Gå til innhold

kløe over hele kroppen

Anbefalte innlegg

tigergutt761365380493

Jeg har i det siste hatt en enorm kløe over deler av kroppen spredt rundt omkring hele kroppen. Noen steder klør jeg meg til blods hver dag. Dette har nå vart i flere uker, og jeg begynner å bli kraftig lei. Spesiellt ille er det når jeg legger meg. Det føles som jeg ligger på brødsmuler uansett hvordan jeg elgger meg. Det er også ille når jeg dusjer. tror det er det varme vannet som gjør at det svir, og klør. Huden er også veldig tørr, men merkelig om det skulle være den eneste årsaken ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97991-kl%C3%B8e-over-hele-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør som Gemini foreslår - kjøp en skikkelig fuktighetskrem som du er flink til å bruke en periode. Kjøp i tillleg samtidij en MILD/ allergivennlig såpe.

Om dette ikke hjelper - ta en tur til legen. Det kan være en hudsykdom, middallergi (?) eller skabb - eller noe annet. (Ja, det _er_ mulig for et oppegående, normalt renslig menneske i Norge å få skabb!)

Men jeg ville som sagt holdt en knapp på tørr hud!

Gjest ikke undertegnet

Tørr hud kan nok klø veldig. Kjøp en GOD fuktighetskrem tilpasset meget tørr hud. Om du ikke vet hva du bør prøve, spør på apoteket. Styr i alle fall unna parfymerte produkter siden huden din reagerer så sterkt.

For å stoppe den onde sirkelen kan du også i noen dager ta neon allergitabletter - slik at huden rett og slett for hvilt seg i tuillegg til masse fuktighet slik de rådene du allerede har fått. Hvis du ikke blir bedre etter et par uker bør du oppsøke lege, da det kan være en eller annen form for allergi.

Gjør som Gemini foreslår - kjøp en skikkelig fuktighetskrem som du er flink til å bruke en periode. Kjøp i tillleg samtidij en MILD/ allergivennlig såpe.

Om dette ikke hjelper - ta en tur til legen. Det kan være en hudsykdom, middallergi (?) eller skabb - eller noe annet. (Ja, det _er_ mulig for et oppegående, normalt renslig menneske i Norge å få skabb!)

Men jeg ville som sagt holdt en knapp på tørr hud!

Kom på en ting til:

Bytt ut vaskepulveret med et som er spesielt allergi-vennlig/parfymefritt. Husker ikke hva de heter i farten, men tror de finnes i alle vanlige matforretninger. Huden blir nok ikke tørr av feil vaskepulver, men pulveret kan irritere unødig en allerede irritert og tørr hud.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...