Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest annette

Jeg var først skeptisk til denne sprøyten,fordi jeg tidligere har fått uheldige bivirkninger med vanlige ppiller som hodepine,vektoppgang,kviser mm.Jeg har Pcos og rikelige blødinger..legen min anbefalte Depo Provera(p-sprøyten).Den tas hver 3. måned,pg man har sikker prevensjon i 3 mnd fremover!Vel,spissen var lang,og jeg kjente at de stakk,ja..men dette er så lettvint!Og det beste av alt er at jeg ikke har hatt menstruasjon på 3. måneder nå.Mange mister mensen når de tar denne.Før måtte jeg gå med nattbind og blødde ofte utenfor denne.Men nå har jeg ikke bkødd i det hele tatt.Det er helt fantastisk!Ingen bivirkninger heller.Anbefaler alle denne prevensjonen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98068-p-spr%C3%B8yten-er-r%C3%A5bra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annette

Nja, litt skeptisk jeg da. Ikke bra å gå uten mensen i tre måneder. Selvsagt veldig behagelig å slippe, men at det er bra, tviler jeg på.

Shandy!

Legen informerte om at jeg kunne komme til å miste mensen når jeg tok den.Så det er intet unormalt ved dette

Shandy!

Legen informerte om at jeg kunne komme til å miste mensen når jeg tok den.Så det er intet unormalt ved dette

Neida, det er det ikke, jeg sier bare at jeg ikke tror det er noe bra. Iallefall ikke i lengden. Det er kluss med kroppens normale syklus.

Jeg for min del skulle gjerne vært kvitt hele mensen, men en får bare finne seg i at SÅNN er det :-)

Fikk den tidlig gjorde jeg også, og er jeg riktig heldig så har jeg den like lenge som min mor, nærmere 50.

Har ikke særlig bruk for den da :)

Gjest annette

Neida, det er det ikke, jeg sier bare at jeg ikke tror det er noe bra. Iallefall ikke i lengden. Det er kluss med kroppens normale syklus.

Jeg for min del skulle gjerne vært kvitt hele mensen, men en får bare finne seg i at SÅNN er det :-)

Fikk den tidlig gjorde jeg også, og er jeg riktig heldig så har jeg den like lenge som min mor, nærmere 50.

Har ikke særlig bruk for den da :)

Nei...man har ikke særlig bruk for den :-/

Iallefall ikke når man har fått de barna man skal og sånn.Har 2 kollegaer på jobben som begge er i midten av femitiåra og klager over hetetokter....*gruer meg*...enda jeg bare er 32.Jeg velger å stole på legen...Jeg var såpass plaget med mensen,at det å slippe den er selve himmelriket for meg...kluss eller ikke kluss med kroppen....

Ps!åffor kan ikke gutta overta den noen ganger?!:-D

Nei...man har ikke særlig bruk for den :-/

Iallefall ikke når man har fått de barna man skal og sånn.Har 2 kollegaer på jobben som begge er i midten av femitiåra og klager over hetetokter....*gruer meg*...enda jeg bare er 32.Jeg velger å stole på legen...Jeg var såpass plaget med mensen,at det å slippe den er selve himmelriket for meg...kluss eller ikke kluss med kroppen....

Ps!åffor kan ikke gutta overta den noen ganger?!:-D

Det er sånn det er det vet du. De skal bare ha kosen. Ikke forde, kos og kos fru Blom, det er kanskje ikke særlig bedre å være i hus med ei menstruerende kjerring.

Det er mulig de hadde byttet på, hvis det hadde latt seg gjøre :-)

Annonse

Gjest papirtiger

Nja, litt skeptisk jeg da. Ikke bra å gå uten mensen i tre måneder. Selvsagt veldig behagelig å slippe, men at det er bra, tviler jeg på.

Seriøst, hvis du tar ekstra hormoner vil du selvsagt "klusse med naturen"..

Om man først tar ekstra hormoner er det ikke noe skadelig å ikke få blødninger.

Personlig syns jeg p-sprøyten var skikkelig ille. Etter 2 måneder uten mensen fikk jeg blødninger hver jævla dag. Skiftet fort over til p-pille.

Nå bruker jeg p-ring som fungerer kjempebra :)

Det er sånn det er det vet du. De skal bare ha kosen. Ikke forde, kos og kos fru Blom, det er kanskje ikke særlig bedre å være i hus med ei menstruerende kjerring.

Det er mulig de hadde byttet på, hvis det hadde latt seg gjøre :-)

Eller kanskje ikke :-P hehe. Vi har våre "mansen"-perioder vi også. spesielt mandager. :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...