lunifluxa Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Hei Nå begynner tiden å nærme seg for igjen å sette i gang denne utrolig spennende prosessen. Med lillegutt på snart 2, begynner eggstokkene å klø for en liten bror eller søster (...brødre eller søstre? Hjelp!) Han ble til etter en tur til Ciconia i Århus oktober 2000. Full klaff med en gang. Noen husker meg kanskje fra da (Luniflux). Regner med å ringe på mens i mai/juni for oppstart. Men kanskje det blir først i august. Vi får se, har det liksom ikke så travelt denne gangen. Er det noen andre som har liknende planer? Hadde vært morsomt å kunne følges underveis. Ellers lykke til alle sammen! en forventningsfull 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98314-noen-som-skal-ha-fors%C3%B8k-p%C3%A5-rh-snart/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emmy3 Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Vi skal forhåpentligvis igang snart! Men for første gang - vi skal til oppstartssamtale på Riksen om noen få dager. Jeg er veldig spent og lurer på hva som vil skje. Har du noen tips til hva vi bør huske på å spørre om? Kan jo si kort at jeg har fått påvist endometriose, men at alt forøvrig ser greit ut. Endoen ble fjernet ved lap i oktober, men legen mente det var godt mulig at det var noe mer som var galt siden det hadde gått så lang tid (2,5 år). Kan jeg også spørre om hvilken diagnose dere hadde og hvor mange forsøk dere trengte for førstemann? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98314-noen-som-skal-ha-fors%C3%B8k-p%C3%A5-rh-snart/#findComment-555081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Q-tips Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Hei! Vi har allerede vært på info. møte på Riksen. Skal ringe inn på mens i april. Er veldig spent. Dette er vårt 1. forsøk. Alt er i skjønneste orden med oss begge, så hvorfor vi ikke blir gravide på egenhånd er et lite mysterium. Har prøvd i 2 år. Krysser fingre og tær for at dette går vår vei. Blir spennende å følge dere andre som er i "samme løypa". Kanskje vi kan gi hverandre noen tips på veien? Prøver å forberede meg på alt som kan skje, men det er jammen ikke lett. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98314-noen-som-skal-ha-fors%C3%B8k-p%C3%A5-rh-snart/#findComment-555337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevaho Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Hei! Vi har allerede vært på info. møte på Riksen. Skal ringe inn på mens i april. Er veldig spent. Dette er vårt 1. forsøk. Alt er i skjønneste orden med oss begge, så hvorfor vi ikke blir gravide på egenhånd er et lite mysterium. Har prøvd i 2 år. Krysser fingre og tær for at dette går vår vei. Blir spennende å følge dere andre som er i "samme løypa". Kanskje vi kan gi hverandre noen tips på veien? Prøver å forberede meg på alt som kan skje, men det er jammen ikke lett. Klem fra Lykke til med 1.forsøket. Vi har også prøvt i 2 år "på egen hånd" og ingen av oss har noen "synlige" feil... Har tatt 1 IVF (des-02) og 1 ICSI (mars-03) - dessverre uten hell. Jeg anbefaler å kjøpe en 3 pakke (som de fleste klinikker har) da føles det litt bedre å ha flere forsøk "på seg" og ikke bare tro at det ene- første skal gi full klaff. Ikke ta dette som noe negativt - men som noe realistiskt...veldig mange har flere forsøk innen det blir 100% utdelning. Jeg trodde selv at det bare skulle et IVF forsøk til så hadde vi barn - da det ikke skulle være noe "feil" på oss. Vi skal ta 3 ICSI forsøk nå i sommer...alle gode ting er tre?! Uansett hva dere velger ønsker jeg dere lykke til og krysser fingrene for at det skal gå bra. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98314-noen-som-skal-ha-fors%C3%B8k-p%C3%A5-rh-snart/#findComment-555444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevaho Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Lykke til med 1.forsøket. Vi har også prøvt i 2 år "på egen hånd" og ingen av oss har noen "synlige" feil... Har tatt 1 IVF (des-02) og 1 ICSI (mars-03) - dessverre uten hell. Jeg anbefaler å kjøpe en 3 pakke (som de fleste klinikker har) da føles det litt bedre å ha flere forsøk "på seg" og ikke bare tro at det ene- første skal gi full klaff. Ikke ta dette som noe negativt - men som noe realistiskt...veldig mange har flere forsøk innen det blir 100% utdelning. Jeg trodde selv at det bare skulle et IVF forsøk til så hadde vi barn - da det ikke skulle være noe "feil" på oss. Vi skal ta 3 ICSI forsøk nå i sommer...alle gode ting er tre?! Uansett hva dere velger ønsker jeg dere lykke til og krysser fingrene for at det skal gå bra. Klem glemte å si at vi ikke tar våre forsøk på RH. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98314-noen-som-skal-ha-fors%C3%B8k-p%C3%A5-rh-snart/#findComment-555445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunifluxa Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Vi skal forhåpentligvis igang snart! Men for første gang - vi skal til oppstartssamtale på Riksen om noen få dager. Jeg er veldig spent og lurer på hva som vil skje. Har du noen tips til hva vi bør huske på å spørre om? Kan jo si kort at jeg har fått påvist endometriose, men at alt forøvrig ser greit ut. Endoen ble fjernet ved lap i oktober, men legen mente det var godt mulig at det var noe mer som var galt siden det hadde gått så lang tid (2,5 år). Kan jeg også spørre om hvilken diagnose dere hadde og hvor mange forsøk dere trengte for førstemann? Hei Emmy Jeg har to tette eggledere, og altså en ganske klar fysisk hindring for å bli gravid. Men på et underlig vis ble jeg faktisk gravid i høst, men aborterte i 5-6 uke. Sjansene for å klare oss på egenhånd er så små at vi heller velger å gjøre dette kontrollert med IVF. En naturlig graviditet for meg innebærer blant annet stor sjanse for svangeskap utenfor livmoren. Det er ikke så gøy... På Ciconia hadde vi kun et forsøk, og full klaff med en gang. Av 13 egg som ble tatt ut, ble bare 2 befruktet og delte seg tilfredsstillende. Men det var de to vi trengte. Det ene gikk nok til grunne, men det andre leker vel akkurat nå i sandkassa hos dagmamman vår. Vi valgte Ciconia sist pga. tids-aspektet: Det må skje NÅ! Denne gangen har vi bedre tid, og siden vi uansett må betale er "tilbudet" fra RH bedre. Har heller ingen egg i fryseren i Danmark. Men vi var kjempefornøyde med Ciconia. Helt fantastiske mennesker!!! Lykke til, skal tenke på dere undervegs. klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98314-noen-som-skal-ha-fors%C3%B8k-p%C3%A5-rh-snart/#findComment-556047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emmy3 Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hei Emmy Jeg har to tette eggledere, og altså en ganske klar fysisk hindring for å bli gravid. Men på et underlig vis ble jeg faktisk gravid i høst, men aborterte i 5-6 uke. Sjansene for å klare oss på egenhånd er så små at vi heller velger å gjøre dette kontrollert med IVF. En naturlig graviditet for meg innebærer blant annet stor sjanse for svangeskap utenfor livmoren. Det er ikke så gøy... På Ciconia hadde vi kun et forsøk, og full klaff med en gang. Av 13 egg som ble tatt ut, ble bare 2 befruktet og delte seg tilfredsstillende. Men det var de to vi trengte. Det ene gikk nok til grunne, men det andre leker vel akkurat nå i sandkassa hos dagmamman vår. Vi valgte Ciconia sist pga. tids-aspektet: Det må skje NÅ! Denne gangen har vi bedre tid, og siden vi uansett må betale er "tilbudet" fra RH bedre. Har heller ingen egg i fryseren i Danmark. Men vi var kjempefornøyde med Ciconia. Helt fantastiske mennesker!!! Lykke til, skal tenke på dere undervegs. klem fra Takk! Skal tenke på dere også, også kan vi "slå følge" - og Q-tips også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98314-noen-som-skal-ha-fors%C3%B8k-p%C3%A5-rh-snart/#findComment-556088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.