Gå til innhold

P-piller og bivirkninger

Anbefalte innlegg

meningsløs

Jeg har brukt Trionetta i nesten 2,5 år, og jeg merket at jeg fikk nedsatt sexlyst med en gang jeg begynte å ta pillene. Nå har jeg kommet til et punkt der jeg synes dette er såpass plagsomt at jeg vil gjøre noe med det.

Har hørt at det kan hjelpe å begynne på et annet merke, men personlig har jeg vel ikke så stor tro på at dette skal ha så utrolig mye å si... Kanskje det beste er å slutte med p-piller og heller bruke annen prevensjon.. Noen som har noen erfaringer?

Jeg har dessuten fått depresjon som har vart i ca 5 mnd. På bruksanvisningen på p-pillene står det at depresjon kan være en bivirkning. Men er det vanlig at bivirkningene fremtrer etter så lang tids bruk av preparatet? Selv om p-pillene sikkert ikke er grunn til depresjonen, kan de være en medvirkning?

Håper at så mange som mulig kan svare meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97492-p-piller-og-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tigertrollet

Det kan godt være at det hjelper å bytte merke på

p-pillene. Det er forskjellige typer p-piller med forskjellige bivirkninger.

Ta det opp med legen/gynekologen din:)

Ellers så kan du jo, som du sier, vurdere et annet prevensjonsmiddel.

For all del ikke aksepter de bivirkningene du har.

Har du ikke lyst på sex er det jo forsåvidt heller ingen vits i å ta p-pillene...:-)

Hadde samme problemer som deg. Byttet fra p-piller til kobberspiral og det funker kjempebra!

Sexlysten er på topp og depresjonene er borte.

Nå skal de tsies at jeg prøvde de fleste merker før jeg gikk over til spiral. Noen hadde positiv virkning, i en periode, men så var det samme dritten igjen. har nå hatt spiralen i 1,5 år uten problemer. eneste er at mensen er litt lenger og blør litt mer.

Lykke til

Jeg har opplevd det samme med alle de forskjellige typene jeg har prøvd opp gjennom årene: Diane (denne var verst), Synfase, Trionetta og nå bruker jeg Yasmine og det går "greit nok"... Min erfaring er at det går greit ca ett år, men så kommer bivirkningene, og jeg bytter merke, og det går greit ca et år igjen... osv. Vurderer nå å slutte for godt, og bli meg selv igjen!

Annonse

meningsløs

Hadde samme problemer som deg. Byttet fra p-piller til kobberspiral og det funker kjempebra!

Sexlysten er på topp og depresjonene er borte.

Nå skal de tsies at jeg prøvde de fleste merker før jeg gikk over til spiral. Noen hadde positiv virkning, i en periode, men så var det samme dritten igjen. har nå hatt spiralen i 1,5 år uten problemer. eneste er at mensen er litt lenger og blør litt mer.

Lykke til

Takk for svar! Er det forresten vondt å få satt inn kopperspiral? Eller er det vanlig å få blødninger? Hehe, det høres litt småskummelt ut, men det er kanskje verdt å prøve.

meningsløs

Hei!

Jeg vil anbefale at du går over til naturlig prevensjon. Jeg bruker Ladycomp fra Buena Ventura. Den måler sikre perioder og er 99,3% sikker. Er ikke det nok?

Fortell mer om dette! Hvor får jeg tak i dette, og hva er det egentlig? Er det reseptfritt?

Hei!

Hadde samme problemet som deg, men så begynte jeg på minipillen og fikk sexlysten tilbake på et blunk. I tillegg forsvant depresjoner og økt matlyst. Det kjedlige med minipillen er at det er veldig viktig å ta den på nøyaktig samme tidspunkt hver dag, og at man kan bli litt plaget med mellomblødninger i begynnelsen.

• 1 måned senere...
meningsløs

Ikke kjøp den, for all del! Jeg ble nettopp gravid med den. OG det er vi flere om. Bare advar alle mot Ladycomp!!

Ja, jeg leste det her om dagen.... :-( Har ikke tenkt til å begynne å bruke preparatet. Som du sier, due r ikke alene. Har lest om flere her inne som har blitt gravide... Men tusen takk for at du prøver å advare meg!! :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...