Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Ja, jeg går her og venter på at eggløsningtesten skal bli positiv - ååå det er så kjedelig å gå å vente. Skal da sette inn embryo som er i fryseren.

I mellomtiden har jeg gått til akupunktør 1x pr. uke siden slutten av januar.

Akupunktøren min driver også en akupunktørskole. I helgen var jeg forsøkskanin hos en japansk professor i akupunktur (bosatt i Danmark) som har spesialisert seg på fertilitetsproblematikk. Hun har forsket lenge på hvilke punkter som er bra å stimulere ifm assistert befruktning. Hun skal nå igang med en tilsvarende studie som er blitt gjort i tyskland, men hun skal undersøke 300 danske par. De skal få stimulering med nåler 25 minutter før insetting og 25 minutter etter innsetting av emryo. I tillegg som er nytt iforhold til det tyske studiet skal de også stimuleres 48 timer etter insetting. Hun har funnet at denne metoden gir meget høye andel av graviditeter (mye høyere enn det tyske studiet viste) - men skal nå altså gjennomføre et vitenskapelig studium for å få dokumentert dette vitenskapelig. Hun mener at det å sette nåler før og etter innsetting er absolutt ned beste du kan gjøre hvis du skal ha akupunktør behandling. 48 timer etter får du en bahandling som hjelper livmoren til å holde på eggene.

Så hun fikk min historie og hun sa med klart at det er dette du må gå for. Så der og da ville hun bare gi meg en generekll styrkende behandling også med ekstra stimulering av livmoren. 2 av akupunktøreme som var elver denne helgen som har lært seg denne metoden av henne tilbød seg å være med meg opp på sykehuset og sette nålene før og etter og 48 timer etter.

Jeg har ellers vært veldig anonym i forhold til problemet vårt med ufrivillig barnløshet - men nå måtte jeg jo plutselig være åpen for en 10-12 mennesker - det var faktisk veldig ok - alle var positive og det viste seg at flere av dem hadde vært oppi samme problematikk.

Så nå venter jeg i spenning på innsettingsdatoen - håper det blir i løpet av uken!!

Lykke til alle dere andre som er inne i forsøk nå da,

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97370-spennende-akupunktur-forskning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann Luske!

Lykke til med det forestående forsøket!

Det var godt å høre om denne studien, -den gir meg STORE forventninger. Har gått til akupuntør en gang i uken siden januar jeg også. Jeg hadde planlagt, og avtalt med akupuntøren, 20 minutter for og etter innsetting av embyro...

Fint at du ville dele dette med oss andre her inne.

Klem fra

Jeg må jo kommentere dette...

Det er veldig bra at de vil prøve å dokumentere resultat. Men så lenge forsøkene ikke blir gjort slik at usikkerhetsfaktorer blir korrigert for, blir det aldri mer enn indikasjoner. Men det kan jo være viktig nok, som en begynnelse.

Men jeg synes det hadde vært mer spennende å fått en skikkelig forklaring på _hvorfor_ akupunktur skal kunne hjelpe.

Hei du!

Hadde et forsøk (4. søskenforsøk) hos Maigaard i Danmark i januar. Fikk den akupunturbehandling som du refererer til både før og etter innsetting. Jeg ble gravid denne gang. Er klar over at usikkerheten omkring hva som gjorde at jeg ble gravid er tilstede, og jeg stoler ikke blindt på at det var akupunkturen som var utslagsgivende. Jeg ville allikevel fortelle deg det.

I tillegg vil jeg nevne at Kul her inne fikk samme behandling som meg av samme akupunktør, og hun ble også gravid - 3. forsøk. (Tilgi meg Kul for at jeg nevner deg.)

I dette gamet er man villig til å prøve alt for å øke sjansene for å bli gravid. Jeg hadde ikke nølt var jeg deg, luske!

Lykke til med forsøket!

Klem fra

Jeg må jo kommentere dette...

Det er veldig bra at de vil prøve å dokumentere resultat. Men så lenge forsøkene ikke blir gjort slik at usikkerhetsfaktorer blir korrigert for, blir det aldri mer enn indikasjoner. Men det kan jo være viktig nok, som en begynnelse.

Men jeg synes det hadde vært mer spennende å fått en skikkelig forklaring på _hvorfor_ akupunktur skal kunne hjelpe.

Er enig med deg i at det er spennende å få vite mer om hvorfor det hjelper. Jeg fikk en lang utgreiing om dette men som er vanskelig å gjengi her. Men det hele går nok på en annen tankegang enn i vestlig tradisjonell medisin - akupunktur handler jo om energibalanse i kroppen og muligheten til å påvirke energien i ulike organer deriblandt livmoren. Jeg kan jo prøve å få tak i en link som kan hjelpe oss å forstå dette bedre.

Er enig med deg i at det er spennende å få vite mer om hvorfor det hjelper. Jeg fikk en lang utgreiing om dette men som er vanskelig å gjengi her. Men det hele går nok på en annen tankegang enn i vestlig tradisjonell medisin - akupunktur handler jo om energibalanse i kroppen og muligheten til å påvirke energien i ulike organer deriblandt livmoren. Jeg kan jo prøve å få tak i en link som kan hjelpe oss å forstå dette bedre.

Et første skritt på vegen er da å definere hva begrepet "energibalansen i kroppen" betyr.

Og hva kan "energien i livmoren" sikte til?

Nå er jo energi et veldefinert begrep i naturvitenskapen, men akupunktører legger opplagt noe annet i begrepet. Men hva?

Annonse

har tatt akupunktur denne gangen - dessverre gikk det galt - hva orsaken er vet vi ikke, men embryone sluttet å dele seg.

HVis det hadde gått bra hadde jeg fått akup. 25 min før og 25 min etter insetting også likt som de andre som skriver her.

Tror at akup. hjelper livmoder på å "gjøre seg klar" øke sirkulasjon etc for å ta imot egg........

Men elt er jo en vitenskap - hele livet - men inntill motsatsen er bevist er jeg for akupunktur!!

har tatt akupunktur denne gangen - dessverre gikk det galt - hva orsaken er vet vi ikke, men embryone sluttet å dele seg.

HVis det hadde gått bra hadde jeg fått akup. 25 min før og 25 min etter insetting også likt som de andre som skriver her.

Tror at akup. hjelper livmoder på å "gjøre seg klar" øke sirkulasjon etc for å ta imot egg........

Men elt er jo en vitenskap - hele livet - men inntill motsatsen er bevist er jeg for akupunktur!!

Inntil det motsatte er bevist, tror jeg bestemt det hjelper å suge på lillefingeren, 25 min før og 25 min etter!

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...