Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Heisann!

Føler med deg når det gjelder å ha PCOC. Selv fikk jeg diagnosen for ca 4 år siden, tenkte ikke så mye gjennom det akkurat i den tiden, men etterhvert som jeg fant ut at jeg ville ha barn så må ble det fort et problem.

Lykken var med meg, og jeg har fått ein sønn som er 2,5 år. Vi holder på å prøver å få ein til, men det er jammen meg ikkje lett gitt.......

Har du fått ein lett form for PCOS eller har du ein sterk variant?

For min egendel så har bare fått det på den venstre siden.

Håper at dette har gitt deg håp om at alt går an, det tar bare litt lenger tid med sånne som oss.... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97260-andre-med-pcos/#findComment-548718
Del på andre sider

Jeg ble diagnostisert i 1995.

Vi prøvde ikke å få barn med en gang, men når vi startet så funket ikke det. Vi prøvde to kurer med Pergotime uten resultat (kanskje ikke så rart med tanke på all "tvangssexen").

Så ble jeg tilbudt en operasjon på Aker Sykehus. Dr. Gjønness der har funnet opp en operasjon som i snitt gjør 80% av PCO'ere gravide i løpet av 1 år. 90% av normalvektige, og 70% av overvektige. Jeg er av de overvektige, og det tok 4 mnd før jeg var gravid. Og da hadde vi normal sex-frekvens.

Etter fødselen var vi lett engstlige for å bruke prevensjon i tillfelle det skulle bli vanskelig å bli gravid igjen. Vi regnet med at det kom til å ta en stund. Vel, den bekymringen var ubegrunnet. Lillesøster ble født 14 mnd etter storesøster!

Etter den fødselen fikk jeg satt inn kobberspiral, og har nå sånn nogenlunde regelmessig menstruasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97260-andre-med-pcos/#findComment-551804
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...