Gå til innhold

vondt i brystkassen og bak på ryggen

Anbefalte innlegg

Gjest 32 år gammel jente

Jeg har de siste ukene hatt mer eller mindre vondt i brystkassen og bak på ryggen i samme høyde. Jeg våknet med litt vondt en morgen, var og rente på akebrett et par ganger ned en bakke, og om kvelden hadde jeg så vondt at jeg klarte ikke hoste eller le skikkelig. Dagen etter var det litt betre. Smertene har kommet og gått og nå er de sterke igjen i kveld. Har ikke gjort noe spesielt i dag som skulle forårsake smerter. Når jeg går meg tur hver dag er smertene så å si borte. Er dette muskelrelatert eller burde jeg gå til lege og kreve røntgen? Er så redd for at det skal være noe farlig. Noen som har/har hatt noe lignende?

hilsen en litt redd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97785-vondt-i-brystkassen-og-bak-p%C3%A5-ryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Kanskje du harbrukket et ribben ?. Eller mest sannsynlig har du fått en skivelåsing da du rente på akebrett. Er smertene konstante eller følger de visse bevegelser/stillinger?. I sistnevnte tilfelle tror jeg jeg vil gå for sistnevnte teori, og personlig ville jeg ha oppsøkt en kiropraktor. Men er smertene konstante uansett stilling bør du gå til lege dersom du ikke blir bedre.

Gjest 32 år gammel jente

Kanskje du harbrukket et ribben ?. Eller mest sannsynlig har du fått en skivelåsing da du rente på akebrett. Er smertene konstante eller følger de visse bevegelser/stillinger?. I sistnevnte tilfelle tror jeg jeg vil gå for sistnevnte teori, og personlig ville jeg ha oppsøkt en kiropraktor. Men er smertene konstante uansett stilling bør du gå til lege dersom du ikke blir bedre.

Jeg har ikke vondt hele tiden, kan ha flere dager jeg ikke kjenner noe i hele tatt, men så kommer det tilbake litt av og til, noen ganger verre. I går kveld var det veldig ille igjen. Hadde ikke gjort noe spesielt. La meg på sofaen uten pute og da var det veldig vondt å komme seg opp igjen. Har ikke ribbensbrudd, det ville vært konstant vondt i flere dager. Går nok til lege om det ikke forsvinner av seg selv snart, og forblir borte. Var til lege for smerter lenger nede i siden, fikk da beskjed om at "man må regne med å få litt smerter når man blir over 30. Det kommer med alderen", sa hun. Synst det var tåpelig sagt. Det skal vel ikke være vondt å bli litt eldre vel???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...