Gå til innhold

Støtter du krigen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

38

• pip

31

• conan

29

• Ha-vanskelig

13

Mest aktive i denne tråden

Så om du får bank av en større gutt så synes du det er greit at en en enda større gutt kommer inn og gir dere begg bank for å få en slutt på det?

Slik hjelp kan jeg betakke meg for på egne vegne.

Nei, men jeg synes det er greit at den enda større gutten hjelper meg med å grise tyrannen som har flydd på meg, drept familien min, gasset landsbyen min, torturert min beste venn og voldtatt min kone.

Selv om jeg av en eller annen merkverdig grunn har en veldig god selvtillitt i forhold til å ta de som prøver seg på meg, så jeg hadde selvsagt ikke trengt hjelp.

Ørkenvandreren

Bare le du, men hadde jeg ikke vært gift, så hadde jeg garantert conanisert henne! :-)

Ja, hun har kanskje opplevd såpass mye at hun ikke hadde begynt å gråte, når conan jr. når 30 cm og blir blåsvart, slik jeg kan erindre at du har skremt damene på DOL med før....? ;-)

Nei. Og leser du meg dit, så har du misforstått det jeg har skrevet. Men jeg regner ikke med at du vil ha det jeg tenker inn med teskjeer?

Jo, jeg trenger det visst inn med teskjeer, for du uttalte nettopp dette om folk som bruker vold for å forhindre vold, noe som selvsagt skjer i enhver krig, og også under andre verdenskrig.

Som Conan sier: Jeg tror ikke disse menneskene der nede kan huske sist det var "fred" i deres land.

Så om du levde i Irak, så ville du satt pris på den hjelpen som nå kom?

Dette er hvordan jeg tenker:

Ville jeg likt den fremgangsmåten USA brukte om det var Norge som var i samme situasjon som Irak nå? Nei, _jeg_ ville ikke det. Men at andre er uenige i dette, det respekterer jeg.

Men om du, og Connan, og andre som mener dette er en krig det er verdt og støtte ikke ville støttet den samme typen angrep om det var dere, deres fanmilie og venner som ble angrepet, så kan jeg ikke respektere at dere støtter en slik krig mot et annet folk.

Med vennlig hilsen, og ingen ironi, bare ganske mye sorg over det som skjer,

Annonse

Hei,

Antakeligvis kan nok Hussein fjernes uten å stille 400000 soldater rundt Irak. At disse soldatene kun ble sent for å øke presset på Irak i avvæpnings-spørsmået tror jeg er et naivt standpunkt.

Med vennlig hilsen,

Jeg tror ikke Bush er interessert i "bare" å fjerne Saddam og hans regime. Han er ute etter makten og oljen.

Jeg er nok av de gamle USA fiendene som ikke liker at de tror de er verdenspolitiet.

Jo, jeg trenger det visst inn med teskjeer, for du uttalte nettopp dette om folk som bruker vold for å forhindre vold, noe som selvsagt skjer i enhver krig, og også under andre verdenskrig.

Nei, ordtaket går lengre enn det, å drepe ondskap er noe annet enn å drepe folk som griper til vold (som gjør at en selv har grepet til vold, som igjenn gjør at en skal drepes?)

Ondskap finnes i oss alle. Og du utsletter ikke ondskapen i verden med å drepe ekte og innbilte fiender. Tror du dette er mulig så tar du feil, enten du kjemper på denne elelr den andre siden.

Forøvrig så er det forskjell på forsvarskrig og angrepskrig, uten at det rettferdiggjør alle krigshandlinger gjørt i forsvar.

Ville jeg likt den fremgangsmåten USA brukte om det var Norge som var i samme situasjon som Irak nå? Nei, _jeg_ ville ikke det. Men at andre er uenige i dette, det respekterer jeg.

Men om du, og Connan, og andre som mener dette er en krig det er verdt og støtte ikke ville støttet den samme typen angrep om det var dere, deres fanmilie og venner som ble angrepet, så kan jeg ikke respektere at dere støtter en slik krig mot et annet folk.

Hadde Saddam styrt Norge, så hadde jeg støttet et amerikansk angrep på Norge, ja.

Jeg avstår fra å kommentere tilbøylighetene dine- det for du stå til anvar for ovenfor hu derre Spira, men Åsne er absolutt ikke "blond"!!

Dersom jeg ikke hadde latt meg ørkenfisere og fått så inderlig skikk på livet, fått ei bolle i ommen og måttet ta ansvar for litt mer enn meg sjæl. Dersom jeg hadde fått Aftenposten og ARK til å betale reise og opphold pluss litt godteri til, hadde jeg gjort som Åsnissen, jeg hadde dratt etter et journalistisk scoop og blitt værende til det var over om det lot seg gjøre.

Om dama har et minimum av teft og det ser det i alle fall ut til at hun har, kan hun ikke pyse ut nå. Jeg tror dessverre ikke det at hun er der vitner om hverken mot eller omløp. Jeg tror dessverre hun ville fått tre poeng på IQ-testen; ett for oppmøtet og to for å reagere på elektrisk støt. Og når det onaneres vilt i stua her, ser jeg på det som et tegn på enighet og husfred.... sånn er det med den saken.

Annonse

Ja, jeg hadde satt pris på om noen forsøkte å redde meg, landet og landets befolkning, fra tortur, suld, død, ondskap og frykt for plutselig å bli brukt som en prøvekanin for kemiske våpen.

Selv om USA (eller andre) måtte rykke mannsterke inn i landet for å ta livet av regimet.

Ha-vanskelig

Jeg tror ikke Bush er interessert i "bare" å fjerne Saddam og hans regime. Han er ute etter makten og oljen.

Jeg er nok av de gamle USA fiendene som ikke liker at de tror de er verdenspolitiet.

Hei,

Jeg tror også at der ligger vikarierende motiver bak en krig. Nettopp disse motivene gjør det vanskelig å forsvare krigen moralsk på et humanitært grunnlag. Det kan også sette en skummel presedens for intervensjoner i fremtiden....tror jeg!

Med vennlig hilsen,

Det er ikke sikker at det irakiske folk, kurderne i nord, shiane i sør føler at de har hatt fred frem til i dag?

Nei, på ingen måte.

Men er dette en måte _du_ ville hatt hjelp på om det var deg og dine det gjaldt?

Jeg synes det er det viktigste spørsmålet her. For min del er svaret nei, og da kan jeg ikke støtte en krig som gjør noe slikt mot et annet folk.

Men ditt svar er ja? Dette er hva du ville ønsket deg av verdenssamfunnet om du hadde levd i diktaturet til Saddam Hussain?

Dersom jeg ikke hadde latt meg ørkenfisere og fått så inderlig skikk på livet, fått ei bolle i ommen og måttet ta ansvar for litt mer enn meg sjæl. Dersom jeg hadde fått Aftenposten og ARK til å betale reise og opphold pluss litt godteri til, hadde jeg gjort som Åsnissen, jeg hadde dratt etter et journalistisk scoop og blitt værende til det var over om det lot seg gjøre.

Om dama har et minimum av teft og det ser det i alle fall ut til at hun har, kan hun ikke pyse ut nå. Jeg tror dessverre ikke det at hun er der vitner om hverken mot eller omløp. Jeg tror dessverre hun ville fått tre poeng på IQ-testen; ett for oppmøtet og to for å reagere på elektrisk støt. Og når det onaneres vilt i stua her, ser jeg på det som et tegn på enighet og husfred.... sånn er det med den saken.

Som mann konstaterer jeg med STOR tilfredshet din innrømmelse om, at det måtte en mann til for at du skulle få skikk på livet og føle lykke. :-)

Dine formørkede utsagn om Åsne, ser jeg kun som et utslag på at kvinne alltid er kvinne verst.

Støtt deg til mannen, din du... ;-)

Nei, på ingen måte.

Men er dette en måte _du_ ville hatt hjelp på om det var deg og dine det gjaldt?

Jeg synes det er det viktigste spørsmålet her. For min del er svaret nei, og da kan jeg ikke støtte en krig som gjør noe slikt mot et annet folk.

Men ditt svar er ja? Dette er hva du ville ønsket deg av verdenssamfunnet om du hadde levd i diktaturet til Saddam Hussain?

Verdenssamfunnet har tross alt prøvet det meste av andre tilgjengelige virkemidler de siste 10 årene. Hvor lenge skal man krysse fingrene og håpe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...