Gjest guntherr Skrevet 23. mars 2003 Skrevet 23. mars 2003 hei! har noen spørsmål jeg håper du har svaret på=) jeg jobber som vikar i full stilling.begynte 20.august.vikariatet går ut 30. april. Min psykolog vil sykemelde meg fra 1. mai. Men hvordan gjøres dette i praksis? Arbeidsgiver betaler de første 16 dagene ved en sykemelding..men 1.mai er jeg arbeidsledig."Må" jeg da sykemeldes før 1.mai? Og hva går trygdekontoret ut ifra når de beregner sykepengene mine? på forhånd tusen takk for svar! mvh 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 23. mars 2003 Skrevet 23. mars 2003 Jeg har sett spørsmålet ditt tidligere, men visste ikke svaret da - det gjør jeg fortsatt ikke. Men trygdekontoret gjør det sikkert - ring dem og spør du! mvh 0 Siter
Gemini Skrevet 23. mars 2003 Skrevet 23. mars 2003 Dette er kanskje et spørsmål for trygdeforumet? 0 Siter
Gjest guntherr Skrevet 23. mars 2003 Skrevet 23. mars 2003 Jeg har sett spørsmålet ditt tidligere, men visste ikke svaret da - det gjør jeg fortsatt ikke. Men trygdekontoret gjør det sikkert - ring dem og spør du! mvh Hei! Ja,har gjort det..men hun jeg snakket med hørtes så mistenksom ut.Fikk ikke noe klart svar fra henne. Skal ringe litt rundt om,men noen her vet sikkert hvilke regler som gjelder. ?? 0 Siter
Gjest guntherr Skrevet 23. mars 2003 Skrevet 23. mars 2003 Dette er kanskje et spørsmål for trygdeforumet? jada=) vet,men ingen der vil svare...eller vet!?? 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 23. mars 2003 Skrevet 23. mars 2003 Jeg antar at det er enklest for deg å bli sykemeldt før 1. mai. Da har du krav på et års sykepermisjon. Det er ikke enkelt å planlegge en sykemelding, og det er klart at trygdekontoret blir mistenksomt. En psykolog kan ikke sykemelde deg, bare si sin mening. Dette må du gå og diskutere med en lege. Jeg er ikke sikker men vil tro at du sikrer deg selv med å sykemelde deg fra midten av april. 0 Siter
Gjest guntherr Skrevet 23. mars 2003 Skrevet 23. mars 2003 Jeg antar at det er enklest for deg å bli sykemeldt før 1. mai. Da har du krav på et års sykepermisjon. Det er ikke enkelt å planlegge en sykemelding, og det er klart at trygdekontoret blir mistenksomt. En psykolog kan ikke sykemelde deg, bare si sin mening. Dette må du gå og diskutere med en lege. Jeg er ikke sikker men vil tro at du sikrer deg selv med å sykemelde deg fra midten av april. takk for svar! ja,det tror jeg også.at jeg må gjøre det før 1 mai. jeg går til psykiater,så det er ingen problem,han skulle ordne det. 0 Siter
citygirl Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Du må melde deg arbeidsledig fra den dagen du ikke er i vikariat lengre. Ellers har du ikke krav på sykepenger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.