pelikan Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg har en datter på 5 år som nå har fått hele 5 hull i tennene sine. Som mamma synes jeg det er helt forferdelig og skjønner ikke helt hvordan dette har gått til. Hun er i barnehage hele dagen alle dager så ikke får hun godteri da. Når hun kommer hjem er det middag med VANN. I helgen er det jo litt godteri og av og til litt saft, men ikke i store mengder. Det jeg lurer litt på er om hun kan ha fått dårlig emalje fordi hun er født prematur 9 uker. Det første året hennes fikk hun flytende jern hver dag og noe andre medisiner som jeg ikke vet hva er. Kan dette ha hatt en innvirkning på tennene hennes? Kan i så fall de nye tennene hennes bli dårlig også? Mener jeg har lest at flytende jern kan gi dårlig emalje. Tannlegen vi bruker mener at dette bare har med kostholdet å gjøre..... Tuuusen takk for alle svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97432-d%C3%A5rlige-tenner-av-medisinbruk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.