duen1365380493 Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 For 4 1/2 år siden døde min samboer og far til mitt barn, som nå er 5 år. Samboeren min døde av en akutt kreftsykdom og tiden etterpå var selvfølgelig veldig vond og vanskelig. Etterhvert som jeg vente meg til å være alene, syntes jeg det var veldig greit, og har ofte tenkt at så lenge sønnen min er liten, har jeg hverken tid eller overskudd til noen ny mann i livet mitt. Det krever tross alt sitt å være alene med barn og ha hus og full jobb i tillegg. Men for snart et år siden endret situasjonen seg da jeg traff en mann jeg forelsket meg i. I begynnelsen traff vi hverandre bare av og til. Etterhvert ble han kjent med sønnen min og dette gikk over all forventning. Sønnen min har jo hatt et savn etter å ha en far, og tok han etterhvert til seg som en farsperson. Selv om min nye venn ikke flyttet inn hos oss, ble det etterhvert til at han var hos oss mer og mer. Jeg syns dette var bare stas, og fikk ny tro på framtida. Men for et par mnd siden skjedde det noe med meg og dette bekymrer meg veldig. Jeg syntes plutselig at alt bare var mas og lengtet etter rolige kvelder i ensomhet som jeg tross alt er vant til. Jeg tok dette opp med vennen min, og forklarte at jeg trengte litt tid for meg selv.Han sa han forsto det, og etter denne samtalen har han ikke vært her fullt så ofte. Nå er jeg redd jeg er i ferd med å miste følelsene for han, da jeg ikke bryr meg om at han er her eller ikke. Syns ofte det er deilig når han drar. Dette syns jeg er så synd, for han er en veldig ålreit fyr og absolutt en sånn mann jeg kunne tenke meg. Det finnes heller ingen fler som kan fungere så godt sammen med sønnen min tror jeg. Derfor skriver jeg dette innlegget, i håp om å få råd om hvordan jeg kan finne tilbake til de følelsene jeg hadde. Det skulle jeg virkelig ønske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97948-vanskelig-%C3%A5-starte-et-nytt-forhold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hei! Du sliter på en måte med det motsatte av hva mange gjør. De klarer ikke å finne livet meningsfylt etter at partneren er borte. Det klarer du godt og trives med det. Du må være god til å tilpasse deg livet. Sorgen og tapet av din kjæreste og av ditt barns far, må ha vært vondt og tungt. Det sitter kanskje lenge i kroppen din enda. Du har ikke hatt plass til noen ny der tidligere. Når du nå står overfor problemet med ny kjæreste som du har mistet følelsene for, tror jeg du både må forsøke å innstille deg mer på å ville være i fellesskap med en partner og også satse på å bruke mer tid sammen med ham. Hvis du vil ha en partner, og du sier jo at du kunne ikke finne en bedre mann, tror jeg du må slippe ham mer til, og inn i ditt liv, og satse mer på fellesskapet. Følelser i et parforhold kommer ikke uten samvær og nærhet med den du vil ha som venne og kjæreste. Kjærestefølelser handler om dere to voksne. Dere trenger å være sammen uten at barnet er til stede. Skaff en barnevakt. Forsøk å tenke på hva du liker å gjøre og hva som pigger deg opp. Tør du å slippe deg mer løs og ha det gøy? Når dagene er fulle av jobb og forpliktelser, fortjener du å nyte livet nå. Tenk på hva det var som tente deg da du ble forelsket i vennen din. Snakk sammen om dette, og gjør noe av det samme som den gangen. Lykke til! Det er dessuten vår nå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97948-vanskelig-%C3%A5-starte-et-nytt-forhold/#findComment-553482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.