Gå til innhold

Problemer i underlivet!!!

Anbefalte innlegg

Jeg har i over et halvt år vært plaget av vond lukt nedentil, og samtidig har jeg vært VELDIG fuktig og klam, både foran og bak. Jeg var hos legen min, og han påviste at jeg hadde kjønnsvorter i anus. Men han snakket også noe om at jeg hadde fått en soppinfeksjon (uten å si det klart i det hele tatt!). Problemet er at legen min ble litt flau over problemet mitt, og kjappet seg med å skrive ut en resept på Condyline og Daktakort, og "dyttet meg ut" av kontoret. Jeg vet forsatt ikke om jeg hadde en soppinfeksjon eller ikke, og jeg vet heller ikke hvordan og hvor lenge jeg skal bruke Daktakort!! Det var mange andre prob. som jeg prøvde å spørre om, men som jeg ikke fikk svar på - fordi han ikke en gang turte å se meg i øynene en gang... Så, da har jeg noen spørsmål til deg, som jeg MÅ få svar på:

1: Hvordan vet jeg at jeg har soppinfeksjon? (Jeg er kjempe klam og fuktig i mellom rompeballene og rundt penis og pungen, og de "klistrer" seg sammen hele tiden pga dette.)

2: Hvis jeg har soppinfeksjon, med hva, hvordan og hvor lenge skal jeg behandle det?

3: Den vonde lukten - skyldes det kjønnsvortene og el. soppinf., eller kan det være noe annet?

4: Jeg har mange andre symptomer også, som jeg er redd kan være noe farlig: Jeg har i mange år hatt en helt hvit utflod som kommer innimellom når jeg urinerer (gjør ikke vondt), jeg har hatt ganske store smerter i penisroten (inni rompa/prostata/etc.) et par ganger - men som gikk fort over, rompehullet er blitt ganske rødt, huden rundt (mellom rompeballene, utenfor selve endetarmen) har blitt mye hvitere enn all annen hud og jeg har en veldig rød strek som strekker seg fra der rompeballene deler seg og frem til pungen... Sædkvaliteten min har også blitt betraktelig mye dårligere i det siste. Jeg har litt problemer med å holde penis stiv når jeg onanerer, sæden kommer ikke ordentilg ut, den har blitt tykkere og litt gulere og det gjør litt "vondt" når jeg får utløsning! Hva kan dette være symptomer på (er litt redd...)

Håper du kan gi meg så god informasjon som mulig, da legen min er en gammel familievenn, og jeg kan ikke gå til han. (Vær så snill, ikke bare henvis meg til andre leger eller internettsider... :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97663-problemer-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Daktakort er et middel mot soppinfeksjoner, og jeg må anta at dine symptomer var klare nok for legen din at han skrev ut et antisoppmiddel. De mest typiske stmptomer ved soppinfeksjoner i underlivet er hvitlig utflod, sur, gjerne vond lukt og kløe, og slike klamme følelser som du beskriver. De kliniske symptomer kan være karakteristisk nok for en erfaren lege til å stille diagnosen på dette grunnlag, men mange leger vil nok ta en prøve til en mikrobiologisk undersøkelse. Jeg ville anbefale det, men jeg er mikrobiolog og liker å ha mine mistanker bekreftet med objektive undersøkelser.

Den vanligste soppen som forårsaker infeksjoner omkring genitalia er Candida, men det er også muligheter for at noen såkalte dermatofitter (sopp som i første rekke smitter huden) er innvolvert. Det kan være vanskelig å stille diagnose mellom disse. Det finnes midler ( f. eks. det du har fått, som virker mot begge typer av sopp.Behaqndlingen bør ikke være kortere enn 2 uker, men heller ikke ( med Daktakort) lenger enn 4 uker. Hjelper ikke det bør man ta prøve til undersøkelse og finne ut om det er andre midler som egner seg bedre.

Slik du beskriver kan de fleste av dine symptomer forklares ut fra en soppinfeksjon, uten at jeg vil gå god for det, det kan være annet også, som jeg ikke kan diagnostisere slik på grunnlag av bare beskrivelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97663-problemer-i-underlivet/#findComment-552473
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...