Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Det er nok ikke noe fasitsvar her.

Vi fortalte det etter en tid (før vi hadde lykktes) til familien og noen venner.

Mannen min synes det er helt greit, men jeg angrer. Jeg opplever at folk jeg ikke har sagt det til kommer og sier "jeg hørte dere hadde vært i Danmark", og så merker jeg at noen er så opptatt av å nevne ordet prøverør. "De og de skal ha barn, det er også prøverør", eller "de skal også ha tvillinger, men de har vært i Haugesund". Mannen min har ikke noe imot dette, men det irriterer meg.

Kanskje ikke noe å bli irritert for, vi er så forskjellige.

Føl dere frem selv. Føler dere at det gjør det lettere for dere, så hvorfor ikke?

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97533-omgivelsene/#findComment-549262
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei.

Jeg har vel egentlig aldri sett på meg selv som ufrivillig barnløs selv om vi ikke kunne få barn på "normal" måte.

Vi visste det tidlig i forholdet vårt og bestemte oss for å adoptere.

Men det gikk jo seks år fra vi gifta oss og til vi reiste for å hente barnet vårt. Vi valgte å ikke si noe om vår "barnløshet" før vi var så og si i mål med adopsjonen. Dette for å slippe unødvendig og feilaktig medlidenhet fra alle og enhver. Vi var svært aktive i denne tiden og folk tenkte nok bare at vi ville vente med barn for det var få som maste;-)

(foreldrene våre visste det hele tiden)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97533-omgivelsene/#findComment-549269
Del på andre sider

Finnes nok ikke noe fasit - nej!

1.forsøket fortalte jeg det bare til de nærmste og nå det 2.forsøket fortalte jeg det til flere.....trodde at det var det beste!

Klarte ikke å gå rundt å lyve om hvorfor jeg måtte vekk så ofte fra jobben(jobber som daglig leder) og følte at jeg bare "måtte" lette på trykket innom meg. Altfor mange har spurt (innen de har visst dette) du begynner å bli gammel....er det ikke dags...klokken går etc. Orker ikke det maset!

Ångrer litt nå - da det har gått krasj 2 ganger. Vi SKAL ta det 3.forsøket - men nå har jeg sagt til alle at vi tar nok en pause og begynner kanskje på nytt etter høsten en gang. Det som føles bra med å si det sånn, er at nå vet de at vi ikke har det så lett med å få barn. MEN de vet ikke eksakt når vi skal igang igjen. Det setter mindre press på meg føler jeg!

Men....man må bare føle hva en selv tror er det beste!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97533-omgivelsene/#findComment-549857
Del på andre sider

Annonse

Hei! Dette er et tema som jeg og min mann er meget uenig i hvordan vi skal gå frem. Jeg synes at det er greit nok at vi deler det med våre nærmeste (foreldre), mens min mann vil at alle skal få vite det. Jeg mener at det er en privat sak om vi forteller sånt, og jeg ser for meg hvordan det vil bli med alle de velmenende som skal fortelle om de som tok prøverør der, og de som mislyktes her etc, jeg er ikke interessert i det. Min mann mener at vi ikke greier å holde det hemmelig,og hva skal vi da svare hvis noen spør? Så dere får bare forsøke å tenke for og imot, og derfra prøve å finne ut hva som er best for dere. Vi er ikke enige, men har en diskusjon på gang, og det er jo viktig.

Masse hilsner

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97533-omgivelsene/#findComment-550001
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...