Gjest Keito. Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg er en mann som for et år siden ble dumpet av samboeren min. Hun hadde en datter fra ettidligere forhold som jeg ble veldig glad i, så jeg mistet vel to som sto meg svært nær. Jeg tok bruddet svært tungt p.g.a. at jeg ble dumpet til fordel for en annen. Jeg maste vel litt for mye på henne etter bruddet og angrer på det nå i ettertid. Hun ble lei alt maset og kuttet all kontakt. (Noe som forøvrig gjorde det verre for meg, men jeg forstår henne for hvorfor hun gjorde det). Etter litt over et halvt år ble jeg sammen med en jente som jeg er sammen med enda. En alle tiders jente. I helgen ble jeg bombandert av meldinger fra eksen. Har nesten ikke fått meldinger med henne ellers. Flørtemeldinger rett og slett. Jeg vil ikke legge skjul på at jeg fremdeles har følelser for henne fremdeles og de ble ikke akkurat svakere etter de meldingene jeg fikk i helgen. Jeg ringte henne og pratet med henne og avtalte å møte henne nå i uka. Hun er i et turbulent forhold nå men har sagt at det går bra. Fremdeles samme karen som jeg ble dumpet for. Han har også en datter fra et tidligere forhold. De krangler ganske ofte, men slutter fred etter en stund. Han har forøvrig nektet henne å treffe meg p.g.a. at han er ganske sjalu av seg. Han vet nok ikke om vår samtale vi hadde i helgen og hun vil mest sannsynlig holde det hemmlig for han kjenner jeg henne rett.. Men: Jeg har dame og lurer på om det er lurt av meg å treffe eksen. (Skal jo bare prate). Jeg mener at skal hun si meg noe så skal hun si det face to face og ikke med kryptiske meldinger og gåtefulle bildebeskjeder på mobilen. Såpass forlanger jeg, men jeg er redd for hvordan jeg vil reagere hvis hun virkelig vil ha meg tilbake igjen. (Det kan jo hende at jeg har missforstått totalt). Jeg er svak for henne men har jo en alle tiders jente nå. Jeg er forvirret og lei og samtidig lurer jeg på om hun kanskje bare vil "holde meg på gress" for å ha meg i bakhånd om det skulle skjære seg. Jeg føler at hum må forklare seg rett og slett. Muligens jeg missforstår henne henne her og at hun bare vil holde kontakten, men da burde hun gjør det på et litt annet språk. Noen av meldingene hun sendte meg var at hun skulle legge seg alene i sengen sin ensom og forlatt og prøve å ikke få mareritt. Hvis hun drømte om meg så skulle det nok gå bra. Hun avsluttet med "Koz" kjære venn.. Hvordan skal jeg tolke dette? Er det noen som har vært igjennom noe lignende og som har noe godt svar eller råd? Føler meg helt tappet for fornuftige svar og løsninger selv. På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nyah_lita84 Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 heisann! jeg er jente og kan nok svare på en del av det du lurte på... ja, jeg tror nok kanskje at hun vil ha deg i bakhånd i tilfelle det skjærer seg, hun har jo et barn og er vel litt redd for å være alene. på meldingene å bedømme så flørter hun, ja, vi jenter gjør det altfor ofte!!! (desverre) hun har nok en forklaring på dette... legg merke til at hun sansynligvis har stellt seg ekstra for å møte deg når den dagen kommer, det er et tegn på at hun vil at du skal like henne og be henne om å komme tilbake til deg. MEN, det kan også tenkes at dette er et skrik om hjelp. kanskje skjuler det seg mer enn sjalusi i forholdet hennes.... om du virkelig er glad i hun du er sammen med nå, må du for all del IKKE møte denne kvinnen bak din nåværendes rygg! da vil hun føle at du har noe å skjule. prat med henne om dette, helt åpent, se hvordan hun reagerer. vil du holde på henne så deler du dette med henne. det verste vi kvinner vet at menn som ikke er åpne om slike viktige ting! håper det går bra! lykke til!!! m.v.h. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-554116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Syns du skal møte henne for å få klarhet i dine egne følelser for henne. Men du må være bestem overfor henne og si at om hun mener dette alvorlig, så må hun ta konsekvensene av det, du er ikke interessert i å bli holdt for narr, -at du tar din nåværende kjæreste for alvorlig til å leke med. Så må du gå i deg selv og tenke; skal jeg være sammen med denne jenta jeg har nå - bare fordi hun er ok? - og at det skal bare en sms til for å få deg til å vakle? Dere er ikke ferdig med hverandre - og det syns jeg dere skal bli, før dere begge involverer dere i nye forhold - man MÅ ikke være sammen med noen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-554128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nonamor Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Hei. Jeg tror at din eks er ei dama som er veldig usikker på sitt nåværende forhold. Hun liker ikke å være alene, og har derfor deg som "reserve".Det er hva Jeg TROR. Men du må tenke over en ting før du eventuellt velger å møte henne. Hvordan ville du ha reagert hvis det var din nåværende kjæreste som skulle møte en eks i lignende tilfelle som ditt? har du vært ærlig ovenfor henne og sagt at du skal møte din eks? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-554153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keito Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Hei. Jeg tror at din eks er ei dama som er veldig usikker på sitt nåværende forhold. Hun liker ikke å være alene, og har derfor deg som "reserve".Det er hva Jeg TROR. Men du må tenke over en ting før du eventuellt velger å møte henne. Hvordan ville du ha reagert hvis det var din nåværende kjæreste som skulle møte en eks i lignende tilfelle som ditt? har du vært ærlig ovenfor henne og sagt at du skal møte din eks? Jeg hadde nok blitt usikker og redd for at forholdet nærmet seg slutten om kjæresten min skulle møte eksen for å klare opp ting. Men i.o.m. at jeg er i motsatt situasjon så er det vanskelig å la vær å ta steget å prate med eksen. Jeg kommer til å gå å gruble på hva hun vil om jeg ikke prater med henne og får oppklart situasjonens tilstand. Jeg skal besøke kjæresten min i kveld og da får vi se om jeg har mot til å fortelle henne hva som skjer. Jeg er jo oppriktig glad i henne og vil ikke skuffe henne, men føler at det vil bli uoverenstemmelser og et helvete uansett hva jeg gjør. Jeg får psyke meg opp litt før jeg tar skrittet iallfall. Jeg klarer ikke å la vær å prate med henne. Såpass vet jeg. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-554204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keito Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Syns du skal møte henne for å få klarhet i dine egne følelser for henne. Men du må være bestem overfor henne og si at om hun mener dette alvorlig, så må hun ta konsekvensene av det, du er ikke interessert i å bli holdt for narr, -at du tar din nåværende kjæreste for alvorlig til å leke med. Så må du gå i deg selv og tenke; skal jeg være sammen med denne jenta jeg har nå - bare fordi hun er ok? - og at det skal bare en sms til for å få deg til å vakle? Dere er ikke ferdig med hverandre - og det syns jeg dere skal bli, før dere begge involverer dere i nye forhold - man MÅ ikke være sammen med noen.... Jeg vet at man ikke MÅ være i et forhold og hadde for så vidt innfunnet meg med at eksen min hadde ny type og at forholdet vårt var over. Jeg prøvde å få i orden livet mitt igjen etter bruddet og fant en dame som jeg til slutt ble sammen med. Jeg er glad i henne, men skal innrømme at jeg tenker mye på eksen likevel og ikke minst på min eks stedatter. Jeg tenker minst like mye på henne. Kanskje var det litt forhastet å få seg ny dame etter bruddet, men det har i hvert fall skjedd. Jeg tar meg ofte i å "sammenligne" de to uten at jeg prøver på det. Jeg har blitt glad i svigerfamilien hennes og vennene hennes også. Samvittigheten min er ikke noe særlig god når jeg tenker slik, for kjæresten min fortjener absolutt ikke dette. Hun har ikke gjort meg noe vondt noen gang. Kanskje hun er for snill for meg..? Vel vel.. Ting virker litt kaotiske akkurat nå. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-554233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keito Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 heisann! jeg er jente og kan nok svare på en del av det du lurte på... ja, jeg tror nok kanskje at hun vil ha deg i bakhånd i tilfelle det skjærer seg, hun har jo et barn og er vel litt redd for å være alene. på meldingene å bedømme så flørter hun, ja, vi jenter gjør det altfor ofte!!! (desverre) hun har nok en forklaring på dette... legg merke til at hun sansynligvis har stellt seg ekstra for å møte deg når den dagen kommer, det er et tegn på at hun vil at du skal like henne og be henne om å komme tilbake til deg. MEN, det kan også tenkes at dette er et skrik om hjelp. kanskje skjuler det seg mer enn sjalusi i forholdet hennes.... om du virkelig er glad i hun du er sammen med nå, må du for all del IKKE møte denne kvinnen bak din nåværendes rygg! da vil hun føle at du har noe å skjule. prat med henne om dette, helt åpent, se hvordan hun reagerer. vil du holde på henne så deler du dette med henne. det verste vi kvinner vet at menn som ikke er åpne om slike viktige ting! håper det går bra! lykke til!!! m.v.h. Jeg skal møte henne om et par dager. Jeg ville at det skulle gå et par dager før vi møtes for å se om det bare er en av de vanlige kranglene deres som etter hvert går over. Jeg skal støtte og trøste henne om det er det hun er ute etter, men jeg er tross alt sammen med en jente jeg liker godt, og bryter ikke det forholdet uten sjellig grunn. D.v.s. at skal det skjære seg mellom oss så er årsaken uten noen sammenheng med denne saken. Kanskje er det et skrik om hjelp. Det hadde ikke forundret meg, men hvis det er det så er jeg redd jeg gjør større skade for henne ved å oppsøke henne hvis han får vite det. Det tror jeg hun vet også. I så fall så kunne hun sagt det på telefonen også. Jeg regner med at han ikke avlytter henne. Jeg fikk forøvrig en telefon fra en eks av han også som lurte på om det var skjæring mellom dem fordi hun hadde fått melding med han samme natt. Han var tydeligvis interessert i å treffe henne, men hun var ikke hjemme. Må jo nesten se det humoristiske i det også. Begge oppsøker eksene sine når forholdet deres er haltende.. Det jeg er redd for er at jeg skal gi etter når vi har pratet sammen. Om det er det hun er interessert i da.. At jeg har følelser for henne, det har jeg og det tror jeg hun vet eller iallfall skjønner. Nei, det skal ikke være enkelt. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-554257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Enten er du 14 år eller en tøffel. I tillegg er du rimelig råtten mot dine nåværende kjæreste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-554983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Circle Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Først og fremst bør du tenke nøye gjennom hva du selv vil ha ut av denne samtalen med ex'n, hva ønsker du hun skal si til deg. Hva skjer dersom hun vil tilbake til deg? Dernest bør du for all del sette den nye kjæresten din fri slik at hun har muligheten til å finne noen som virkelig er glad i henne og som fortjener henne. Når du får satt følesene litt mer i perspektiv mht. din ex, så kan du gå inn i et forhold helhjertet. Det fortjener både du og din nye kjæreste. Men for all del ikke gå bak ryggen på henne, ikke oppfør deg mot henne som din ex gjorde mot deg. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-555092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keito Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Først og fremst bør du tenke nøye gjennom hva du selv vil ha ut av denne samtalen med ex'n, hva ønsker du hun skal si til deg. Hva skjer dersom hun vil tilbake til deg? Dernest bør du for all del sette den nye kjæresten din fri slik at hun har muligheten til å finne noen som virkelig er glad i henne og som fortjener henne. Når du får satt følesene litt mer i perspektiv mht. din ex, så kan du gå inn i et forhold helhjertet. Det fortjener både du og din nye kjæreste. Men for all del ikke gå bak ryggen på henne, ikke oppfør deg mot henne som din ex gjorde mot deg. Lykke til. Jeg satt oppe i natt og tenkte over situasjonen og kom frem til at jeg er vel egentlig ute etter en innrømmelse fra min eks om at hun tok feil, for jeg tror rett og slett ikke at jeg tørr å bli sammen med henne igjen p.g.a. manglende tillitt. En gang utro, alltid utro. Jeg hadde mest sannsynlig ikke fått meg til å stole på henne. (I hvert fall ikke på veldig lang tid). Hun har klart å dumpe meg til fordel for en annen en gang og klarer det sikkert utmerket godt en gang til. Men det er klart at jeg fremdeles har følelser for henne fremdeles for ikke å snakke om savnet til datteren som jeg også mistet i bruddet. For å ikke gjøre datteren hennes enda mer forvirret enn det hun allerede er så vil jeg at hun skal redde det forholdet hun allerede er i så slipper vi i hvert fall at to forhold går dukken først og at forholdet mellom meg og eksen mest sannsynlig hadde tatt slutt etter en stund. (Mest sannsynlig ganske fort). Jeg er for glad i min nåværende kjæreste til å ødelegge det forholdet jeg er i nå. Jeg hadde sikkert angret på det i ettertid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-555138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keito Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Enten er du 14 år eller en tøffel. I tillegg er du rimelig råtten mot dine nåværende kjæreste. Jo takk for et innholdrikt svar.. Jeg hadde nok syntes det samme om ikke jeg heller har vært i en slik situasjon noen gang, men nå som jeg er det kommer det både følelser og spørsmål jeg aldri hadde tenkt på engang. Jeg har skrevet et svar til Circle som du kan lese og se hva jeg kom frem til. Selv om det er muligens enkelt skrevet så var det en hard avgjørelse. Jeg har følelser for eksen enda, det vil jeg ikke legge skjul på, men jeg vil bare prøve å bite det i meg og fortsatt satse på den kjæresten jeg har. Hun kan jeg stole på, noe som jeg ikke hadde gjort med min eks. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-555154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Jo takk for et innholdrikt svar.. Jeg hadde nok syntes det samme om ikke jeg heller har vært i en slik situasjon noen gang, men nå som jeg er det kommer det både følelser og spørsmål jeg aldri hadde tenkt på engang. Jeg har skrevet et svar til Circle som du kan lese og se hva jeg kom frem til. Selv om det er muligens enkelt skrevet så var det en hard avgjørelse. Jeg har følelser for eksen enda, det vil jeg ikke legge skjul på, men jeg vil bare prøve å bite det i meg og fortsatt satse på den kjæresten jeg har. Hun kan jeg stole på, noe som jeg ikke hadde gjort med min eks. Det ble kanskje litt kort. Det jeg mener er at din x kun gjør dette for å bevise for seg selv at hun fortsatt kan få deg hvis hun vil. Hun viser sin makt over deg. Og du biter på fordi du fortsatt er interessert og vil se at hun også er det. Men så fort du viser interesse blir det noe helt annet. Da faller interessen hennes fort. Og hun vil jo uansett bare ha deg som backup dersom det ikke fungerer med den nye. Du har et forhold nå som ikke er liv laga. Hun er nest best, noen du tok fordi du trengte noen og savnet x-en din. Du bør være ærlig mot henne og avslutte det nå. Hun fortjener ikke å være en reserve for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-555191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet 1 Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Du har mange spørsmål i forhold til ex'n din som du behøver å få svar på, det er ikke lett å gå videre i den situasjonen du er i med et nytt forhold osv. uten en forklaring. Jeg var selv i noe av samme situasjon, gjorde en bommert med å være med en annen gutt mens jeg var i et forhold og angrer mye. Det forholdet tok slutt, men hadde han gitt meg en ny sjanse så ville jeg ikke gjort det samme igjen. Det kan være din ex har det likedan og ikke ville gjort det samme igjen. Forsøk å snakke med henne, men bli klar med den nye dama di først. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-555221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keito Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Det ble kanskje litt kort. Det jeg mener er at din x kun gjør dette for å bevise for seg selv at hun fortsatt kan få deg hvis hun vil. Hun viser sin makt over deg. Og du biter på fordi du fortsatt er interessert og vil se at hun også er det. Men så fort du viser interesse blir det noe helt annet. Da faller interessen hennes fort. Og hun vil jo uansett bare ha deg som backup dersom det ikke fungerer med den nye. Du har et forhold nå som ikke er liv laga. Hun er nest best, noen du tok fordi du trengte noen og savnet x-en din. Du bør være ærlig mot henne og avslutte det nå. Hun fortjener ikke å være en reserve for deg. Ja, jeg tror vel faktisk egentlig at hun bare prøver å ha meg som backup om det skulle skjære seg med den typen hun er sammen med nå. Jeg har ikke tenkt å bite på agnet. Jeg har tenkt å jatte med når vi skal prate sammen face to face i kveld og deretter fortelle henne hvor landet ligger. Jeg dropper ikke forholdet til kjæresten min sånn uten videre når jeg er så glad i henne som jeg er. Jeg har tro på dette forholdet og det at du sier at det ikke er liv laga så er jeg ikke enig i det. Jeg blir bare forvirret og provosert av min eks slik som hun oppfører seg nå. Derfor vil jeg prate med henne og vite hvordan det går i det forholdet hun er i. Kanskje det virker litt dumt, men jeg tror vel egentlig at jeg bare vil ha en innrømmelse fra henne at det valget hun gjorde når hun slo opp med meg var feil og vil vel kanskje bare triumfere over det. ..som en liten hevn for det helvete hun lot meg igjennomgå i etterkant av bruddet med å totalt fryse meg ute og ikke ha noe forståelse for hvordan jeg hadde det. Bruddet kom forøvrig totalt uventet på meg, mine og hennes venner og våre begges familie. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-555708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keito Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Du har mange spørsmål i forhold til ex'n din som du behøver å få svar på, det er ikke lett å gå videre i den situasjonen du er i med et nytt forhold osv. uten en forklaring. Jeg var selv i noe av samme situasjon, gjorde en bommert med å være med en annen gutt mens jeg var i et forhold og angrer mye. Det forholdet tok slutt, men hadde han gitt meg en ny sjanse så ville jeg ikke gjort det samme igjen. Det kan være din ex har det likedan og ikke ville gjort det samme igjen. Forsøk å snakke med henne, men bli klar med den nye dama di først. Mvh Faren for at det vil skje igjen er vel ganske stor når hun allerede har klart det en gang.? Kanskje hun hadde lovet gull og grønne skoger nå, men etter en stund hadde hun gått lei igjen og funnet en annen? Muligens hun angrer, men jeg tror jeg hadde hatt store problemer med å kunne stole på henne igjen om vi hadde blitt sammen igjen. Nei huff... Dette er vanskelig. Håper det hjelper med samtalen i kveld. Jeg skal i hvert fall si min mening om hennes oppførsel uansett om det er for å be om godt vær eller om det er for å "ha meg på gress" til eventuelt et brudd med den nåværende typen. Tålmodigheten min er tynnslitt allerede. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-555719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet 1 Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Faren for at det vil skje igjen er vel ganske stor når hun allerede har klart det en gang.? Kanskje hun hadde lovet gull og grønne skoger nå, men etter en stund hadde hun gått lei igjen og funnet en annen? Muligens hun angrer, men jeg tror jeg hadde hatt store problemer med å kunne stole på henne igjen om vi hadde blitt sammen igjen. Nei huff... Dette er vanskelig. Håper det hjelper med samtalen i kveld. Jeg skal i hvert fall si min mening om hennes oppførsel uansett om det er for å be om godt vær eller om det er for å "ha meg på gress" til eventuelt et brudd med den nåværende typen. Tålmodigheten min er tynnslitt allerede. Takk for svar. Jeg registrerer at du ikke tar rådene til deg, du har bestemt deg for hva du vil gjøre selv. Jeg sa det tidligere, avklar med din nye dame først! slik føler hun seg ikke forbigått, og får muligheten til å ta et valg ut fra din ærlige og oppriktige følelser. Det er tydeligvis flere med meg som mener dette, dette overser du i din febrilske analysering av hva ex'n din måtte mene om det ene og det andre. Jeg håper du ser selv at du risikerer å bli den samme personen som din ex var/er. Håper det ordner seg for deg og din ex. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98168-oppgitt-og-forrvirret/#findComment-556122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.