Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Må bare lufte noe som irriterer meg..

Mange jeg omgåes er litt overvektige, synes de selv, og bruker mye tid/energi på å prate om slanking.

(Så vidt jeg kan se, dreier det seg om et par kilo, kanskje opp til 5, de som er mer overvektige enn det, prater ikke om slanking offentlig i det hele tatt.)

Når denne samtalen kommer opp, sier jeg aldri noe, jeg merker at det kan være provoserende for de som klager over vekten, da jeg er ganske slank.

Men saken er at de ofte slenger en,

Du er jo så heldig, kan spise akkurat det du vil-melding til meg.

Det stemmer ikke!

Jeg vil heller ikke være overvektig, jeg bare konsentrerer meg litt om hva jeg spiser! Jeg vet hver kveld når jeg legger meg hvor mange kalorier jeg har spist, jeg har lest såpass mye om innholdet i de matvarene jeg får i meg at jeg vet at jeg har et riktig og sunt kosthold.

Jeg vet at man ikke blir tynn av å kutte ut smør, når man samtidig velger å legge en kvart boks rekesalat på brødskiva.

Hvorfor kan ikke dere som skulle gått ned et par kilo, lese litt om GI, karbohydrater og fett i maten? Pugg en kaloritabell i det minste!

Jeg er møkk lei av høre på alt slankepratet, det burde være en naturlig sak å passe på sine egen kropp, slik at den fungerer/ser ut som man ønsker.

Slutt i alle fall å si til slike som meg ,

Du har jo så høy forbrenning!

Jeg ville også lagt på meg om jeg hadde spist mer enn det jeg forbrenner hver dag.

Så de gangene jeg putter i meg en napoleonskake etter lunsjen, så reduserer jeg på matinntaket resten av dagen, jeg er ikke en som bevisstløst stapper mat inn i huet, for å sutre over vekten etterpå.

OK, nå fikk jeg det ut,- ble litt provosert her på morgenen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angela1365380318

Hvorfor forteller du dem det ikke da??

På en saklig og ordentlig måte så tror eg at de kunne hatt godt av å hørte det fra deg. Mange tror livet er urettferdig og at alle tynne er født med høy forbrenning og overvektige med lav.

De kan jo lære mye av deg dersom du forteller hvordan du lever, og at ikke er bare bare for deg heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551392
Del på andre sider

På en saklig og ordentlig måte så tror eg at de kunne hatt godt av å hørte det fra deg. Mange tror livet er urettferdig og at alle tynne er født med høy forbrenning og overvektige med lav.

De kan jo lære mye av deg dersom du forteller hvordan du lever, og at ikke er bare bare for deg heller.

Han du noengang prøvd å snakke med overvektige om sånt? Det nytter, uten unntak, ikke!

Det jenta over beskriver er tross alt noe som faktisk krever innsats, noe ikke disse overvektige gidder. Da setter de heller sin lit til en boks piller som selvsagt ikke fungerer.

Latskap heter sånt. Sutring er også et annet ord.

Jeg gikk en gang, i mine treningsglansdager, forbi en av de lokale hjemmeværende mødrene som satt utenfor å spiste noen kg majones, noe som også gjorde så hun så ut som en fullstappet pose med majones, og tror du ikke faenskapet klarte å lire av seg til meg: Nå må du snart slutte å trene, du blir for stor og det er stygt!

Dette fra et 20 år gammal kvinnfolk på 120 kg.

Fyttisvarteinnihelvete hvor sint jeg ble. Jeg er vanligvis en rolig person, men du kan tro dette kvinnemennesket fikk høre en regle som gjorde at hun aldri mer sa et ord til meg. Jeg tror jaggu hun flytta også. Håper det var min skyld.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551403
Del på andre sider

Angela1365380318

Han du noengang prøvd å snakke med overvektige om sånt? Det nytter, uten unntak, ikke!

Det jenta over beskriver er tross alt noe som faktisk krever innsats, noe ikke disse overvektige gidder. Da setter de heller sin lit til en boks piller som selvsagt ikke fungerer.

Latskap heter sånt. Sutring er også et annet ord.

Jeg gikk en gang, i mine treningsglansdager, forbi en av de lokale hjemmeværende mødrene som satt utenfor å spiste noen kg majones, noe som også gjorde så hun så ut som en fullstappet pose med majones, og tror du ikke faenskapet klarte å lire av seg til meg: Nå må du snart slutte å trene, du blir for stor og det er stygt!

Dette fra et 20 år gammal kvinnfolk på 120 kg.

Fyttisvarteinnihelvete hvor sint jeg ble. Jeg er vanligvis en rolig person, men du kan tro dette kvinnemennesket fikk høre en regle som gjorde at hun aldri mer sa et ord til meg. Jeg tror jaggu hun flytta også. Håper det var min skyld.

Ikke alle er like dumme da, men mange er så sjalu at de faktisk blir dumme av det..

Jeg vet ikke om du forstod poenget mitt, men det var iallefall å forklare hennes livstil på en saklig måte og si at det var ikke flaks som gjorde at hun ser ut som hun gjør, men hardt arbeid. Det kunne enten inspirere hennes overvektige venninder eller ikke.

Men neste gang de kommer med "åh du er så heldig altså, kan spise hvaa du vil og ser ut som en flis, jeg legger på meg bare jeg ser på et kakestykke" så kan hun gryle (ikke fult så skaklig denne gangen) "det er jeg faen meg ikke, men jeg har selvkontroll"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551414
Del på andre sider

Angela1365380318

*Imponert*

Er du singel? :)

*blande seg inn* hold dete unna hværandre. De fleste jeg kjenner har lagt på seg etter at forholdet var vært en stund.

Enten fordi 1: han vil ha god mat og da gidder ikke hun lage to retter.

2: han siser kom igjen spis med meg da

3:hun slutter å bry seg om sin egen kropp etter noen barnefødsler ser den jo allerede så fucket up ut og hun skal jo ikke tiltrekke seg noen gutter, for hun har jo deg eller?

Hehe:-P

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551418
Del på andre sider

Annonse

Ikke alle er like dumme da, men mange er så sjalu at de faktisk blir dumme av det..

Jeg vet ikke om du forstod poenget mitt, men det var iallefall å forklare hennes livstil på en saklig måte og si at det var ikke flaks som gjorde at hun ser ut som hun gjør, men hardt arbeid. Det kunne enten inspirere hennes overvektige venninder eller ikke.

Men neste gang de kommer med "åh du er så heldig altså, kan spise hvaa du vil og ser ut som en flis, jeg legger på meg bare jeg ser på et kakestykke" så kan hun gryle (ikke fult så skaklig denne gangen) "det er jeg faen meg ikke, men jeg har selvkontroll"

Det fungerer ikke som annet enn opphav til baksnakking og sure miner.

Mange av disse skapningene fortrenger sannheten, og tror selvsagt ikke på deres spreke venninne som er bevisst sitt kosthold og trener 3 ganger per uke.

Tro meg; dette har jeg prøvd, mange ganger.

Selv når de vet at jeg har trent i 10 år, de vet jeg kan kosthold, de har sett kroppen min i stor forandring som følge av dette, så tror de at jeg tar feil og at de har rett.

Det er like idiotisk som at jeg - som knapt kan skifte olje på en bil - skal begynne å belære kompiser som er bilmekanikere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551420
Del på andre sider

*blande seg inn* hold dete unna hværandre. De fleste jeg kjenner har lagt på seg etter at forholdet var vært en stund.

3:hun slutter å bry seg om sin egen kropp etter noen barnefødsler ser den jo allerede så fucket up ut og hun skal jo ikke tiltrekke seg noen gutter, for hun har jo deg eller?

Det er også veldig sant det du sier der. Mange eser ut til monstre med en gang de finner mannen i deres drømmer. Før dette så trente de 4 dager i uka og var bevisst sin kropp.

Deres feil, og jeg kan ikke fatte at enkelte holder på sånn. Dette gjelder for øvrig mange gutter også.

Idioti kaller jeg det, så sant man ikke trives med litt overvekt. Gjør man det er det selvsagt ikke noe i veien med det, men sitter de å klager over hvor feite de har blitt vær jævla gang man snakker med dem, noe de ofte gjør, så blir man nødt til å fortelle dem hvor landet ligger.

Men det går selvsagt ikke inn hos dem, for det er tross alt hyggeligere å sitte hjemme å spise sjokoladekake og drikke rødvin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551423
Del på andre sider

Det argumentet om at en forfaller etter graviditet , tror jeg ikke noe på.

En gjør ikke det uansett!

For mange tror bare at de kan spise SÅ mye mere når de går gravid.

Jeg har født 3 unger og magen er like stram og flat som tidligere .....m/ piercring i navlen og alt ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551424
Del på andre sider

Hahaha den var god. Jeg skjønner meget godt hva innskriver prøver å få frem, og er det noen det ikke nytter å komme med tips til så er det overvektige.

Det er totalt håpløst, og bortkastet. La dem heller syte og klage, og stikk heller av. Det er faktisk ganske irriterende å høre på, dag etter dag, samtidig som de sitter og spiser og spiser og spiser.

Samme faen for meg om de veier 10 kg for mye, men hvorfor kan de ikke holde kjeft, og ikke plage andre med det. Særlig når de ikke tåler å høre ET ord, hverken i den ene eller andre retningen. Mere hårsåre personer finnes IKKE.

Jeg hadde ei venninne en gang. Når vi var i byen og skulle se på klær, ble hun sur når alt satt som et skudd på meg, mens ingenting av det hun hadde lyst på passet.

Jeg bare valset etter til slutt å glante isteden. Hvem tror du foreslo mækker`n etterpå?

Slitsomt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551426
Del på andre sider

Jeg har født 3 unger og magen er like stram og flat som tidligere .....m/ piercring i navlen og alt ;o)

Enig med deg!

En syltynn unnskyldning, rett og slett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551435
Del på andre sider

Angela1365380318

Er både enig og uendig med deg vin.

Fordi hvor mye kroppen går tilbake er litt genetisk bestemt også, enkelte er stuck med strekkmerker og hengemage resten av livet, mens andre har aldri sett bedre ut.

Men det derre med vekt kan man gjøre litt mer med...

Foresten, har selv planer om å få barn (en gang i fremtiden) har du noen tips til hvordan se mest mulig uberørt etter en graviditet ? Sefølgelig vil ikke kroppen gå tilbake til sitt gamle jeg to timer etter fødselen, men etter noen månder ville det vært greit å sett meneskelig ut igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551443
Del på andre sider

Er både enig og uendig med deg vin.

Fordi hvor mye kroppen går tilbake er litt genetisk bestemt også, enkelte er stuck med strekkmerker og hengemage resten av livet, mens andre har aldri sett bedre ut.

Men det derre med vekt kan man gjøre litt mer med...

Foresten, har selv planer om å få barn (en gang i fremtiden) har du noen tips til hvordan se mest mulig uberørt etter en graviditet ? Sefølgelig vil ikke kroppen gå tilbake til sitt gamle jeg to timer etter fødselen, men etter noen månder ville det vært greit å sett meneskelig ut igjen.

Tja , si det. Jeg har alltid vært bevisst på å spise sundt og riktig i svangerskapene i alle fall.

Det verste en kan tenke er at " nå kan jeg spise hva og hvor mye jeg vil , så renner det av etter fødselen"!

Har også trent i mange år , så magemusklene var kanskje ganske bra?!!

Ingen har sett på meg at jeg har vært gravid før i 7 måned heller da , så kanskje jeg har vært heldig slik....

Da jeg kom på fødeavd. med den første ungen min , ble jeg spurt om hvem jeg skulle besøke.

Da jeg sa at jeg hadde rier og ventet barn , måpet de bare.

Men jeg fikk ei jente på 4 kilo ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551455
Del på andre sider

Annonse

Angela1365380318

Tja , si det. Jeg har alltid vært bevisst på å spise sundt og riktig i svangerskapene i alle fall.

Det verste en kan tenke er at " nå kan jeg spise hva og hvor mye jeg vil , så renner det av etter fødselen"!

Ingen har sett på meg at jeg har vært gravid før i 7 måned heller da , så kanskje jeg har vært heldig slik....

Da jeg kom på fødeavd. med den første ungen min , ble jeg spurt om hvem jeg skulle besøke.

Hehe, kult, You go girl!

Slik vil jeg gjøre det også i fremtiden, ungen var jo så stor og hadde tydligvis ikke tatt skade av livsstilen din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551460
Del på andre sider

serendipity

Jepp..Helt typisk. Dette gjør de for at de som veier ALT for mye skal si at; "Du har da ikke noe å klage over", "se på meg". OG så kan de "halvtykke" sole seg i glansen av de "helfeite". Kvalmt!!

Selv heller jeg vel inn i kategorien normal,men som gjerne skulle strammet opp litt, evt. minus et par kilo. Men om jeg hadde syntes det var for ille så hadde jeg nok gjort noe med det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551542
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Det som er enda mer irriterende er når tynne jenter står og klager over at de er tjukke.. jeg har noen kilo for mye og pleier bare å si: "Ja, du må minst ned 6 kilo"... Tullinger!

Syltynn og sier de er feite, bare for å få meg til å få meg til å føle meg feit.. Og hvis ejg sier at "du er tynn, jeg kunne kanskje trengt å gå ned litt.. " Da sier de "Åneeeeei - du nei!" Så veier ejg 10 kilo mer enn dem. men det er jeg ikke så lei meg for egentlig..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551549
Del på andre sider

Gjest til vin:

Hehe, kult, You go girl!

Slik vil jeg gjøre det også i fremtiden, ungen var jo så stor og hadde tydligvis ikke tatt skade av livsstilen din.

Det er vel ikke noe mål å være mest mulig tynn som gravid? Jeg er enig i at man må spise sundt og ikke overspise fordi "man har lov når man er gravid".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551558
Del på andre sider

Det som er enda mer irriterende er når tynne jenter står og klager over at de er tjukke.. jeg har noen kilo for mye og pleier bare å si: "Ja, du må minst ned 6 kilo"... Tullinger!

Syltynn og sier de er feite, bare for å få meg til å få meg til å føle meg feit.. Og hvis ejg sier at "du er tynn, jeg kunne kanskje trengt å gå ned litt.. " Da sier de "Åneeeeei - du nei!" Så veier ejg 10 kilo mer enn dem. men det er jeg ikke så lei meg for egentlig..

Hehe, jeg var sammen med en kjerring en gang, og hun skulle koble en venninne av seg med en kompis av meg. Når de møttes første gangen så sto min daværende kjæresten, kompisen min, jeg og en felles venninne av meg og kompisen, og snakket sammen. Jeg spurte han så hva han syntes om jenta han nettopp hadde møtt, og svaret kom umiddelbart: - Jeg liker ikke feite damer, sa han, og fortsatte å utbrodere om at han ikke taklet jenter med slike dimensjoner (enda hun faktisk var helt normal), og syntes derfor ikke noe om jenta han skulle kobles med.

Alt sto selvsagt å lese i ansiktsutrykket til vår felles venninne som sikkert veide 20 kg mer enn denne jenta han skulle kobles med.

Hehe, jeg tror ikke hun har kommet over det enda, og nevner fortsatt med jevne mellomrom at hun syntes kompisen vår var jææævla lite fintfølende akkurat da. Hun hadde aldri trodd sånt om han.

Men kompis er for øvrig ikke kjent for å tenke før han snakker, noe jeg tror at er noe som går blant enkelte av oss i vennegjengen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551560
Del på andre sider

Jeg ble også tatt for å være en besøkende, da jeg kom for å føde. Men jeg var noe fyldig da jeg ble gravid og la ikke på meg under svangerskapet. Beste slankekur jeg har hatt! Ungen hadde litt over gjennomsnittsvekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97824-slankeprat/#findComment-551941
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...