Gjest ønsker å flytte Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Min mann og jeg har store vansker, etter at han var sammen med en annen i en måned i sommer, bak ryggen min. Jeg har et enormt behov og ønske om å flytte. Flytte vekk fra utroskapen, huset og stedet med alle de vonde opplevelsene. Nå bor vi en by der den andre kvinnen er noen få km fra oss . Jeg har aldri trivdes så godt, og har familie,venner og nettverket mitt i hovedstaden. Jeg er gravid, og mener at nå kan han ta hensyn til meg, og si ja til salg av boligen vår, og flytte dit jeg vil. Det vil bety enten slitsom pendling for han eller jobb bytte. Han vil ikke dette. Jeg trenger pengene fra boligen ( vi eier 50 % hver). Kan han tvinges til å gå med på salg nå/ innen kort tid? Orker ikke å vente, og flytte i 8. måned..... Vi vet ikke om vi kommer til å fortsette forholdet, men uansett kan han selge huset og hjelpe meg med å skaffe en bolig i en by der jeg trives, kan føde barnet vårt ,der jeg har mange omsorgsfulle personer i nærheten. Her vi bor nå har jeg ingen. hilsen en svært trist kone med barn i magen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9833-kan-man-forlange-hussalg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ønsker å flytte Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Min mann og jeg har store vansker, etter at han var sammen med en annen i en måned i sommer, bak ryggen min. Jeg har et enormt behov og ønske om å flytte. Flytte vekk fra utroskapen, huset og stedet med alle de vonde opplevelsene. Nå bor vi en by der den andre kvinnen er noen få km fra oss . Jeg har aldri trivdes så godt, og har familie,venner og nettverket mitt i hovedstaden. Jeg er gravid, og mener at nå kan han ta hensyn til meg, og si ja til salg av boligen vår, og flytte dit jeg vil. Det vil bety enten slitsom pendling for han eller jobb bytte. Han vil ikke dette. Jeg trenger pengene fra boligen ( vi eier 50 % hver). Kan han tvinges til å gå med på salg nå/ innen kort tid? Orker ikke å vente, og flytte i 8. måned..... Vi vet ikke om vi kommer til å fortsette forholdet, men uansett kan han selge huset og hjelpe meg med å skaffe en bolig i en by der jeg trives, kan føde barnet vårt ,der jeg har mange omsorgsfulle personer i nærheten. Her vi bor nå har jeg ingen. hilsen en svært trist kone med barn i magen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9833-kan-man-forlange-hussalg/#findComment-52115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Hei - ønsker å flytte ! Du kan ikke tvinge mannen din til å gå med på hussalg så lenge dere eier boligen sammen. Hvis du vil sette makt bak ønsket ditt, må du gå rettens vei. Jeg forstår at du er misfornøyd med bostedet ditt, etter det som har skjedd. Jeg vil nok likvel råde deg til å forhandle med din mann om hva dere skal gjøre med både parforhold og eiendom og gjeld, før du foretar deg noe plutselig. Å flytte fra hverandre, og kjøpe ny bolig, er store forandringer i livet. Slik jeg forstår det, er det derfor mest rimelig å foreslå for din mann at dere snarest kommer til forhandlingsbordet om deres livssituasjon, særlig med tanke på din forestående fødsel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9833-kan-man-forlange-hussalg/#findComment-45475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Hei - ønsker å flytte ! Du kan ikke tvinge mannen din til å gå med på hussalg så lenge dere eier boligen sammen. Hvis du vil sette makt bak ønsket ditt, må du gå rettens vei. Jeg forstår at du er misfornøyd med bostedet ditt, etter det som har skjedd. Jeg vil nok likvel råde deg til å forhandle med din mann om hva dere skal gjøre med både parforhold og eiendom og gjeld, før du foretar deg noe plutselig. Å flytte fra hverandre, og kjøpe ny bolig, er store forandringer i livet. Slik jeg forstår det, er det derfor mest rimelig å foreslå for din mann at dere snarest kommer til forhandlingsbordet om deres livssituasjon, særlig med tanke på din forestående fødsel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9833-kan-man-forlange-hussalg/#findComment-52351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.