seksuelle. Han har aldri villet hatt sex med en annen jente enn meg mens vi har vært sammen. Det vet jeg. Ikke alle menn fantaserer om det selv om du kanskje gjør det vet du.

Sex blir gjort mer og mer skittent. Sex skal være like rått som det er godt synes jeg, men det er så mange elementer som blir dratt inn som skitner det ut. I et forhold mener jeg det skal være kun to som har nær kroppslig og emosjonell kontakt med hverandre. Har en behov for trekanter og sjukanter etc.... ja da burde en egentlig bare gjøre det slutt. Det kan jo umulig være ekte kjærlighet. Mulig kåthet, men ikke kjærlighet.

Takke meg til den "gode gamle" rene kjærligheten der en har den lille "eiendomsretten" til hverandre.

"Han er veldig ærlig når det gjelder det seksuelle. Han har aldri villet hatt sex med en annen jente enn meg mens vi har vært sammen. Det vet jeg."

Likevel overrasket han deg med hans syn på ev. pikesexutroskap.... Du "vet" ikke hva han vil eller har lyst til. Du vet ikke mer enn det han forteller deg, og det du ev. fornemmer. Det er et ubestridelig faktum.. :-)

"Ikke alle menn fantaserer om det selv om du kanskje gjør det vet du."

Med unntak av homsene, så gjør de det. Det er også et ubestridelig faktum... ;-)

"Sex blir gjort mer og mer skittent."

Det er moralistene som gjør sex "skittent", siden en slik oppfatning av sex forutsetter at man har en ide av hva som er "korrekt" og hva som er "skitten" sex. Dersom man bare knuller i vei uten noen videre tanke på med hvem eller hvordan, så finnes ikke noe sånt som skitten sex...

"Sex skal være like rått som det er godt synes jeg, men det er så mange elementer som blir dratt inn som skitner det ut.

I et forhold mener jeg det skal være kun to som har nær kroppslig og emosjonell kontakt med hverandre."

Problemet er vel at kropp og hjerne ikke nødvendigvis har "lyst" på det samme til enhver tid, selv om hjernen aldri så mye vil...

"Har en behov for trekanter og sjukanter etc.... ja da burde en egentlig bare gjøre det slutt."

Snakker du generellt nå, eller snakker du for deg selv?

"Det kan jo umulig være ekte kjærlighet. Mulig kåthet, men ikke kjærlighet."

Hvem er det som har skrevet definisjonen av "ekte kjærlighet" i stein?

"Takke meg til den "gode gamle" rene kjærligheten der en har den lille "eiendomsretten" til hverandre"

Du må gjerne være kritisk til din kjæreste og andre på basis av dine, personlige verdier og oppfatninger. Bare ikke alminneliggjør dem. :-)

Clue1365380406

"Han er veldig ærlig når det gjelder det seksuelle. Han har aldri villet hatt sex med en annen jente enn meg mens vi har vært sammen. Det vet jeg."

Likevel overrasket han deg med hans syn på ev. pikesexutroskap.... Du "vet" ikke hva han vil eller har lyst til. Du vet ikke mer enn det han forteller deg, og det du ev. fornemmer. Det er et ubestridelig faktum.. :-)

"Ikke alle menn fantaserer om det selv om du kanskje gjør det vet du."

Med unntak av homsene, så gjør de det. Det er også et ubestridelig faktum... ;-)

"Sex blir gjort mer og mer skittent."

Det er moralistene som gjør sex "skittent", siden en slik oppfatning av sex forutsetter at man har en ide av hva som er "korrekt" og hva som er "skitten" sex. Dersom man bare knuller i vei uten noen videre tanke på med hvem eller hvordan, så finnes ikke noe sånt som skitten sex...

"Sex skal være like rått som det er godt synes jeg, men det er så mange elementer som blir dratt inn som skitner det ut.

I et forhold mener jeg det skal være kun to som har nær kroppslig og emosjonell kontakt med hverandre."

Problemet er vel at kropp og hjerne ikke nødvendigvis har "lyst" på det samme til enhver tid, selv om hjernen aldri så mye vil...

"Har en behov for trekanter og sjukanter etc.... ja da burde en egentlig bare gjøre det slutt."

Snakker du generellt nå, eller snakker du for deg selv?

"Det kan jo umulig være ekte kjærlighet. Mulig kåthet, men ikke kjærlighet."

Hvem er det som har skrevet definisjonen av "ekte kjærlighet" i stein?

"Takke meg til den "gode gamle" rene kjærligheten der en har den lille "eiendomsretten" til hverandre"

Du må gjerne være kritisk til din kjæreste og andre på basis av dine, personlige verdier og oppfatninger. Bare ikke alminneliggjør dem. :-)

Nå er det jo du som alminneliggjør DINE oppfatninger.

Det er da ikke helt sikkert at alle føler som deg, dvs at "alle" menn fantaserer om jentesex og det å ha mer enn ei jente i senga. Skulle tro dere menn er like forskjellige der som vi kvinner er, Ikke skjær alle over en kam.

Clue1365380406

Jeg tror du har mye rett i det du sier at han kanskje ikke ser på en annen kvinne som en konkurrent på samme måten som en annen mann.

Men den der tror jeg kan være en fallgruve for menn og forholdene de er inne i. For det mange menn kanskje ikke tenker over er følgende: Om en kvinne er bifil og er glad i å ha sex med begge kjønn står det absolutt ingenting i veien for at hun blir forelsket i en kvinne og dermed forlater sin mannlige kjæreste til fordel for en kvinne. Blir det ikke da til slutt samme utfallet som om det var utroskap med motsatte kjønn. Utfallet blir jo at en mister den en elsker... Det er vel like trist uansett.

Du har helt rett i at det kan gå sånn. Men jeg tror din partner kjenner dine holdninger i forhold til det å ha sex med ei jente. Det er jo utenkelig for deg, og dermed ingen trussel for ham heller.

Det er da ikke helt sikkert at alle føler som deg, dvs at "alle" menn fantaserer om jentesex og det å ha mer enn ei jente i senga. Skulle tro dere menn er like forskjellige der som vi kvinner er, Ikke skjær alle over en kam.

Så du ikke smiley'n " ;-) "?

Du tar selvsagt helt feil her, Clue.

Og Conan har rett.

Jeg tror helt seriøst ikke at jeg kommer på noen gutter som ikke vil se dama si feie en annen dame.

Jo, jeg kommer på en, men han er homse.

2 damer på en gang er nok alle gutters drøm, i det minste heterofile gutters drøm.

Sånn er det bare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...