Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Micra

Jeg har et lite problem med min mann. Han skal liksom være den som bestemmer hjemme. Det er han som tar avgjørelser når det gjeldet barnet vårt, økonomi, husarbeid o.l. Jeg var veldig ung da vi ble sammen, og han er ni år eldre enn meg, derfor fikk han mye av ansvaret for det økonomiske i starten, siden han hadde mer erfaring med dette enn meg. Men nå synes jeg det begynner åg å litt langt. Jeg føler at jeg må spørre om lov for å gjøre den minste ting, samt at han legger igjen lapp på kjøkkenbordet om hva jeg må gjøre av husarbeid om dagen. Nå er det slik at jeg gjør alt jeg kan hjemme, og det er aldri skittent eller uryddig hos oss, men det virker som om han må ha den fullstendige oversikten over alt!

Ikke tro at jeg er ei dørmatte som bare gjør hva han sier, for det stemmer all del ikke. Jeg biter i fra meg og sier i fra at slik vil jeg ikke ha det, men likevel så virker det som om det er så innarbeidet i ham at han ikke klarer å la være! Hva skal jeg gjøre, jeg føler meg nesten umyndiggjort:-) Noen som har noen gode råd til meg...?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97231-han-er-sjefen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt det samme "forholdet" til min søster.

Min søster er flere år eldre enn meg, og det var alltid henne som bestemte og styrte. Men så ble også jeg "voksen" og ville ta avgjørelsene selv, men det forstod hun ikke.

Da jeg (endelig) tok dette opp, sa hun at det hadde hun ikke skjønt, fordi det hadde jo alltid vært sånn. Men i ettertid har hun virkelig skjerpet seg. men jeg må si ifra hver gang om hva jeg mener.

Kankje er det sånn med din mann også. Han har en "rolle" som han mener å ha rett på, fordi det alltid har vært sånn.

Var jeg deg ville jeg tatt en ordentlig prat om dette, sagt hvordan du føler det, og komme med konkrete eksempler. Skal dere klare å leve sammen må han akseptere at du er blitt "voksen"!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97231-han-er-sjefen/#findComment-547098
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...