Gå til innhold

Strep A, bihulebet. og operasjon...

Anbefalte innlegg

Gjest Aina E

Jeg har ventet i spenning i 2-3 år på operasjon. Skal på mandag ha en full bukplastikk og har brukt timer på å manne meg opp og å snakke med folk om dette her.

De siste ukene har jeg sørget for å holde meg laangt unna alle smittekilder, slik at jeg skal være godt rustet for denne dagen.

For ca. 6-7 dager siden, måtte jeg allikevel avslutte en kur på antibiotika pga. bihulebetennelse. I går ringte jeg derfor klinikken som skal operere meg for å spørre om dette hadde noe betydning for operasjonen. De svarte da at de regnet med å kunne operere så lenge jeg var blitt frisk.

Nå har jeg to ting å bekymre meg for:

1: bihulebetennelsen er i ferd med å blusse opp igjen. (kan jeg forhindre dette på 1,5 dag, når jeg plages med kronisk bihulebetennelse)? Vi har snakket om å fjerne polyppene.

2: I dag har vi passet en gutt med streptokokk A infeksjon i halsen (Han har tatt penicillin i 4 dager), dessuten har foreldrene (også med streptokokker) vært innom her...

Hva i huleste gjør jeg dersom jeg eller barna mine nå har smitten i kroppen og sykdommen muligens blusser opp om en ukes tid? Da vil jeg ha et digert kjøttsår over hele magen og jeg vil nødig ha noen kjøttetende streptokokker dit.

Er dete sannsynlig, eller er det trygt å operere så lenge sykdommen ikke har utviklet seg ennå?

PS: Poster dette både under allmennmed. og plastikkirurgi også, siden jeg er usikker på hvem som kan svare.

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98000-strep-a-bihulebet-og-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...