Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har over en lengre periode vært svært plaget av en intens kløe på forsiden av leggene. I begynnelsen var det bare noen små nupper som klødde, nå har jeg også noen små, "vablete" områder. Har aldri opplevd noe liknende, og er ikke allergisk mot noe, etter det jeg vet.

Hva kan det være? Bør jeg oppsøke lege, eller vil det antageligvis gå over av seg selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97714-kl%C3%B8e-p%C3%A5-legger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg er også plaget med dette, i perioder klør jeg meg til blods. Av og til er det kombinert med stikking/prikking. Jeg har ganske sterk hårvekst på leggene og jeg synes det blir bedre etter at jeg har fjernet hårene og deretter passer på å smøre meg godt inn med fuktighetskrem, spesielt etter dusjing. For mitt vedkommende tror jeg det har en klar sammenheng med uttørket hud, så jeg har ikke brydd meg om å søke lege. Vet ikke om noe av dette stemmer for deg, det kan jo også være ting du ikke tåler.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er ganske vanlig å få eksem på leggene, selvom man ikke er allergisk. Du bør ikke bruke ullstrømper, og kan prøve med hydrokortison-salve, eventuelt en allergitablett dersom vablene blir flere. Fuglelopper er en annen mulighet, da sitter vablene i grupper.Da vil behandlingen være å sanere for lopper, og sjekke om det er fuglereder i nærheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...